Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64252
Kirjoituksia 174762

Sähköposti vastaukseni katoaa mustaan aukkoon.



Highlighted

Sähköposti vastaukseni katoaa mustaan aukkoon.

Kommentaattori
Viestejä 39 kpl

Sähköposti vastaukseni katoaa mustaan aukkoon.

1/29

Tietokoneissani uusin Windows 10 Pro ja uusin Office 365 ohjelma, siellä Telian pp.inet.fi sähköpostiosoitteita ( POP ) Outlook 2016 ohjelmassa.

 

Sähköpostit saapuvat normaalisti. Uudet luomani sähköpostit lähtevät normaalisti ja menevät perille. Jos saan viestin, jossa pyydetään minun lähettämään kuittaus minulta että olen tarkastellut viestiä, kuittaus lähtee normaalisti ja menee perille, vastaukseni sähköposteihin näyttää lähtevän normaalisti, mutta eivät mene koskaan perille, eikä minulle tule mitään ilmoitusta, että postia ei ole voitu toimittaa.

 

Niinpä minun täytyykin vastata sähköposteihin niin, että kun saan postia, kopioin saamani viestin ja luon "uuden viestin" ja liitän sen viestin siihen, sisällyttäen siihen tietenkin oman vastaukseni ja vastaanottajan osoitteen, vaikeata.

 

Tätä on kestänyt varmaan jo pari viikkoa, samanlaista vaivaa oli joskus muutama kuukausi sitten, mutta silloin se korjautui itsestään.

 

Tuolla webmailissa sähköpostiin vastaaminen näyttäisi toimivan normaalisti.

 

Osaako kukaan kertoa minnekkä ruutuun pitää laittaa rasti, että sähköpostit lähtevät myös tuossa Outlook 2016 ohjelmassa ja menevät myös perille ?

0 tykkäystä
28 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 345 kpl

11/29

Löytyykö sähköpostitilisi/ohjelmasi asetuksista kohta missä määritetään vastausosoite, josta sähköpostiin vastatessa viesti lähtee? Telia Helpistä löytyy apua sähköpostiohjelmasi ongelmiin, jos asetusta ei meinaa löytyä.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 39 kpl

12/29

@AnneAn  kirjoitti:

Löytyykö sähköpostitilisi/ohjelmasi asetuksista kohta missä määritetään vastausosoite, josta sähköpostiin vastatessa viesti lähtee? Telia Helpistä löytyy apua sähköpostiohjelmasi ongelmiin, jos asetusta ei meinaa löytyä.


En ymmärrä kysymystä. Eikö kellään ole Office 365 ohjelmaa, voisi hieman valaista, mitä tässä kysymyksessä tarkoitetaan. Vikahan on tuossa ohjelmassa, ei Telian sähköpostissa.

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 416 kpl

13/29

Tässä voi olla nyt tilanne se että kun vastaat viesteihin niin viestit kulkevat kuitenkin Microsoftin oman välityspalvelimen kauta vaikka olet palvelinasetuksiksi määrittänyt meidän palvelimet ja nyt sitten nämä Microsoftin palvelimelta tulevat viestit blokkaantuvat meidän palvelimelta.

Tapauksia on tullut vastaan missä Microsoftin sähköpostiohjelmat käyttävät heidän omia välityspalvelimia vaikka itse olisi palvelinasetukset määrittänyt ihan oikein meidän asetusten mukaan. 

 

Tämä voidaan tarkistaa jos voit ottaa muutaman esimerkin ongelmasta ylös, eli osoitteet ja ajankohdat ja kun nämä ovat niin otat yhtettä vaikkapa chatin kautta niin saadaan häiriöilmoitus tutkintaan. 

Häiriöilmoituksella verkonhallinta tarkistaa että mihin viestit jää. 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 39 kpl

14/29

@JuhoOlliLo  kirjoitti:

Tässä voi olla nyt tilanne se että kun vastaat viesteihin niin viestit kulkevat kuitenkin Microsoftin oman välityspalvelimen kauta vaikka olet palvelinasetuksiksi määrittänyt meidän palvelimet ja nyt sitten nämä Microsoftin palvelimelta tulevat viestit blokkaantuvat meidän palvelimelta.

