Sähköpostin salasanan vaihtaminen

  • 23 October 2017
  • 5 kommenttia
  • 382 katselukertaa

Hei!

 

Minulla on vanha salasana sähköpostissani Soneran ajoilta ja haluaisin vihdoin vaihtaa sen uuteen. Miksi se muuten ei voi olla sama kuin tänne omille sivuille? Olen yrittänyt lukea vanhoja neuvoja, enkä ole tullut hullua hurskaammaksi. Siis missä se on, ja mikä on tuollainen matmei-1. Siis selvää neuvoa tarvitsen mistä löydän vaihtopaikan. Olen varmaan sata kertaa salasanan vaihtanut, kun vain löydän sen, niin luulisi onnistuvan.


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@hidasklaani kirjoitti:

Hei!


 


Minulla on vanha salasana sähköpostissani Soneran ajoilta ja haluaisin vihdoin vaihtaa sen uuteen. Miksi se muuten ei voi olla sama kuin tänne omille sivuille? Olen yrittänyt lukea vanhoja neuvoja, enkä ole tullut hullua hurskaammaksi. Siis missä se on, ja mikä on tuollainen matmei-1. Siis selvää neuvoa tarvitsen mistä löydän vaihtopaikan. Olen varmaan sata kertaa salasanan vaihtanut, kun vain löydän sen, niin luulisi onnistuvan.




Oikein hyvää huomenta @hidasklaani!


 


Ilmeisesti tarkoitat sähköpostipalvelua? Eli käyttäjätunnus on sähköpostiosoite (esim. etu.suku@pp.inet.fi) tai internet-tunnus (esim. asiakas-1). Jälkimmäisen mainitsit, joka on internet-tunnuksesi. Nämä tiedot pitäisi näkyä tietääkseni Omilla Sivuilla tai toimitusvahvistuksessa. Mikäli tunnukset eivät ole enää voimassa, niin kannattaa kääntyä Telian asiakaspalvelun puoleen.


 


 


Linkkivinkit


 



  • Sähköposti:


webmail.inet.fi tai https://webmail.inet.fi/cp/index.jsp


 


Huom.! Palveluun pääsee myös Omien Sivujen ylävalikosta, mutta vaatii joka tapauksessa erillisen kirjautumisen.


 



  • Uuden salasanan tilaaminen:


https://www.telia.fi/registration/forgottenPassword/


 



  • Sähköpostin ohjeet:


https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-sahkoposti/webmailin-kayttaminen


 


 


Etköhän näillä tiedoilla pääse alkuun :)


 

Sähköpostiosoitteeni on voimassa ja vanha salasana toimii, mutta kohtaa sen vaihtamiseen ei löydy mistään. Polku johtaa aina vain internet-tunnuksen salasanan vaihtoon. Tuollaiset liirunlaarumit, että yläosassa pitäisi olla ei auta, kun ei ole. Onko tosiaan niin, että salasana pitää tilata? Jos näin on, on menty takaisin internet-ajan ensimmäisten sähköpostikokeilujen aikaan.

1. Kirjaudu Omille sivuille sähköpostisi tunnuksella (joko käyttäjätunnus tai sähköpostiosoite) ja salasanalla

2. Klikkaa Liittymäni ja palveluni -linkkiä

3. Klikkaa Vaihda Omien sivujen salasana.

 

Tämä vaihtaa vain sähköpostitunnuksesi salasanan, ei koko Telia tunnuksesi salasanaa :-)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@OoHoo kirjoitti:

1. Kirjaudu Omille sivuille sähköpostisi tunnuksella (joko käyttäjätunnus tai sähköpostiosoite) ja salasanalla


2. Klikkaa Liittymäni ja palveluni -linkkiä


3. Klikkaa Vaihda Omien sivujen salasana.


 


Tämä vaihtaa vain sähköpostitunnuksesi salasanan, ei koko Telia tunnuksesi salasanaa :-)




