Roskapostin estäminen

  • 9 January 2018
  • 2 kommenttia
  • 151 katselukertaa

Kunniamerkki +3

Voidaanko roskapostia millään estää minulle tulee n 50 ei-toivottua viestiä päivässä. Olen yrittänyt tehdä suodattimen ,käynyt chatissa käynyt Telia-liikkeessä soittanut asiakaspalveluun tuloksetta

Edit IlariJR: otsikko muokattu kuvaavammaksi.


2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @hakore9!


Moni on ratkaissut tuon ongelman hankkimalla esim. Gmail sähköpostin, joka on ilmainen. Gmailissa on tehokas roskapostin suodatus ja voit laittaa nykyiseen sähköpostiisi tälläiset asetukset : 


Edelleenlähetys sähköpostiin


  1. Kirjaudu sisään sen postilaatikon käyttäjätunnuksella ja salasanalla, johon haluat edelleenlähetyksen käyttöön.

  2. Valitse Laajakaistaliittymä >> Sähköposti ja Kotisivut >> Muokkaa sen sähköpostilaatikon perästä, johon haluat edelleenlähetyksen.

  3. Voit myös kytkeä päälle asetuksen ettei viestejä säilytetä sähköpostipalvelimella, kun se edelleenlähetetään toiseen sähköpostiin.


Itsellä ei ole operaattorin tarjoamaa sähköpostia otettuna käyttöön, mutta aiempi sähköpostini oli melkoinen roskapostilaatikko ja siinä on tuo edelleenlähetys Gmailiin joka suodattaa roskat pois.


Gmail sähköpostissa kannattaa aluksi tarkistaa myös ne roskapostit, ettei ole joutunut oikeaa postia joukkoon. Jos on niin valitsee vaihtoehdon : Tämä ei ole roskapostia ja Gmail muistaa sen. Sama tietenkin toisinpäin jos roskapostia on jostain syystä joutunut oikean postin joukkoon (hyvin harvoin itselle ainakaan tullut).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Aika tehokkaan suodattimen olen itse saanut luotua seuraavasti:


 


1. suodatin. Suodattimessa on sellaiset avainsanat, joita sisältävissä viesteissä voi olla roskaposteissa esiintyviä asioita. Kuten operaattoreiden nimiä, yms. Jos jokin viesti täyttää tämän suodattimen ehdot, niin viesti siirtyy Saapuneet kansioon, eikä suodatin 2. käsittele niitä. Tämä estää tahattomat suodatukset.


 


2. Suodatin. Varsinainen roskapostisuodatin. Siinä on eri lähettäjiä ja avainsanoja spämmiviesteistä. Viestit päätyvät spämmikansioon jonka vaikka kerta viikkoon katsoo läpi.

Vastaa