Tapauksia on tullut vastaan missä Microsoftin sähköpostiohjelmat käyttävät heidän omia välityspalvelimia vaikka itse olisi palvelinasetukset määrittänyt ihan oikein meidän asetusten mukaan. 

 

Tämä voidaan tarkistaa jos voit ottaa muutaman esimerkin ongelmasta ylös, eli osoitteet ja ajankohdat ja kun nämä ovat niin otat yhtettä vaikkapa chatin kautta niin saadaan häiriöilmoitus tutkintaan. 

Häiriöilmoituksella verkonhallinta tarkistaa että mihin viestit jää. 


Eli siis mitä ? Avasin chatin ja siellä olisi pitänyt alkaa kertomaan kaikki alusta kun asiakaspalvelija ei suostunut lukemaan tätä viestiketjua eikä suostunut soittamaan minulle ja lopulta kertoi että vika ei ole Teliassa, no senhän minä jo tiesinkin. Kuinka minä saan yhteyden johonkin verkonhallintaan ?

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 392 kpl

15/29

@Pekka6  kirjoitti:
Kuinka minä saan yhteyden johonkin verkonhallintaan ?

Tässä tapauksessa paras ratkaisu olisi ottaa yhteyttä Telia Helppiin. He katsovat asetukset kanssasi kuntoon. Heillä on mahdollisuus tulla myös etänä katsomaan asetuksia, mikäli siellä on jotakin mikä tilannetta voisi sotkea. Saat nopeimman avun tätä kautta.

 

Mikäli heidänkään avulla ei saada sähköpostia toimimaan niin voimme tutkia tarkemmin mistä tämä voisi johtua. Tällöin tarvitsemme @JuhoOlliLo pyytämät esimerkit. Pahoittelut aikaisemmasta chatista. Tämän linkin kautta näet kaikki kanavat mitä meihin voi ottaa yhteyttä.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 39 kpl

16/29

@MikaelMu  kirjoitti:

@Pekka6  kirjoitti:
Kuinka minä saan yhteyden johonkin verkonhallintaan ?

Tässä tapauksessa paras ratkaisu olisi ottaa yhteyttä Telia Helppiin. He katsovat asetukset kanssasi kuntoon. Heillä on mahdollisuus tulla myös etänä katsomaan asetuksia, mikäli siellä on jotakin mikä tilannetta voisi sotkea. Saat nopeimman avun tätä kautta.

 

Mikäli heidänkään avulla ei saada sähköpostia toimimaan niin voimme tutkia tarkemmin mistä tämä voisi johtua. Tällöin tarvitsemme @JuhoOlliLo pyytämät esimerkit. Pahoittelut aikaisemmasta chatista. Tämän linkin kautta näet kaikki kanavat mitä meihin voi ottaa yhteyttä.


Minä maksan joka kuukausi Telialle ja joka vuosi Microsoftille ihan riittävästi, kyllä yksi sähköposti pitäisi saada toimimaan niillä maksuilla. Eikö sieltä verkonhallinnasta voi joku soittaa minulle ja minä lähetän sähköpostia puhelun aikana, näkeekö sen jotenkin minne ne viestit menevät ?

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 392 kpl

17/29

 


@Pekka6  kirjoitti:.

Minä maksan joka kuukausi Telialle ja joka vuosi Microsoftille ihan riittävästi, kyllä yksi sähköposti pitäisi saada toimimaan niillä maksuilla. Eikö sieltä verkonhallinnasta voi joku soittaa minulle ja minä lähetän sähköpostia puhelun aikana, näkeekö sen jotenkin minne ne viestit menevät ?