Juuri niin @OoHoo :)


 


Tuo linkki oli vain uuden, unohtuneen salasanan tilaamiseen mutta ei mitään liirumlaarumia. Asiakastuen sivustolla on tosiaan lisäksi virallinen ohje tuon sähköposti-palvelun salasanan vaihtamiseen, jos joskus tulee tenkkapoo:


https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-sahkoposti/kayttoonotto-sahkoposti

1. Kirjaudu Omille sivuille sähköpostisi tunnuksella (joko käyttäjätunnus tai
sähköpostiosoite) ja salasanalla
2. Klikkaa Liittymäni ja palveluni -linkkiä

----------
Minulla lukee liittymissä ja palveluissa vain laajakaista. Sitä klikkaamalla "liittymätiedot" ja "sähköposti".
"Sähköposti" kohtaa klikkaamalla löytyy postilaatikot jonka "muokkaa" kohtaa klikkaamalla löytyy vain tunnuksen etuosan muokkaus, ei salasanan vaihtoa. Kun vaihdoin "liittymätiedot"-kohdassa salasanan kirjauduttuani ensin noilla vanhoilla sähköpostitunnuksillani omille sivuille, vaihtui vain
omille sivuille kirjautumisen käyttäjätunnus samaksi kuin sähköpostiosoitteen käyttäjätunnus, mutta sähköpostiosoitteen käyttäjätunnus ja salasana pysyi edelleen entisenä. Erona vain, että en enää pääse sillä kirjautumaan omille sivuille. En ollut vaihtamassa omille sivujen käyttäjätunnusta. Mikä tarve sitä olisi muuttaa? Ei taida kukaan ymmärtää, enkä minäkään ymmärrä näitä Telian *******inmoisia kirjautumiskiemuroita. On kuin Googlen sekasotku jota sitäkin muutetaan yhtenään.

------------
3. Klikkaa Vaihda Omien sivujen salasana.

-------------

Tuollaista kohtaa minulla ei ole. On vain liittymätieto-sivulla "Vaihda salasana" -kohta ja kun kirjauduin vanhalla sähköpostitunnuksella tullessani omille sivuille ja vaihdoin salasanaa tuossa kohtaa vaihtui omien sivujen käyttäjätunnus samaksi kuin sähköpostissa, mutta sähköpostin salasana on edelleen entinen ja sehän minun piti vaihtaa.
-------------
4.Tämä vaihtaa vain sähköpostitunnuksesi salasanan, ei koko Telia tunnuksesi
salasanaa :-)

-------------

Eikä vaihda !!!!!!!!!!!!!!!!!

Kaiken huipuksi kirjautuminen tänne keskusteluun onnistuu nyt vain tunnuksilla jolla aloitin keskustelun tästä aiheesta, eli tähänkin pitää nyt kirjautua erikseen eri tunnuksella, eli nyt pitää käyttää kolmea eri tunnusta kiemurrellessa näissä nykyisen Telian kiemuroissa. Koskahan ne taas vaihtaa firman nimen?

 

Täällä täytyisi näköjään asua, että jotain ymmärtäisi, mutta on muutakin tekemistä.

Kiitos neuvonnan yrityksistä!

---------------------------------------------------------

Lopuksi kirjauduin pankkitunnuksilla ja löysin sivun jolla voi liki kaikki tietonsa vaihtaa. Salasanan vaihdossa ei hyväksynyt sitten mitään. Aina punaista. Kun sen jälkeen menin sähköpostilleni en päässyt enää sinnekään. Kokeilin salasanaa joksi alunperin yritin vaihtaa. Kas kummaa, se toimii nyt sekä omilla sivuilla, että sähköpostissa. Ikäänkuin olisi tapahtunut viiveellä. Oliko joku näpeillään pelissä vai pankkitunnuksetko laukaisi, en tiedä. Nyt toimii! Kiitos!

Vastaa