Sähköposteja jää menemättä perille (live.fi, hotmail.se)

  • 24 January 2018
  • 6 kommenttia
  • 162 katselukertaa

Ajattelin vaan ilmoittaa tällaisesta, että ainakaan live.fi ja hotmail.se -sähköpostiosoitteisiin eivät pp.inet.fi -sähköpostista lähetetyt viestit ole menneet moneen päivään perille.

Seuraavantapainen virheilmoitus tulee aina (hotmailista vastaava):

 

Remote MTA eur.olc.protection.outlook.com: network error
 - SMTP protocol diagnostic: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [62.71.2.232] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (AS3140). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [AM5EUR02FT004.eop-EUR02.prod.protection.outlook.com]


6 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Tämä tarkoittaa että Microsoftin poistipalvelimet ovat estäneet Telian postipalvelimelta tulevat sähköpostiviestit. Telia ei tähän asialle voi paljon mitään tehdä joten suosittelen olemaan yhteydessä Microsoftiin ja valittamaan heidän suodattimen virheistä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tuostahan on ihan häiriötiedoite olemassa, 


https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_1516604419949

Tervehdys.

 

Tosiaan Microsoftin osalta lähtevä viestiliikenne on ollut vaikeuksissa 22.1 lähtien, mutta alkaa olla pian selätetty viimeisimmän tiedon mukaan.

Hyvä, kiitos tiedosta. Toivottavasti asia saadaan kuntoon.

Enpä huomannut, että asiasta oli häiriötiedotus, vaikka yritin katsoa, ei sitten vaan osunut silmiin.

 

Microsoft vastailee Telian olevan blocklistillä kun yritän lähettää postia asiakkaan outlook.com -osoitteeseen.


(Todella kiusallista)


(Kun vaihdan lähtevän postin palvelimen Elisalle, kännykän kautta, posti kulkee normaalisti)


Voitteko auttaa?


 


 - These recipients of your message have been processed by the mail server:


jaxxxx.ruxxxx@outlook.com; Failed; 5.3.0 (other or undefined mail system status)


 


    Remote MTA outlook-com.olc.protection.outlook.com: network error


 


 


 - SMTP protocol diagnostic: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [62.71.2.193] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (AS3140). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [BY2NAM03FT059.eop-NAM03.prod.protection.outlook.com]


 


 


EDIT: yhdistetty samaa aihetta käsittelevään ketjuun //TuizeKoo


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Terve @SPP21! :smileyhappy:


 


Kannattaa vilkaista seuraavat jutut:



 


Lisää kattavampaa tietoa löytyy edellä mainitussa Yhteisön ketjussa. Käytännössä tuo on hyvin hyvin hidas prosessi eikä ole helppoa painia Telian Microsoftin kanssa. Telia on heille kuin pisara meressä. Nyt vain vaaditaan kärsivällisyyttä ja toivotaan parasta Hymiö Onnellinen

Vastaa