Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Maahinen2021
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sähköpostin lähetys ei toimi

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onko muilla vastaavaa ongelmaa:

 

Sähköpostin lähetys ei onnistu mistään muualta kuin webmailista. Aikaisemmin sähköpostin lähetys onnistui vuosikausia ongelmitta iphonesta ja ipadista (IOS natiivi mailisovellus) sekä windows 10 & MS outlook .Laitteiden asetuksiin ei ole tehty muutoksia, eli jokin on muuttunut Telian päässä.?  Viestiasetukset on tarkistettu moneen kertaan kaikilla em. laitteilla ja on kokeiltu myös ilman SSL salausta, eri portteja ja kaikkia asetuksia mitä Telian sivuilla on ohjeistettu sähköpostiasetuksiin.Mitään vikailmoitusta ei tule, viestit menevät lähetetyt- kansiooon, mutta eivät koskaan päädy vastaanottajille. Viestin sisällöllä ei ole merkitystä. Iphonessa on telian 4g ja ipad & win10 MS outlook käyttäää Telian 4G mobiililaajakaistaa.
Vika alkanut helmikuussa 2021. Ongelma poistui itsekseen muuutaman päivän ajaksi, mutta palasi jälleen.

 

Tein tästä vikailmoituksen Telialle, josta sain vastauksen ettei heitä kiinnosta tutkia asiaa, koska webmail toimii...

23 vastausta
KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 108 custom-general.kudos
  • 600 custom-general.replies
  • 51 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Maahinen2021@  kirjoitti:

Onko muilla vastaavaa ongelmaa:

 

Sähköpostin lähetys ei onnistu mistään muualta kuin webmailista. Aikaisemmin sähköpostin lähetys onnistui vuosikausia ongelmitta iphonesta ja ipadista (IOS natiivi mailisovellus) sekä windows 10 & MS outlook .Laitteiden asetuksiin ei ole tehty muutoksia, eli jokin on muuttunut Telian päässä.?  Viestiasetukset on tarkistettu moneen kertaan kaikilla em. laitteilla ja on kokeiltu myös ilman SSL salausta, eri portteja ja kaikkia asetuksia mitä Telian sivuilla on ohjeistettu sähköpostiasetuksiin.Mitään vikailmoitusta ei tule, viestit menevät lähetetyt- kansiooon, mutta eivät koskaan päädy vastaanottajille. Viestin sisällöllä ei ole merkitystä. Iphonessa on telian 4g ja ipad & win10 MS outlook käyttäää Telian 4G mobiililaajakaistaa.
Vika alkanut helmikuussa 2021. Ongelma poistui itsekseen muuutaman päivän ajaksi, mutta palasi jälleen.

 

Tein tästä vikailmoituksen Telialle, josta sain vastauksen ettei heitä kiinnosta tutkia asiaa, koska webmail toimii...


Hei @Maahinen2021 ja tervetuloa Telia yhteisön joukkoon! 

 

Kiitos kattavasta ongelman kuvauksesta. Sinulla on siis käytössäsi kaksi eri mailiohjelmaa kolmella eri laitteella? Pyhelin/tablet Apple mail ja koneella Outlook? Alkoivatko lähetyksen ongelmat samaan aikaan kaikilla laitteilla? Oletko koettanut luoda tiliä uudelleen laitteelle näiden ohjeiden avulla?

 

Haluaisin myös korjata viimeisintä lausettasi. Kyse ei ole kiinnostuksesta vaan mahdollisuudesta. Meillä ei ole mahdollista korjata ongelmaa mikäli häiriö johtuu laitteesi ohjelmista tai niiden asetuksista.

 

Tarkennusta haluaisin vielä siihen että meneekö viesti normaalisti perille vastaanottajalle aina Webmailin kautta? Ettei kyseessä voisi olla tilanne missä vastaanottaja käsittelee saapuvaa viestiä roskapostina. 

