Roskapostia ?

  • 25 January 2017
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Heippa . Olisin kysellyt että onko tämä posti roskapostia vai aiheellinen sillä näitä on tullut useampia nyt viime viikkoina , mutta lähettäjä on aina eri ihminen / niminen. 

 

 

soitteesta ;     @2017 tili Päivitys  
tällä kertaa lähettäjä  =?utf-8?b?IsKpMjAxNyBTb25lcmEgVGVhbSI8U2F1bmRlNDVAdXdtLmVkdT4=?=
 
Teksti on aina sama eli 
Rakas "Sonera" tilin käyttäjä,
    True emme voi koskaan pyydä salasanoja tai henkilökohtaisia tietoja, mutta koska tietoturvapäivitys meidän tietokantaan, tilisi jäädytetään seuraavan 6 tuntia. Ystävällisesti päivittää tilin

   
<< klikkaamalla tästä >>

kuten Pahoittelemme häiriötä.
©2017 Sonera Team.
ICT Service

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Helimaritta kirjoitti:

Heippa . Olisin kysellyt että onko tämä posti roskapostia vai aiheellinen sillä näitä on tullut useampia nyt viime viikkoina , mutta lähettäjä on aina eri ihminen / niminen. 


 


 



@soitteesta ;     @2017 tili Päivitys  

tällä kertaa lähettäjä  =?utf-8?b?IsKpMjAxNyBTb25lcmEgVGVhbSI8U2F1bmRlNDVAdXdtLmVkdT4=?=

 

Teksti on aina sama eli 

Rakas "Sonera" tilin käyttäjä,
    True emme voi koskaan pyydä salasanoja tai henkilökohtaisia tietoja, mutta koska tietoturvapäivitys meidän tietokantaan, tilisi jäädytetään seuraavan 6 tuntia. Ystävällisesti päivittää tilin

   
<< klikkaamalla tästä >>

kuten Pahoittelemme häiriötä.
©2017 Sonera Team.
ICT Service




Hei @Helimaritta,


 


Roskapostia se on. Suosittelen tuhoamaan viestiin :)


Joku henkilö on luodut GoDaddy-palvelusta verkkohotellin, jotta voi onkia Sonera tunnukset.


 


Täällä lisää keskustelua aiheesta:


https://klaani.sonera.fi/t5/forums/v3_1/forumtopicpage/board-id/asiakas/thread-id/403/page/6

Niin minäkin ajattelin , ja poistin jälleen viestin.

Mutta harmittaa kun niitä tulee lähes joka päivä tosin aina lähettäjä on eri niminen . 

Mutta kiitos tästä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Helimaritta kirjoitti:

Niin minäkin ajattelin , ja poistin jälleen viestin.


Mutta harmittaa kun niitä tulee lähes joka päivä tosin aina lähettäjä on eri niminen . 


Mutta kiitos tästä. 




Hyviä tunnistuskeinoja on muun muassa:


- Kyselyt: yritykset eivät koskaan kysy verkkopankki- ja tilitunnuksia netissä, kotona ja puhelimitse. Asia erikseen henkilötunnus ("hetu") virallisissa yhteyksistä kuten esimerkiksi Kelan asiakaspalveluun soittaessa, jolloin pystyvät palvelemaan omaan hakemukseen liittyen. Tätä ei tietenkään joka paikkaan kannata antaa.


- Sähköpostin lähettäjä: epämääräinen osoite


- Äidinkieli: huonosti suomennettu viesti


- Viestin ulkoasu: usein kehnosti muotoiltu ilman virallisia logoja ja yhteystietoja yms.


- Viestin sisältö: epämääräinen/sekava viesti :)


 


Ja lisää aiheesta löytyy täältä:


http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/huijaukset/


 


Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivulla on kohta "Ilmoita huijaus". Sieltä löytyy eri osoitteita, joita asia koskee esim. rikoksen uhriksi joutumista verkkopyramidihuijauksessa, niin tämä aihe on poliisiasia.


 


Soneraan liittyvät huijausilmoitukset voit ilmoittaa täällä.

Vastaa