04-03-2022 15:23
Palvelimelta on kadonnut saapuneet kansiosta viestejä, tällä hetkellä siellä on 15 viestiä.
Webmailissa/ palvelimella kansion koko on kuitenkin 168 MB/ 500MB. Ikäänkuin siellä olisi tavaraa??
Lähetetyt kansiossa on jonkin verran viestejä ja roskakorissa yksi viesti.
Koneella on MS Outlook 2010 ja saapuneet viestit on määritelty imap-protokollan mukaan, kuten suositellaan.
Tämä ongelma alkoi jo joulukuun 2021 puolella. Chatin kautta ei saa apua, josko täältä??
Eli missä ovat kadonneet viestit? Miten ne palautetaan?
06-03-2022 19:44
Moikka @Mailbox ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!
Onko webmailissa ja Outlookin -sovelluksen saapuneet -kansioiden välillä eroja vai onko niissä tismalleen samat viestit? Entä meneekö kumpaakaan postiin viestit perille, jos lähetät esim. toisesta sähköpostista jos sellainen löytyy? Tuleeko lähettäjälle mitään virheilmoitusta viestin lähetyksen jälkeen? Webmailissa tulisi aina näkyä ne kaikki viestit, jotka on saapunut ja ei ole vielä poistettu, eli palvelimella tuskin on tallessa enempää viestejä kuin mitä webmailissa näkyy.
Mitä sinulle ohjeistettiin chatin kautta tässä tilanteessa?
Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa
osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
07-03-2022 08:44
Hei ja kiitos vastauksesta.
Kommentoin tuonne väliin.
Onko webmailissa ja Outlookin -sovelluksen saapuneet -kansioiden välillä eroja vai onko niissä tismalleen samat viestit? Samat viestit näkyy molemmissa. Entä meneekö kumpaakaan postiin viestit perille, jos lähetät esim. toisesta sähköpostista jos sellainen löytyy? Viestit menee ja tulee perille. Tuleeko lähettäjälle mitään virheilmoitusta viestin lähetyksen jälkeen? Ei tule. Webmailissa tulisi aina näkyä ne kaikki viestit, jotka on saapunut ja ei ole vielä poistettu, eli palvelimella tuskin on tallessa enempää viestejä kuin mitä webmailissa näkyy. Näin onkin. Ja ongelma on siinä, että viestejä joihin en ole koskenut, on alkanut katoamaan aikajärjestyksessä vanhemmasta päästä. Tämä ei kaiken järjen mukaan ole mahdollista??? Sekin on outoa, että webmailissa näkyy, että levytila on tuo 170 MB/ 500MB - eli siellä on "tavaraa", mutta se ei näy?
Mitä sinulle ohjeistettiin chatin kautta tässä tilanteessa?
Chatiin asti en päässyt, eli sieltä ei apua vielä tullut.
07-03-2022 16:40
@Mailbox kirjoitti:
Hei ja kiitos vastauksesta.
Kommentoin tuonne väliin.
Onko webmailissa ja Outlookin -sovelluksen saapuneet -kansioiden välillä eroja vai onko niissä tismalleen samat viestit? Samat viestit näkyy molemmissa. Entä meneekö kumpaakaan postiin viestit perille, jos lähetät esim. toisesta sähköpostista jos sellainen löytyy? Viestit menee ja tulee perille. Tuleeko lähettäjälle mitään virheilmoitusta viestin lähetyksen jälkeen? Ei tule. Webmailissa tulisi aina näkyä ne kaikki viestit, jotka on saapunut ja ei ole vielä poistettu, eli palvelimella tuskin on tallessa enempää viestejä kuin mitä webmailissa näkyy. Näin onkin. Ja ongelma on siinä, että viestejä joihin en ole koskenut, on alkanut katoamaan aikajärjestyksessä vanhemmasta päästä. Tämä ei kaiken järjen mukaan ole mahdollista??? Sekin on outoa, että webmailissa näkyy, että levytila on tuo 170 MB/ 500MB - eli siellä on "tavaraa", mutta se ei näy?