 

 

Maahinen2021
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

MS outlook on ollut käytössä koneella vuosikausia , mutta konetta ei ole käytetty pitkään aikaan, koitin testata postin lähetystä outlookista sen jälkeen kun huomasin ongelman iphonen viestin lähetyksessä, ja silloin totesin ettei viestin lähetys onnistu myöskään enää MS outlookista. Tuossa kohtaa olen 100% varma ettei outlookin asetuksiin oltu tehty muutoksia, koska konetta ei oltu edes käynnistetty kuukausiin.

 

Tiliasetukset on tehty useampaan kertaan outlookissa ja ios laitteissa (koitettu myös toista windows & MS outlook laitteistoa, ei vaikutusta)

Webmailin kautta viestit näyttävät menevän perille

 

Tänään testiviesti iphonesta meni perille @kolumbus.fi - osoitteeseen, mutta esim. @live.fi @icloud.com tai @pp5.inet.fi tai @ppo.inet.fi - osoitteisiin lähetetyt viestit eivät mene perille

 

Saman liittymän alla olevat muut postilaatikot toimivat, ne ovat muotoa @ppo.inet.fi @pp1.inet.fi ja @pp7.inet.fi. Eli vika koskee ainoastaan @pp5.inet.fi osoitetta..

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Maahinen2021@  kirjoitti:

Tiliasetukset on tehty useampaan kertaan outlookissa ja ios laitteissa (koitettu myös toista windows & MS outlook laitteistoa, ei vaikutusta)

Webmailin kautta viestit näyttävät menevän perille

 

@Tänään testiviesti iphonesta meni perille @kolumbus.fi - osoitteeseen, mutta esim. @live.fi @icloud.com tai @pp5.inet.fi tai @ppo.inet.fi - osoitteisiin lähetetyt viestit eivät mene perille


Saatko näistä sähköposteista jonkinlaisen vastauksen että viesti ei ole tavoittanut vastaanottajaa? Tuo viittaisi vieläkin asetuksiin jotka siellä iPhonessa on tuon kyseisen sähköpostin asetuksissa mikäli se toimii normaalisti webmailin kautta. Suosittelisin asentamaan tuon sähköpostin kokonaan uudelleen siihen iPhonelle. Silloin sieltä poistuu varmasti kaikki vanhemmat asetukset. Täältä voit tarkistaa mitä asetuksia siellä tulisi olla käytössä.

Maahinen2021
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ei tule mitään NDR ää, viestit vaan katoavat jonnekin (löytyvät normaalistit lähetyt - kansiosta). Sehän tässä onkin ongelma, kun ei koskaan voi olla varma onko viesti mennyt perille vai ei.

En oikein jaksa uskoa että IOS asetukset olisivat pielessä,koska ne ovat olleet jo vuosikausia samat ja ne on tarkistettu useampaan kertaan (toki myös asetukset poistettu ja luotu uudelleen) ja tosiaan sama ongelma alkoi MS outlookissa, eli vika ei koske pelkästään IOS laitteita.

 

Posti menee tälläkin hetkellä perille @kolumbus.fi - osoitteeseen mutta esim itselleni lähetetty posti ei koskaan tule perille, eikä myöskään jo mainittuihin @icloud.fi, @live.fi jne osoitteisiin.

Onkohan postmasterin mahdollista vähän tsekata logeja jos sieltä löytyis jotain. On melko turhauttavaa kun +10 vuotta toiminut posti lakkaa toimimasta, eikä kukaan osaa korjata asiaa..

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 108 custom-general.kudos
  • 600 custom-general.replies
  • 51 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Maahinen2021@  kirjoitti:

Ei tule mitään NDR ää, viestit vaan katoavat jonnekin (löytyvät normaalistit lähetyt - kansiosta). Sehän tässä onkin ongelma, kun ei koskaan voi olla varma onko viesti mennyt perille vai ei.

En oikein jaksa uskoa että IOS asetukset olisivat pielessä,koska ne ovat olleet jo vuosikausia samat ja ne on tarkistettu useampaan kertaan (toki myös asetukset poistettu ja luotu uudelleen) ja tosiaan sama ongelma alkoi MS outlookissa, eli vika ei koske pelkästään IOS laitteita.

