peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
58033 Jäsentä
161645 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Sähköposti vastaukseni katoaa mustaan aukkoon.

Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎15-01-2017
Kirjoituksia: 38
1/25

Sähköposti vastaukseni katoaa mustaan aukkoon.

Tietokoneissani uusin Windows 10 Pro ja uusin Office 365 ohjelma, siellä Telian pp.inet.fi sähköpostiosoitteita ( POP ) Outlook 2016 ohjelmassa.

Sähköpostit saapuvat normaalisti. Uudet luomani sähköpostit lähtevät normaalisti ja menevät perille. Jos saan viestin, jossa pyydetään minun lähettämään kuittaus minulta että olen tarkastellut viestiä, kuittaus lähtee normaalisti ja menee perille, vastaukseni sähköposteihin näyttää lähtevän normaalisti, mutta eivät mene koskaan perille, eikä minulle tule mitään ilmoitusta, että postia ei ole voitu toimittaa.

Niinpä minun täytyykin vastata sähköposteihin niin, että kun saan postia, kopioin saamani viestin ja luon "uuden viestin" ja liitän sen viestin siihen, sisällyttäen siihen tietenkin oman vastaukseni ja vastaanottajan osoitteen, vaikeata.

Tätä on kestänyt varmaan jo pari viikkoa, samanlaista vaivaa oli joskus muutama kuukausi sitten, mutta silloin se korjautui itsestään.

Tuolla webmailissa sähköpostiin vastaaminen näyttäisi toimivan normaalisti.

Osaako kukaan kertoa minnekkä ruutuun pitää laittaa rasti, että sähköpostit lähtevät myös tuossa Outlook 2016 ohjelmassa ja menevät myös perille ?

0 tykkäystä
24 vastausta
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎12-10-2018
Kirjoituksia: 187
2/25

Vs: Sähköposti vastaukseni katoaa mustaan aukkoon.

@Pekka6  kirjoitti:

Osaako kukaan kertoa minnekkä ruutuun pitää laittaa rasti, että sähköpostit lähtevät myös tuossa Outlook 2016 ohjelmassa ja menevät myös perille ?

Onko lähtevän postin palvelimen osoite oikea? Lähtevässä sekä tulevassa osoite on mail.inet.fi. Tämä voisi olla yksi syy miksi viestit eivät lähde eteenpäin.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
3/25

@MikaelMu  kirjoitti:

@Pekka6  kirjoitti:

Onko lähtevän postin palvelimen osoite oikea? Lähtevässä sekä tulevassa osoite on mail.inet.fi. Tämä voisi olla yksi syy miksi viestit eivät lähde eteenpäin.

No, kun katson sähköpostiohjelmasta Tiliasetukset / Palvelimen asetukset , niin siellä molemmat palvelimet ovat mail.inet.fi.

Kun valitsen Tiliasetukset / Tiliasetukset ja valitsen sieltä jonkun sähköpostiosoitteeni ja klikkaan "korjaa..." ja "Anna minun korjata tilini manuaalisesti" niin sieltä tulevat ne palvelinasetukset näkyville ja siellä on saapuvan postin palvelin pop.inet.fi ja jos muutan sen mail.inet.fi: ksi, niin seuraavan kerran kun menen katsomaan palvelin asetuksia tätä kautta, niin siellä on taas pop.inet.fi.

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
4/25

@Pekka6  kirjoitti:
No, kun katson sähköpostiohjelmasta Tiliasetukset / Palvelimen asetukset , niin siellä molemmat palvelimet ovat mail.inet.fi.

Kun valitsen Tiliasetukset / Tiliasetukset ja valitsen sieltä jonkun sähköpostiosoitteeni ja klikkaan "korjaa..." ja "Anna minun korjata tilini manuaalisesti" niin sieltä tulevat ne palvelinasetukset näkyville ja siellä on saapuvan postin palvelin pop.inet.fi ja jos muutan sen mail.inet.fi: ksi, niin seuraavan kerran kun menen katsomaan palvelin asetuksia tätä kautta, niin siellä on taas pop.inet.fi.

Tässä tapauksessa on varmastikin helpoin poistaa se sähköpostitili sieltä ja luoda uudestaan. Vaihtoehtoisesti siinä voi kokeilla myös asetusten tarkastamista sieltä kyseisen sähköpostitilin kautta. Mikäli siellä on määritettynä tuo pop.inet.fi niin se tulisi muuttaa mail.inet.fi:ksi. Muuten se hakee aina tuon pop.inet.fi osoitteeksi. 

Kommentaattori
5/25

Tässä tapauksessa on varmastikin helpoin poistaa se sähköpostitili sieltä ja luoda uudestaan. Vaihtoehtoisesti siinä voi kokeilla myös asetusten tarkastamista sieltä kyseisen sähköpostitilin kautta. Mikäli siellä on määritettynä tuo pop.inet.fi niin se tulisi muuttaa mail.inet.fi:ksi. Muuten se hakee aina tuon pop.inet.fi osoitteeksi. 

Mutta nykyään tuossa ohjelmassa kun sinne lisää uuden sähköpostiosoitteen, ensin kirjoitetaan sähköposti osoite ja sitten voi valita jotain että "Haluan määrittää itse manuaalisesti", rasti ruutuun ja "yhdistä" tai "seuraava", kuinka se nyt eteneekään, niin seuraavassa ikkunassa on jo valmiina se saapuva palvelin "pop.inet.fi" ja vaikka sen muuttaa heti mail.inet.fi: ksi, niin se ei pysy siellä.

