Sähköpostista ei pääse kirjautumaan ulos.

  • 11 December 2014
  • 12 kommenttia
  • 50 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Pari päivää sähköpostista uloskirjautuminen ei ole onnistunut normaalisti.
Laatikko "Haluatko varmasti kirjautua ulos?" jymähtää paikalleen, jos painaa "Ok". Jos painaa Peruuta, se vaihtoehto toimii.
Nyt pääsen pois postista vain sulkemalla välilehden brutaalisti!
Selain Firefox.

12 kommenttia

Moi John Hilly,

Oletko koittanut, että auttaisiko Firefoxin välimuistin tyhjentäminen? Tuo onnistuu Firefoxin Asetukset kohdasta. Valitse asetuksista Lisäasetukset-paneeli ja sieltä Verkko välilehti. "Välimuistissa oleva verkkosisältö" -kohdan perässä löytyy "Tyhjennä heti" nappi.

Kannattaa myös testailla vielä toimivuus toisella nettiselaimella tai mahdollisuuksien mukaan myös toisella tietokoneellakin, niin näkee että onko vikaa vain yhdessä selaimessa.

Vika uusiutui taas Firefoxilla.

Välimuistin tyhjennys ei auta.

Koetan myöhemmin Google Chromella.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Olihan sinulla uusin Firefox versio käytössä? Käytätkö Firefoxin yhteydessä jotakin adblock ohjelmistoa, mkä aiheuttaisi ongelmia? Oletko huomannut muilla nettisivuilla ongelmia Firefoxin kanssa?

Suosittelen itse tuota Google Chromea. Olen käyttänyt tuota selainta jo pidemmän aikaa ja omassa käytössäni se on kyllä toiminut äärettömän hyvin.

Chromella pääsin kirjautumaan ulos normaalisti.

Firefox v.34 uloskirjautuminen toimii välillä ja välillä ei.

Täytyy koettaa positaa AdBlock Soneran kaikilta sivuilta seuraavana keinona.

Olen tykästynyt Firefoxiin ja se on Ubuntussa hyvin tuettu.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Hyvä kuulla, että Chromella lähti toimimaan normaalisti. Näiden viestien perusteella rajaisin ongelman tuohon AdBlockiin, joka saattaa joskus aiheuttaa tällaisia ongelmia eri nettisivuilla. Kannattaa ottaa se kokonaan pois käytöstä tai ainakin säätää siten, että Soneran sivuja ei blokata. AdBlockin ongelma on juuri siinä, kun se saattaa blokata mainosten lisäksi myös tarpeellisia ja toimivia elementtejä.


 


Kerro sitten, saitko säätöjen jälkeen Firefoxinkin pelittämään normaalisti?

Poistin AdBlockin käytöstä Soneran sivuilta ja nyt olen toistaiseksi päässyt Firefoxissakin kirjautumaan normaalisti ulos.

Olisin kyllä mieltä, että kunnollinen maksullisten palvelujen tarjoaja pitää mainokset sen verran erillään palvelustaan, ettei mainoksien katsomatta jättäminen haittaa palveluja. Adblockissa mainokset estetään mediaelementtien URL-osoitteiden perusteella vertaamalla osoitetta ylläpidettyihin mainososoitteiden listoihin.

Minulla on kymmenen vuotta täyttänyt pöytäkoneen kaltainen vehkes.

Mainosten latautumisen aikana ehdin käydä tupakalla, kun lataan tietttyjä sivuja.

AdBlockin käyttö on minulle välttämätöntä...:smileyfrustrated:

Vanha vika ilmeni taas eilen, eli sähköpostista uloskirjautuminen ei onnistunut. Myös postisuodattimien päivitys ei toiminut.

Tänään pääsin taas normaalisti kirjautumaan ulos.

Kummallista!?!

Suosittelisin käyttiksen uudelleen asennusta. Varmin keino päästä kaikista ongelmista.

Ei se ole käyttiksestä kiinni. Minulla on muuten Ubuntu, ei Wintoosa.

 

Windowsin vuosittainen uudelleenasentaminen käyttöjärjestelmän heikkouksien vuoksi voisi olla perusteltua. Mutta jos sulla on kymmeniä, osin maksullisia ohjelmistoja asennettuna niin pirunmoinen puuha puhtaalta pöydältä tehdä päiväkaupalla töitä saada Windows jotenkin järkevään jamaan. Vai onko joku tapa Windowsin korjauspäivitykseen, jossa Microsoft ymmärtäisi mitä on paikattavaa?

 

Oma uskoni Micro$oftiin kaikkosi tyystin saatuani Windows XP:hen Windows-päivitykset, joitten jälkeen koneen Windows-käynnistys vain kaatui ns. siniseen kuolinruutuun (Blue Screen of Death, joka tosin oli vihreä). Koneenvalmistajan monien tuntien testeissä raudasta ei löytynyt vikaa ja koneessa pyörii edelleen Ubuntu Linux.

 

Joskus olen ajatellut että olisi olla webbimodeemin virittämässä kotiverkossa erillinen tietoliikennekone, jossa nettipuuhastelu on erillään muusta toimisto-toiminnasta, mediankäsittelystä, ohjelmistokehityksestä ja muusta merkittävästä omasta puuhasta. Muttei ole tullut tehdyksi.

 

Webbimailin huonosta käytöksestä kun puhutaan, niin herää kysymys, miten selaimen toimintaa voisi utelias seurata - ymmärtäminen on aikamoinen haaste. Siis millaisilla kilkkeillä (selaimen lisäosilla ehkä) Firefoxin toimintaa kadunmies vois seurata: mitä selain pyysi palvelimelta ja vastasiko palvelin jotain, ilmoitettiinko jotain virhetiloja ...

Vastaa