 

@Posti menee tälläkin hetkellä perille @kolumbus.fi - osoitteeseen mutta esim itselleni lähetetty posti ei koskaan tule perille, eikä myöskään jo mainittuihin @icloud.fi, @live.fi jne osoitteisiin.

Onkohan postmasterin mahdollista vähän tsekata logeja jos sieltä löytyis jotain. On melko turhauttavaa kun +10 vuotta toiminut posti lakkaa toimimasta, eikä kukaan osaa korjata asiaa..


Tuosta olisi nyt hyvä vielä kertaalleen tehdä häiriöilmoitus. Liitä muutamasta epäonnistuneesta mailista mahdollisimman tarkat tiedot vikailmoitukselle, jotta voimme tarkistaa ja varmentaa miten viesti on palvelimelta välittynyt eteenpäin. 

 

Häiriöilmoituksella olisi hyvä mainita: Viestin vastaanottaja, lähettävä osoite, kellonaika jolloin viesti on lähetetty, clientin tiedot, miten viesti näkyy webmailissa jne. Häiriöilmoituksen voit meille jättä Minun Teliasta tai chatimme kautta.

Maahinen2021
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Vikailmoitus tehty tarvittavilla tiedoilla. Tänään viestin lähetys onnistui KERRAN useampaankin osoitteeseen, mutta kun kokeilin lähettää toisen kerran samaan osoitteeseen viestiä, niin eipä mennyt enää perille.. vastaanottajan outlook varoitti lähettäjän identiteetistä..."We could not verify the identity of the sender..."

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 268 custom-general.kudos
  • 623 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Maahinen2021@  kirjoitti:

Vikailmoitus tehty tarvittavilla tiedoilla. Tänään viestin lähetys onnistui KERRAN useampaankin osoitteeseen, mutta kun kokeilin lähettää toisen kerran samaan osoitteeseen viestiä, niin eipä mennyt enää perille.. vastaanottajan outlook varoitti lähettäjän identiteetistä..."We could not verify the identity of the sender..."


Hyvä, että häiriöilmoitus on tehty ja palaamme siihen sitten sinulle päin. Saadaan tämä tarkempaan selvitykseen sitä kautta 👍

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olis kiva tietää mikä  ongelman aiheutti   oliko operaattorin päässä   vai käyttäjän päässä

koska mulla samaa ongelmaa  yhden koneeni kanssa  ongelma jatkuu vaikka   netti vaihtu elisallle

  postit sain lähteen kun  vaihdoin sähköpostin lähtevänpostin palvelimeksi eri kuin   nettiyhteyden  palvelin  .

Maahinen2021
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onhan tämä aivan uskomatonta kuraa Telialta... tässä vastaus mitä sain vikailmoitukseen:

Kukaan ei varmaankaan edes viitsinyt tutkia postipalvelimen logeja liittyen tähän ongelmaan.

En edelleenkään usko että vika on iphonessa tai outlookissa, jos eilen YKSI viesti meni perille vastaanottajalle, mutta seuraava, samaan osoitteeseen lähetetty viesti EI mennyt enää perille, vaikka on normaalisti lähetetyt kansiossa.

 

********************************

Hei!

Suosittelemme vielä testaamaan sähköpostin lähettämistä netin kautta osoitteessa webmail.inet.fi. Tämä on Telian virallinen sähköpostisivusto, jota suosittelemme käyttämään inet.fi -sähköpostien kanssa.

Mikäli ongelma jatkuu myös webmail.inet.fi -sivustolla, olettehan meihin uudelleen yhteydessä ongelman tiimoilta.

Ystävällisin terveisin
Taru
Telia Häiriöilmoitukset

********************************

 

P.S. mikä idea on sähköpostipalvelulla joka ei toimi kuin nettisivun kautta, sehän onkin todella näppärää käyttää esim puhelimen ruudulta....??