Kiitos kattavaista selvennyksistä. Tästä tuli vielä mieleen, että onko sinulla Webmailissa omia kansioita, onko siellä mahdollisesti viestejä? Sielläkin mahdollisesti olevat viestit vievät ilmoitettua levytilaa. Tässä esimerkki kansioista, jotka näkyvät Webmailissa:
Webmailia käyttäessä vanhimmatkaan viestit ei poistu itsestään. Jos Outlookin asetuksissa on asetettu jokin sääntö vanhoille viesteille ja käsky poistaa viestit, voi ne poistua myös palvelimelta, koska käytössä on IMAP. Eli tarkistaisin Outlookin asetukset läpi tämän varalta.
Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa
osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
08-03-2022 09:36
Hei ja kiitos vastauksesta.
Ei ole webmailissa omia kansioita, jonne olisin siirtänyt sähköposteja. Minulla on kyllä kansioita, joihin arkistoin tärkeimmät postit, mutta ne eivät ole yhteydessä webmailiin.
Outlookin asetukset olen käynyt läpi moneen kertaan, josko siellä olisi täppä/ sääntö, joka poistaisi esim 2 viikkoa vanhoja viestejä... toisaalta en ole koskaan tehnyt mitään säätöjä Outlookin asetuksiin.
toinen
Huom.
Puhelimessani saapuneet viestit on määritelty POP3-protokollan mukaan ja siellä vanhat viestit kyllä näkyvät. Sillä olenkin pystynyt vertailemaan saapuneita sähköposteja.
08-03-2022 13:50
@Mailbox kirjoitti:Huom.
Puhelimessani saapuneet viestit on määritelty POP3-protokollan mukaan ja siellä vanhat viestit kyllä näkyvät. Sillä olenkin pystynyt vertailemaan saapuneita sähköposteja.
Siinä se taitaakin syy olla miksi viestejä ei webmailista tai IMAP-clientilta näy. Uskoisin, että nyt tuo puhelimen client on hakenut viestit palvelimelta. Varmistathan, että puhelimen client jättää viestistä kopion palvelimelle tai vielä mielummin muuta client käyttämään IMAP-protokollaa mikäli mahdollista.
08-03-2022 15:27
Moikka
Kieltämättä tämä voisi selittää, mutta mutta... miksi puhelimen client ei hae tuoreimpia saapuneita posteja, niin että webmailin saapuneet kansio olisi tyhjä? Ja toisaalta tätä ei ole tapahtunut aikaisemmin.. melko mystistä.
08-03-2022 15:54
@Mailbox kirjoitti:miksi puhelimen client ei hae tuoreimpia saapuneita posteja, niin että webmailin saapuneet kansio olisi tyhjä?
Ehkä puhelimessa on jokin raja, ettei se lataa kuin enintään x megatavua tai n kappaletta viestejä kerrallaan. Tai sen muisti on tullut jo täyteen, eikä se voi hakea enää lisää viestejä.
Joka tapauksessa, jos kärsit viestien katoamisesta, älä käytä POP3-protokollaa, vaan siirry käyttämään kaikilla laitteilla IMAP-protokollaa.
08-03-2022 16:08
Nuo puhelimen rajat eivät ole täynnä.. ja mitään muutoksia en ole tehnyt mihinkään asetuksiin.
Pääasiassa nuo vanhat viestit, jotka ovat kadonneet webmailista, ovat puhelimen sähköpostissa. Ongelma noissa on, että jos niissä on alunperin ollut liitetiedostoja, niin niitä ei enää saa auki. Ja jos yritän lähettää ne itselleni uudelleen puhelimesta (omaan sähköpostiini), niin ne ei lähde... huoh!
09-03-2022 16:41
ONko liitetiedostojen ongelmana se, ettei puhelimella saa niitä auki, eli vain tietokoneella? Voisiko niitä siirtää puhelimelta tietokoneelle esim. USB:n kautta ja sitten sähköpostiin?
Mitä puhelin muuten herjaa lähetyksen yhteydessä?
Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa
osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.