Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
kefiiri
Konkari
  • 206 custom-general.kudos
  • 677 custom-general.replies
  • 5 custom-general.solutions

Sähköposti: Raportoi roskapostista

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kertokaapa minkä nyt on, kun ei toimi.

 

Kun saan sähköpostiini mainoksia ym. ja haluan jatkossa ko. osoitteesta tulevat suoraan roskikseen, niin en saa toimintoa pelaamaan.

 

Valitsen sähköpostissa kyseisen postin ja klikkaan ylhäällä olevaa kohtaa:raportoi roskapostista, niin kyseinen viesti menee kyllä roskikseen, mutta samasta osoitteesta tulee aina jatkossa postia sähköpostiini saapuneisiin aina yhä uudelleen ja uudelleen. Olen ymmärtänyt, että niiden pitäisi mennä suoraan roskiin.

 

Käytössäni on sähköpostiasetuksissa roskapostisuodatin ja mikäli sinne manuaalisesti kopioin ko. lähettäjän, niin tällä tavalla homma tuntuu toimivan. Tämä tapa vain on kovin työläs verrattuna tuohon "raportoi roskapostista", jonka olen kuvitellut tekevän samat asiat.

 

Siispä, mikä neuvoksi?

4 vastausta
Pekka_Koo
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 127 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

"Raportoi roskapostista" -toiminne siirtää viestin roskikseen ja raportoi kyseisen postin meille. Automaattisesti ja saman tien viestit eivät blokkaannu, vaan käymme raportoidut viestit läpi. Sähköpostisuodatin on siksi paras tapa blokata tietystä osoitteesta tulevat viestit.

Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

JussiSaar
Telialainen
Telialainen
  • 22 custom-general.kudos
  • 49 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi, tällä hetkellä roskaposti on todella iso ongelma ja myös ton ilmota roskapostista -namiskan kanssa meillä hankaluuksia. Noita filttereitä voi tehdä itse Asetukset -> Sähköposti -> Suodattimet, se on ihan tehokas tapa taistella ite roskapostia vastaan.

 

Mutta tosiaan ongelma tiedossa ja tehään töitä sen korjaamiseksi!

Vanneharja
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi. On todella hankala ongelma tämä roskapostin tulo. Vaimoni sähköpostiin tulee jatkuvasti

roskapostia ja kun suodatin luodaan, niin välittömästi vaihtuu lähettäjän osoite. tämä on sellainen

kierre, jota ei taida saada poikki muuten, kuin vaihtamalla sähköposti palvelua. Sekin on vaivaa aiheuttava

toimenpide.

kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2610 custom-general.kudos
  • 4142 custom-general.replies
  • 340 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei Vanneharja!

 

Yksi ratkaisu olisi sähköpostin edelleenlähetys vaikka Gmailiin tai Outlookiin, joissa on tehokkaat roskapostisuodattimet (näin ei tarvitse vielä kokonaan vaihtaa sähköposti palvelua kerralla).

 

Sähköpostin edelleenohjaus löytyy Omilta Sivuilta (www.sonera.fi/omatsivut)

Omat sivut -> valitse laajakaistaliittymäsi -> Sähköposti -> Muokkaa

 

Itsellä on tuo edelleenlähetys käytössä Gmailiin yhdestä vanhasta sähköpostista, johon tulee runsaasti roskapostia.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump