Sähköposti vastaukseni katoaa mustaan aukkoon.


Kunniamerkki +5

Tietokoneissani uusin Windows 10 Pro ja uusin Office 365 ohjelma, siellä Telian pp.inet.fi sähköpostiosoitteita ( POP ) Outlook 2016 ohjelmassa.

 

Sähköpostit saapuvat normaalisti. Uudet luomani sähköpostit lähtevät normaalisti ja menevät perille. Jos saan viestin, jossa pyydetään minun lähettämään kuittaus minulta että olen tarkastellut viestiä, kuittaus lähtee normaalisti ja menee perille, vastaukseni sähköposteihin näyttää lähtevän normaalisti, mutta eivät mene koskaan perille, eikä minulle tule mitään ilmoitusta, että postia ei ole voitu toimittaa.

 

Niinpä minun täytyykin vastata sähköposteihin niin, että kun saan postia, kopioin saamani viestin ja luon "uuden viestin" ja liitän sen viestin siihen, sisällyttäen siihen tietenkin oman vastaukseni ja vastaanottajan osoitteen, vaikeata.

 

Tätä on kestänyt varmaan jo pari viikkoa, samanlaista vaivaa oli joskus muutama kuukausi sitten, mutta silloin se korjautui itsestään.

 

Tuolla webmailissa sähköpostiin vastaaminen näyttäisi toimivan normaalisti.

 

Osaako kukaan kertoa minnekkä ruutuun pitää laittaa rasti, että sähköpostit lähtevät myös tuossa Outlook 2016 ohjelmassa ja menevät myös perille ?


28 kommenttia

Kunniamerkki +5

@ReOlivia@  kirjoitti:

Onko tämä häikkä @Pekka6 vielä päällä?


Miksi kysyt, onko sinulla ratkaisu tähän mystiseen ongelmaan ?

 

Sähköpostini alkoi toimimaan itsestään joskus...18.-20.9.2019.

 

Eilen illalla tämä vaiva TAAS palasi itsestään, eli sähköpostivastaukseni eivät mene taaskaan perille. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@Pekka6@  kirjoitti:




Miksi kysyt, onko sinulla ratkaisu tähän mystiseen ongelmaan ?


 


Sähköpostini alkoi toimimaan itsestään joskus...18.-20.9.2019.


 


Eilen illalla tämä vaiva TAAS palasi itsestään, eli sähköpostivastaukseni eivät mene taaskaan perille. 




Ratkaisua ei harmi kyllä ole löytynyt, ja sellainen tästä ketjusta oli jäänyt puuttumaankin jolloin ajoittain tiedustelemme jos ratkaisu löytyi jostakin muualta. Siitä voi olla aina hyötyä palstan muillekin lukijoille!


 


Kyselin vielä täältä meidän asiantuntijoilta että onko mitään vinkkejä noussut, mutta kyseistä ongelmaa ei tosiaan oltu saatu toistettua. Eli ohjelma ja sähköposti olivat toimineet normaalisti. Hämmentävältä tuokin kuulostaa, että oli alkanut toimimaan syyskuussa ja nyt ei jälleen toimi.


 


Kyseiseen ohjelmaan tämä häiriö kyllä rajautuu. Telia Helpistä olikin aiemmin jo vinkattu, ja sitä kautta asiantuntijat pystyvät ottamaan esimerkiksi etäyhteyden koneeseesi, ja tarkistamaan vielä löytyykö asetuksista jotakin sellaista, millä kyseinen ohjelma saadaan toimimaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hei! Vaikea sanoa, mutta ainakin se rajoittuu Windowsin ohjelmistoon... 


Oletko poistanut ja asentanut ohjelmiston uudelleen? Lisäksi varmista, että et käytä Offline-tilaa, koska silloin et voi lähettää tai vastaanottaa sähköpostia. Toivotaan, että löytyy ongelmaasi ratkaisu! :smileyhappy:

Vastaa