Paras ja halvin kovalevy HP G5120sc malliin


Näyttäis tuo kovalevy olla hajoamassa ja nyt tarttis uuden. Mikä levy olis paras HP:n malliin G5120sc malliin?


40 kommenttia

Eihä toi käyttis asennu jos ei Bios tunnista levyä lainkaan? Jostain syystä BIOS antaa edelleen tilavuudeksi tuon 0:n.

Ja käyttis edelleen tuon 39Gt koon.

Voisit myös laittaa viestiä Verkkokauppa.com:in asiakaspalveluun asiasta.

Sinne on soitettu ja kehotettiin HP:n tukeen ottamaan yhteyttä. Mut siellä vastasi nauhoitettu tiedote, joten ei sieltäkään apua saanut. Kai mun toi kone täytyy jollekii *GURU*lle kiikuttaa et se saa sen toimimaan niin kuin pitääkin.

Voit kyllä vielä viimisenä oljenkortena kokeilla seuraavaa, avaa CMD asennuksen yhteydessä.

 

diskpart

list disk

select disk (tässä kohtaa kirjotat perään numeron mikä vastaa sun uutta kovoa)

clean

create partition primary

format fs=ntsf quick

active

exit

 

Voit myös laittaa seuraavan komennon active komennon jälkeen:

 

list partition

Ajoin HP:n oman diagnostiikka testin niin antoi seuraavat tulokset : Connection test/fail

Error Code/BIOHD1

Ois kiva tiätää mitä toi error code oikein tarkoittaa.

Voit kokeilla vielä irrottaa sata-kaapelin ja uudelleen kiinnittää, jos tämäkään ei auta niin palauta kovo Verkkokauppa.com:iin ja ota uusi tilalle.

Tuon olen kokeillut moneen kertaan. Myös emon puolelta. Ei toimi siitäkään huolimatta. Kai se o mentävä Verkkokauppa.com:n ja vietävä toi ainakin kokeiltavaksi et onko kunnossa. 

Luin Amazonin sivulta arvosteluja tuosta kovosta, ei hirveemmin saanut hyvä kommentteja. Aika paljon yhden tähden kommentteja, siellä oli myös samanlainen 3.9gb ongelma kun sullakin. Suosittelen että vaihdat toiseen merkkiin tai malliin, älä ota samanlaista tilalle.

Ok.. voitko suasitella vastaavaa  mikä kannattais hommata?:smileyfrustrated:

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Halvalla ei hyvää koskaan saa... Mutta tälläiseen ongelmaan ei minulle vielä ennen tullut kohdalleni...

 

WD kovoja käytän itse koska edullisia myös mutta kuitenkin parempia kuin Seagate.

 

Toinen vaihtoehto on SSD:t... 

 

Kuinka paljon sinulla on tarvetta tallennustilalle?

Mulla o ulkone 500Gt:n levy tallennustilana.. mut ehkä vois ton SSD levyn hommata ton käyttiksen säilömiseen. Mut sehä o paljo siitä kii paljonko o tota 'kahisevaa' käytös.

 

 

Vaikka tämä:

 

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/7789/dhmhb/WD-Red-1-TB-SATAIII-64-MB-3-5-kiintolevy

 

Tai SSD:

 

http://www.jimms.fi/tuote/MZ-75E120B%2FEU

Kiitos.. täyty miättii kummanko nappaan..  :manhappy:

Jep, tila vs. nopeus.

Mikäs kiire täs valmiis maailmas o? :smileylol:

Mut täytyy miättii et kummanko levyn ostan.

Vastaa