Porttien avaaminen

  • 10 February 2020
  • 2 kommenttia
  • 122 katselukertaa

Olen yrittänyt järjestää itselleni Minecraft serveriä ja siihen pitää avata portit jotenka olen sen tehnyt mielestäni moneen otteeseen oikein, mutta kaikki portin avaamis- nettisivustot ja ohjelmistot sanovat että se on suljettu.

En enään tiedä mitä tehdä. Olen kokeillut dmztä, hankkinut staattisen ipn tietokoneeseeni josta serveriä hostaisin ja avannut portit mielestäni oikein mutta mitään ei silti tapahdu. Onko mitään ideoita?


2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Olethan kokeillut sillata käytössä olevaa reititintä/modeemia? Tällöin viimeistään menee portit auki jos DMZ ja porttiohjaukset ei auta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Osassa reitittimistä pelkkä portinohjaus ei riitä, vaan portinohjauksen lisäksi täytyy myös määritellä vastaava salliva palomuurisääntö. Tai kääntää koko palomuuri low tai off tilaan.

 

Minkälainen internet-yhteys sinulla on?

 

Adsl-, vdsl-, kaapelimodeemi- ja ethernet-liittymiin kuuluu vakiona julkiset ip-osoitteet, joten niissä Minecraft-palvelimen pitäisi kyllä toimia.

 

Mobiilidatassa sen sijaan oletuksena ei ole julkista ip-osoitta, vaan joudut ottamaan sen käyttöön erikseen.

 

Jos sinulle riittää UMTS-verkon nopeus, aseta reitittimesi käyttämään UMTS-verkkoa ja vaihda yhteysosoitteeksi, eli APN, internetin sijaan prointernet.

 

Mikäli haluat julkisen ip-osoitteen LTE-verkossa, joudut tilaamaan maksullisen Yhteyspiste-lisäpalvelun asiakaspalvelusta ja vaihtaman reitittimesi asetuksista yhteysosoitteeksi opengate.

Vastaa