Huomasin jo aikaa sitten, että saapuvaksi palvelimeksi on itsekseen muuttunut tuo, mutta ohjelma on silti toiminut. Ennenhän tuolla pystyi laittamaan itse kaikki manuaalisesti, niin kuin joskus aikoinaan, ainakin Outlook Expressenissä. Kaipaisin tuonne https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-sahkoposti/kayttoonotto-sahkoposti, rautalankaohjeet myös sähköpostin määrittämiseen Outlook 2016.

Olen tuolle Office 365 suorittanut pienen korjauksen, että suuren korjauksen, tähän koneeseen on asennettu Windows puhtaana, Office 365, ei toimi. Olen sitä Telia avustajaa koittanut, ei auta.

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
6/25

@Pekka6  kirjoitti:
Kaipaisin tuonne https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-sahkoposti/kayttoonotto-sahkoposti, rautalankaohjeet myös sähköpostin määrittämiseen Outlook 2016.

Onko se sähköpostiosoite määritetty tuolla POP-asetuksella? Saisitko muutettua sen IMAP:iksi? Tämä kohta löytyy sieltä manuaalisen asetusten kautta, sen jälkeen kun olet valinnut POP tai IMAP -täpän. Seuraavalla sivulla tulee perustiedot ja kohdassa Tilin tyyppi, löytyy tuo IMAP-asetus vaihtoehto. Laitan tuosta Outlook 2016 ohjeesta kehitysehdotuksen eteenpäin.

0 tykkäystä
Kommentaattori
7/25

@MikaelMu  kirjoitti:

@Pekka6  kirjoitti:
Kaipaisin tuonne https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-sahkoposti/kayttoonotto-sahkoposti, rautalankaohjeet myös sähköpostin määrittämiseen Outlook 2016.

Onko se sähköpostiosoite määritetty tuolla POP-asetuksella? Saisitko muutettua sen IMAP:iksi? Tämä kohta löytyy sieltä manuaalisen asetusten kautta, sen jälkeen kun olet valinnut POP tai IMAP -täpän. Seuraavalla sivulla tulee perustiedot ja kohdassa Tilin tyyppi, löytyy tuo IMAP-asetus vaihtoehto. Laitan tuosta Outlook 2016 ohjeesta kehitysehdotuksen eteenpäin.

POP tilejä minulla on ollut aina, aikojen alusta, enkä sitä nyt vaihda IMAP tiliksi.

Enkä minä tiedä onko vika Teliassa vai tuossa Ofice 365 ohjelmassa, vai onko siellä noilla nyt joku yhteensopivuusongelma.

Juu tehkää rautalankaohjeet kuvien kanssa tuolle sivustolle kuinka ne asetukset määritellään tuohon Office 365 ohjelmaan, myös POP tili. Luulisi että en ole ainoa jolla on Office 365 ohjelma.

0 tykkäystä
Kommentaattori
8/25

@Pekka6  kirjoitti:

@MikaelMu  kirjoitti:

@Pekka6  kirjoitti:

POP tilejä minulla on ollut aina, aikojen alusta, enkä sitä nyt vaihda IMAP tiliksi.

Enkä minä tiedä onko vika Teliassa vai tuossa Office 365 ohjelmassa, vai onko siellä noilla nyt joku yhteensopivuusongelma.

Juu tehkää rautalankaohjeet kuvien kanssa tuolle sivustolle kuinka ne asetukset määritellään tuohon Office 365 ohjelmaan, myös POP tili. Luulisi että en ole ainoa jolla on Office 365 ohjelma.

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
9/25

@Pekka6  kirjoitti:

Enkä minä tiedä onko vika Teliassa vai tuossa Ofice 365 ohjelmassa, vai onko siellä noilla nyt joku yhteensopivuusongelma.

Tässä tapauksessa se itse ongelma jää luultavasti tuohon POP-määritykseen. Office hakee sen kautta sen väärän palvelimen. Mikäli vaihdat sen siihen IMAP:iin niin tämä pitäisi poistua välittömästi. IMAP on muutenki parempi toiminen. Esimerkiksi tuo POP hakee viestin palvelimelta mutta ei jätä sinne minkäänlaista kopiota. Tuo IMAP puolestaan jättää kopion palvelimelle.

Kommentaattori
10/25

@MikaelMu  kirjoitti:

@Pekka6  kirjoitti:

Tässä tapauksessa se itse ongelma jää luultavasti tuohon POP-määritykseen. Office hakee sen kautta sen väärän palvelimen. Mikäli vaihdat sen siihen IMAP:iin niin tämä pitäisi poistua välittömästi. IMAP on muutenki parempi toiminen. Esimerkiksi tuo POP hakee viestin palvelimelta mutta ei jätä sinne minkäänlaista kopiota. Tuo IMAP puolestaan jättää kopion palvelimelle.

Ei auta vaikka vaihtaa IMAP: ksi, sama ongelma. Onko muuten normaalia, että kun sähköposti on määritelty IMAP, niin siellä on pari kansiota Englanninkielisiä, ainakin "lähetetyt", sitten taisi olla "luonnokset", "poistetut"...?

0 tykkäystä