Palvelu toimii kuitenkin normaalisti webmailin kautta. Voidaan rajata tämä siihen Officeen. Jokin asetus ilmeisesti sotkee sähköpostia siellä Officen puolella koska et saa tuota asetusta muutettua mail.inet.fi:ksi. Mikäli poistat kyseisen sähköpostin ja asennat sen uudelleen, pitäisi kaiken toimia. Tämä siinä tapauksessa, ettei Microsoftin puolelta jokin tule siihen väliin.

 

Sähköpostin asetukissa tulee olla määritettynä palvelimiksi mail.inet.fi, jotta se toimii. Tarkistin vielä meidän päästä ettei kyseessä ole mitään laajempaa häiriötä.

 

Helpin kautta asetukset voidaan tarkistaa sekä tarvittaessa auttaa sähköpostin asentamisen kanssa. Niin, että kaikki asetukset ovat varmasti kunnossa.

 

 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 39 kpl

18/29


Palvelu toimii kuitenkin normaalisti webmailin kautta. Voidaan rajata tämä siihen Officeen. Jokin asetus ilmeisesti sotkee sähköpostia siellä Officen puolella koska et saa tuota asetusta muutettua mail.inet.fi:ksi. Mikäli poistat kyseisen sähköpostin ja asennat sen uudelleen, pitäisi kaiken toimia. Tämä siinä tapauksessa, ettei Microsoftin puolelta jokin tule siihen väliin.

 

Sähköpostin asetukissa tulee olla määritettynä palvelimiksi mail.inet.fi, jotta se toimii. Tarkistin vielä meidän päästä ettei kyseessä ole mitään laajempaa häiriötä.

 

Helpin kautta asetukset voidaan tarkistaa sekä tarvittaessa auttaa sähköpostin asentamisen kanssa. Niin, että kaikki asetukset ovat varmasti kunnossa.

 

 


Siis kyllä minä saan sinne Officen asetuksiin molemmiksi palvelimiksi mail.inet.fi ja ne siellä ovat nytkin, ainoastaan jos minä "korjaan" asetuksia, niin se muuttuu pop.inet.fi, mutta sen saa toista kautta muutettua takaisin mail.inet.fi: ksi, tämä siis saapuva palvelin, lähtevä on aina mail.inet.fi. 

 

Sähköposti on moneen kertaan poistettu ja asennettu uudestaan, yhteen koneeseen on jo asennettu Windowskin uudestaan, ne eivät auta.

 

Koska tätä kautta en apua saa, enkä Microsoftin tuesta, niin täytyy odotella että joku neropatti Telialla vääntää tuonne Telian sivuille rautalankaohjeet kuinka Telian sähköposti määritetään Outlook 2016 ohjelmaan, siellä on muitakin asetuksia kun palvelimet ja portit. Voisin sieltä sitten verrata omiin asetuksiini, mikä on erilailla. Niin ja tämä kombinaatio on minulla toiminut jo vuosia.

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 392 kpl

19/29

@Pekka6  kirjoitti:

Siis kyllä minä saan sinne Officen asetuksiin molemmiksi palvelimiksi mail.inet.fi ja ne siellä ovat nytkin, ainoastaan jos minä "korjaan" asetuksia, niin se muuttuu pop.inet.fi, mutta sen saa toista kautta muutettua takaisin mail.inet.fi: ksi, tämä siis saapuva palvelin, lähtevä on aina mail.inet.fi. 



Sellainen tuli vielä mieleen, että oletko ajanut tietoturvaohjelmistoa siinä koneella tässä välissä? Mikäli sitä kautta löytyisi jotakin mikä tätä voisi aiheuttaa.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 39 kpl

20/29

Ei ole vieläkään tullut Telian sivuille rautalankaohjetta kuinka Telian sähköposti määritetään tuohon Office 365 Home ohjelmassa olevaan Outlook sähköpostiin. Apple Mailiin, Windows Mailiin ja Thunderbirdiin siellä on ohjeet.

 

Vaikka olen poistanut koneista koko Office 365 Home ohjelman, sähköpostiprofiilit, vaihtanut sähköpostini IMAP: ksi niin sähköpostivastaukseni eivät mene perille "normaalilla tavalla".

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.