peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
58787 Jäsentä
163264 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Roskapostia tulee runsaasti

Poistettu käyttäjä

Kirjoituksia: 0
1/21

Roskapostia tulee runsaasti

Iltaa, 

Ihmettelen kovasti kuinka roskapostia ilmenee juuri Soneran sähköpostiosoitteeseeni. 

@pp1.inet.fi  on tarkoitettu pelkästään tärkeimpiin  postiin. Kahden viikon aikana on tullut jo parikymmentä roskapostia ellei enemmänkin. 

@pp.inet.fi  on tarkoitettu tavallisiin postiin,  mutta siihen oikeastaan ei tule melkein yhtään roskapostia. 

Hotmail. com taitaa olla paras,  kun siihen ei tule yhtään roskapostia. 

0 tykkäystä
20 vastausta
Poistettu käyttäjä

2/21

Vs: Roskapostia tulee runsaasti

Jo oli tänä aamuna tullut 2 roskapostia ts. kumpaankin yksi.

Olen kovasti miettinyt, että pitäisikö kohta sanoa irti Soneran sähköpostiosoitteet, kun tämmöstä ongelmaa sattuu ja jatkuu.
Tälleenhän niitä asiakkaita yritetään torjua.
0 tykkäystä
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 091
3/21

Yleensä roskapostia tulee, jos on esim. netissä osallistunut arvontaan ja ilmoittanut itse sähköpostiosoitteensa arvontaan. Jotkut sähköpostit omaavat tehokkaan suodattimen, jonka avulla roskapostit päätyvät suoraan roskapostiin ja tyhjentyvät ajoittain kokonaan.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Poistettu käyttäjä

4/21

No en todellakaan noilla osallistu mihinkään kilpailuihin, vaan Hotmail sähköpostiosoitteella joskus harvoin osallistun. Harvoin edes osallistun mihinkään.
0 tykkäystä
Lady
Lady
5/21

Niin, mutta roskapostilta voi olla vaikea välttyä : http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/11/06/roskaposti-tukkii-tiedon-valtateita 

Kokeiles tuota suodatin-juttua : http://klaani.sonera.fi/t5/Palstan-arkisto/Roskaposti/m-p/78146#M76235

#koskamävoin
0 tykkäystä
Poistettu käyttäjä

6/21

Käytän tietokoneessa ja tabletilla ihan oikeasti sähköposti - sovellusta, joten käytän webmailia vain silloin, kun sovelluksessa on jotain vikaa en muuten.

Tietokoneella on todella hyvä Windows Live sovellus, joka ymmärtää helposti mitä pitää suodattaa. Samalla tuo sovellus lähettää roskapostin takaisin lähettäjälle.

Kännykkään tulee aina ilmoitus, kun tulee sähköpostia ja se ilmoittaa myös roskapostitkin. Myös silloin tulee ilmoitus kännykkään oli sitten roskaposti suodatettu tai ei.

20 vuoden aikana, kun olen ollut tekemisissä tietotekniikan kanssa ei tämmöstä ongelmaa ole ollut. Toki nykypäivänä on lähes kaikki mahdollista. Ymmärrän kyllä, että operaattori suodattaa puolet, mutta miksi sitten Hotmail saa olla rauhassa?
0 tykkäystä
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 614
7/21

Minulla on muutamia email-boxeja Gmailissa ja Soneran pp.inet.fi -päätteinen boxi löytyy myös, en ole kyllä huomannut että kumpaakaan tulisi roskapostia. Tosin en seuraile Gmailin roskapostiboxeja, voi olla että siellä tavaraa saattaisi ollakin. Mutta ei ainakaan Soneran boxiin tule roskapostia, ja ainakaan minulla joten rohkenen väittää ettei meidän palvelu tässä mielessä huonoin kyllä ole.

En väitä vastaan, itse tiedät oletko ilmoittanut mailiosoitteesi kilpailun tai kyselyn yhteydessä tai joskus vastannut johonkin sopimattomaan mailiin ja tämä on aktivoinut/lisännyt osoitteesi jollekin roskapostilistalle, mutta usein näissä on taustalla kuten @kiisseli67 mainitsi että oma email-osoite on jotenkin päässyt jollekkin listalle käyttäjän itsensä toimesta, tavalla tai toisella. Pitäisi vaan päästä jotenkin jäljille että miten ja milloin ja missä Hymiö Onnellinen

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone XS Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

0 tykkäystä
Lady
Lady
8/21

Roskaposteja tulee helposti niinkin, että tilaat jotain tavaraa netistä ja yritys pyytää myös sähköpostiosoitteen ilmoittaakseen esim. tilauksen vahvistuksen etc. Jossain kohtaa tilausta on voinut lukea pienellä präntillä ruksi ruutuun systeemillä jotain haluatko liittyä postituslistallemme. Roskaposteja voisi itse ehkäistä omilla toimillaan. Tässä vähän vinkkiä postilaatikon puhtaanapitoon : http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/11/06/asiantuntijan-vinkit-postilaatikon-puhtaanapitoon

#koskamävoin
0 tykkäystä
Konkari
Rekisteröitynyt: ‎28-12-2014
Kirjoituksia: 635
9/21

Sama juttu täällä. Ollut jo useita kuukausia tätä.

En minäkään ole osallsitunut mihinkään kilpailuun tai muuhun vastaavaan, johon olisin tämän pp1.inet.fi s-postin antanut.

Netistä olen kyllä tavaraa tilannut useastakin eri paikasta, johon tämä s-posti on annettu. Ovat olleet siinä kauppa asiassa luotettavia. Ehkäpä kuitenkin minun s-postiosoite on levitetty johonkin. 

Samapa tuo, laitan roskasuodatinta aina tarpeen mukaan ajan tasalle.

Lady
Lady
10/21

Facebookin kautta tulee kuulemma roskapostia, jos käyttäjätunnuksena on oma sähköpostiosoite. Varmaan voi muidenkin Some-kanavien kautta saada sitä. Hotmailissa ja Gmailissa on tehokkaat roskapostisuodattimet ja niitä voi opettaa tunnistamaan roskapostia.

#koskamävoin
0 tykkäystä