@Helimaritta kirjoitti:
Niin minäkin ajattelin , ja poistin jälleen viestin.
Mutta harmittaa kun niitä tulee lähes joka päivä tosin aina lähettäjä on eri niminen .
Mutta kiitos tästä.
Hyviä tunnistuskeinoja on muun muassa:
- Kyselyt: yritykset eivät koskaan kysy verkkopankki- ja tilitunnuksia netissä, kotona ja puhelimitse. Asia erikseen henkilötunnus ("hetu") virallisissa yhteyksistä kuten esimerkiksi Kelan asiakaspalveluun soittaessa, jolloin pystyvät palvelemaan omaan hakemukseen liittyen. Tätä ei tietenkään joka paikkaan kannata antaa.
- Sähköpostin lähettäjä: epämääräinen osoite
- Äidinkieli: huonosti suomennettu viesti
- Viestin ulkoasu: usein kehnosti muotoiltu ilman virallisia logoja ja yhteystietoja yms.
- Viestin sisältö: epämääräinen/sekava viesti 🙂
Ja lisää aiheesta löytyy täältä:
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/huijaukset/
Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivulla on kohta "Ilmoita huijaus". Sieltä löytyy eri osoitteita, joita asia koskee esim. rikoksen uhriksi joutumista verkkopyramidihuijauksessa, niin tämä aihe on poliisiasia.
Soneraan liittyvät huijausilmoitukset voit ilmoittaa täällä.