Roskapostia Telian sähköpostiin

  • 12 December 2017
  • 3 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Eikö teillä ole minkäänlaisia roskapostisuodattimia palvelimillanne? Minulle tulee jatkuvasti päivittäin 30-40 roskapostia, lähinnä joitain nettikasinojuttuja, joista en mitään tiedä enkä ole koskaan edes kokeillut. Näitä samoja sekä myös seksitarjouksia tulee 86-vuotiaan äitini sähköpostiin, ja voin melkoisella varmuudella vannoa, ettei hän ole edes vahingossa vieraillut pornosivuilla. 


 


Viimeisten viiden vuorokauden aikana on omaan sähköpostiini tulvahtanut 180 roskaviestiä. Minulla toki on sähköpostiohjelmassa suodatin joka siirtää viestit suoraan roskapostikansioon, mutta voisitte edes yrittää auttaa asiassa. Äitini käyttää vain webmailia ja hänellä menee ihan tärkeitäkin viestejä ohi, kun ei löydä niitä roskapostisuosta.

Edit RaMaria: Otsikko


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei annamixxx!


Tästä viestiketjusta löytyy jonkinlainen ohje luoda noita roskapostisuodattimia : https://yhteiso.telia.fi/t5/Tietokoneet-tietoturva-ja-Telian/Roskaposti-suodattimen-paivitys/td-p/128505/page/3


Operaattoreiden sähköpostit ovat ongelmallisia ja jotkut ovat siirtyneet käyttämään mm. Gmailia tai Outlookia, joiden roskapostisuodatus toimii. Telian sähköpostin edelleen lähetyksen esim. Gmailiin voi tehdä näin : 


Sähköpostien edelleen lähetys laitetaan päälle Omien sivujen kautta. Edelleen lähetys onnistuu seuraavasti: Kirjaudu Omille sivuille -> valitse Liittymänhallinta -> sähköpostin kohdalta muokkaa -> täppä Haluan edelleenlähetyksen sähköpostiin ja osoite mihin lähetetään. Voit valita erikseen Älä säilytä viestejä sähköpostipalvelimella täpän niin viestit eivät jää pyörimään laatikkoon.


Itsellä ei ole ollut operaattorin sähköpostia käytössä, koska postilaatikoiden koko on aivan liian pieni tarpeisiini nähden.

Ei onnistu enää forwardaus Telian sähköposteista. Asiakaspalvelu sormi suussa, epäröi, ei ole helppoa ratkaisua. Kuulemma Thunderbird..ei sittenkään. 

 

NYT TULI RATKAISU ASIAKASPALVELUSTA: Siirto ei onnistu muuten kuin ottamalla yhteys asiakaspalveluun.1. Jjoko soitat parikymmenta minuuttia puhelun 2. Lähetät verkos kautta pyydön. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Sähköpostin edelleenlähetys onnistuu Omilta sivuilta, kun sinne kirjautuu sähköpostin käyttäjätunnuksella ja sen jälkeen klikkaa liittymäni ja palveluni > laajakaista ja sieltä sähköpostin edelleenlähetys > rasti ruutuun ja haluamasi sähköpostiosoite.

Asiakaspalvelun kautta muutos on myös mahdollista toki tehdä. Asiakaspalveluun voi ottaa yhteyttä soittamisen ja yhteydenottopyynnön lisäksi esimerkiksi chatin kautta, jossa palvelemme 24/7.

Vastaa