Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66540
Kirjoituksia 179854

Sähköposti häviää mustaan aukkoon jos pdf liitteenä



Sähköposti häviää mustaan aukkoon jos pdf liitteenä

campro
Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

Sähköposti häviää mustaan aukkoon jos pdf liitteenä

1/9

Aloin epäilemään, että s-posti viestit eivät mene perille kun liitteenä pdf-tiedosto. Laitoin "kuittaukset" päälle, ja näin on - eli kuittausta että viesti olisi saapunut perille tai luettu ei tule. Viesti siis häviää jonnekin!? Viesti kyllä siirtyy"lähetetyt" kansioon. Koittanut sekä O365 Outlook, Thunderbird, että Telia Webmail. Tarkistettu Telia Helppin kanssa, että porttiasetuket kunnossa - kaikki ok. 

 

Normi viesti, eli vain teksti, menee kyllä perille. Ja viesti liitteineen "saapuu" kyllä itselleni, jos koitan. 

 

Onko kellään samankaltaisia ongelmia? Ideoita?

Vastaa
0 tykkäystä
8 vastausta

PiaJo
Telialainen
Viestejä 806 kpl

2/9

@campro  kirjoitti:

Aloin epäilemään, että s-posti viestit eivät mene perille kun liitteenä pdf-tiedosto. Laitoin "kuittaukset" päälle, ja näin on - eli kuittausta että viesti olisi saapunut perille tai luettu ei tule. Viesti siis häviää jonnekin!? Viesti kyllä siirtyy"lähetetyt" kansioon. Koittanut sekä O365 Outlook, Thunderbird, että Telia Webmail. Tarkistettu Telia Helppin kanssa, että porttiasetuket kunnossa - kaikki ok. 

 

Normi viesti, eli vain teksti, menee kyllä perille. Ja viesti liitteineen "saapuu" kyllä itselleni, jos koitan. 

 

Onko kellään samankaltaisia ongelmia? Ideoita?


Testasin pdf-tiedoston kanssa lukukuittauksen ja toimituskuittauksen kanssa, sekä erikseen. Kaikki toimi niinkuin piti. Tuli myös pdf-tiedosto ilman kuittauksia ja kuvan (.jpeg) kanssa viesti tuli normaalisti perille toiseen sähköpostiin. Testasin tämän Telian Webmailista eli webmail.inet.fi.

Kirjaudutko tunnuksella esim. matti.meikalainen@pp.inet.fi vai meikama-1 -laajakaistatunnuksella? 

 

Oliko viestin .pdf -tiedosto kuinka iso? Alle 20M tiedostot kulkevat jouhevasti sähköpostipalvelimen välityksellä. 

Vastaa
0 tykkäystä

campro
Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

3/9

Webmailiin menen "meikama-1" tunnuksella. Ja tiedostojen koko on 100-200kb. Koitin äsken uudelleen, ei toimi. 

Vastaa
0 tykkäystä

MikaelMu
Telialainen
Viestejä 457 kpl

4/9

@campro  kirjoitti:

Webmailiin menen "meikama-1" tunnuksella. Ja tiedostojen koko on 100-200kb. Koitin äsken uudelleen, ei toimi. 


Onko kyseessä jokin tietty osoite mihin yrität lähettää tuota .pdf vai eikö se lähde useampaankaan osoitteeseen?

Vastaa
0 tykkäystä

campro
Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

5/9

Viestit menevät läpi gmail.com, outlook.com ja pp.inet.fi osoitteisiin. Mutta sitten on muita, yrityksiä, jonne se eivät näyttäisi menevän. 

 

Luin, että "kuittauksia" voidaan estää, joten voihan se olla, että näin tehdään. Mutta en ole tammikuun puolenvälin jälkeen saanut vastausta keneltäkään jolle viesti+liite on lähetetty.

Vastaa
0 tykkäystä

campro
Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

6/9

pieni korjaus. Omaan outlook.com osoitteeseen viesti menee perille, mutta on toinen jonne se ei mene. 

Vastaa
0 tykkäystä

kustaa1967
Konkari
Viestejä 602 kpl

7/9

@campro  kirjoitti:

pieni korjaus. Omaan outlook.com osoitteeseen viesti menee perille, mutta on toinen jonne se ei mene. 


Hmmmm...

 

Aika moni palveluntarjoaja on jo luopunut tietoturvasyistä luku-/vastaaotto-kuittauksista eli lähettäjällä ei enää ole mahdollisuutta nähdä meneekö viesti perille. Oletko varmistanut ettei ole kyse tästä??

Vastaa
0 tykkäystä

campro
Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

8/9

Yhden kanssa on varmuutta, että viesti ei tullut ollenkaan perille. Ensiviikolla mahdollisuus kysyä toiselta. Yritysten lukukuittausesto on siis mahdollisuus, mutta kyse on 7stä eri yrityksestä, ja ihmetyttää kun kukaan ei ole vastannut viesteiheni jossa liite ollut mukana. Tässä ehkä haen, että onko olemassa jotain logeja, jossain Telian palvelimilla, jossa näkyy minne viestit menneet/tulleet?

Vastaa
0 tykkäystä

AnneAn
Telialainen
Viestejä 392 kpl

9/9

Jos sähköpostiviesti ei jostain syystä mene perille, tulee siitä lähettäjän sähköpostiin ns. bounse, jossa lukee syy miksei viesti lähenyt Telian palvelimelta tai miksi vastaanottava palvelin sen hylkää. Jos mitään viestiä palvelimilta ei tule, viesti on mennyt perille vastaanottavalle palvelimelle.

 

Viestin perille menoa palvelimen päässä voimme tutkia ainoastaan mikäli vastaanottaja käyttää Telian sähköpostia. Vastaanottajien täytyy siis kysyä omalta sähköpostipalvelun tarjoajaltaan mihin viestit heidän palvelimellaan ovat menneet mikäli ne eivät ole tulleet perille heidän sähköpostilaatikkoihinsa.

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.