peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
57358 Jäsentä
160399 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Sonera hävitti sähköpostiyhteyteni

Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎08-08-2012
Kirjoituksia: 1 276
11/20

Vs: Sonera hävitti sähköpostiyhteyteni

@haamux kirjoitti:

Tuon keskusteluun huomioni tavasta pimittää kuluttajalle tärkeitä tietoja. Mistään soneran sivuilta, omiltakaan, en löydä selvää mainintaa Soneran sähköpostin kk maksusta, joka on 2.08€/kk. Kun minulta poistettuun kiinteään laajakaistaan kuului lisämaksutta 5kpl sähköposteja ja joutuisin nyt sim-kortillisen mobiilireitittimen kautta tapahtuvassa sähköpostiliikenteessä maksamaan näistä viidestä osoitteesta yht. 10.40€. Onneksi meitä käyttäjiä on vain kaksi eli maksu on 4.18€. Härskiä rahastusta verrattuna vaikkapa g-mailin ilmaiseen toteutukseen. Nämä kaikki tiedot ovat selvinneet minulle, kun olen joutunut säilyttämään vanhan mail-osoitteeni, jotta tuhannet yhteysosoitteet säilyvät  muuttumattomina.

Tässä asiassa itseasiassa kyse on siitä, että ainoastaan Kodin Netti -tyyppisiin liittymiin kuuluu sähköpostilaatikot veloituksettomana lisäpalveluina. Jos Kodin Netistä luopuu ja ottaa Liikkuva Netti -liittymän, on osoitteet mahdollista säilyttää ottamalla tuo erillinen sähköpostipalvelu käyttöön ja maksaa sitten siitä kuukausimaksua, joka on saman suuruinen kuin lisäpostilaatikon hinta Kodin Netti -liittymässä.

Tämä asia ja palvelun hinta luonnollisesti kuuluisi tuoda esiin myyntitilanteessa, kun sinulle on Liikkuva Netti myyty ja sovittu noiden osoitteiden siirrosta maksulliseen sähköpostipalveluun.

Syy siihen, miksi palvelun hintoja ei ole selvästi esillä on se, että se ei ole ns. yleisesti myynnissä oleva palvelu, vaan lisäpalvelu jota myydään juurikin kiinteistä laajakaistasta luopuville asiakkaille osoitteen säilyttämiseksi. Tuo erillinen sähköpostipalvelu voidaan liittää asiakkaalla olevaan Liikkuva Netti tai kännykkäliittymään lisäpalveluksi.

Itse ihan näin nyrkkisääntönä suosittelen yleensä kaikkia luopumaan operaattoririippuvaisista sähköpostiosoitteista, ja hankkimaan vaikkapa juuri Gmailin, Outlookin tai jonkun muun sadoista julkisista sähköpostipalveluista. Yksi mahdollisuus on myös hankkia iki.fi -osoite, johon tulevat postit voi sitten ohjata mihin tahansa sillä hetkellä käytössä olevaan sähköpostilaatikkoon. Iki.fi-osoitteen saa käyttöön liittymällä IKI ry:hyn ja maksamalla 30 euron liittymismaksun. Lisätietoja voi katsoa heidän nettisivuiltaan iki.fi

Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎16-03-2017
Kirjoituksia: 7
12/20

0 tykkäystä
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎08-08-2012
Kirjoituksia: 1 276
13/20

Ihan vain kertoakseni sellaisenkin vaihtoehdon olemassaolosta, jossa osoitteen voi säilyttää vaikka palveluntarjoaja olisi milloin mikäkin. En tiedä huomasitko, mutta ehdotin myös paria ilmaisvaihtoehtoakin, myös sitä samaa Gmailia jota itse ehdotit.

Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎16-03-2017
Kirjoituksia: 7
14/20

Toki, ilmaisia vaihtoehtoja tarajolla paljonkin. Mikä lie asiakkaalle se oikea valinta, sen vain hän itse voi päättää. Turha meidän kinata asiasta. Toki hyvä jos asiakas tyytyväinen kalliimpaan palveluun. Yhtiöhän siinä rahoo. Mutta itsellä semmoinen lähtökohta kaikessa, mitä saa Ns. Ilman, ne otetaan. Jos pakko päätyä maksulliseen, valitsen parhaimman, mistä sen saa halvimmalla. Tuote/palvelu.

Nykyään olen pannu merkille, useimmat tarjoavat huonoa palvelua kalliilla, tästäsyystä en katso kaikkea hyvällä. Toki joskus on pakko sijoittaa hienan enemmän. Saadakseen oikean ja itselleen sopivan tuotteen/palvelun.

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎19-09-2016
Kirjoituksia: 10
15/20

@kjnskirjoitti:

Itse ihan näin nyrkkisääntönä suosittelen yleensä kaikkia luopumaan operaattoririippuvaisista sähköpostiosoitteista, ja hankkimaan vaikkapa juuri Gmailin, Outlookin tai jonkun muun sadoista julkisista sähköpostipalveluista. Yksi mahdollisuus on myös hankkia iki.fi -osoite, johon tulevat postit voi sitten ohjata mihin tahansa sillä hetkellä käytössä olevaan sähköpostilaatikkoon. Iki.fi-osoitteen saa käyttöön liittymällä IKI ry:hyn ja maksamalla 30 euron liittymismaksun. Lisätietoja voi katsoa heidän nettisivuiltaan iki.fi

Paitsi että jos se käytössä oleva postilaatikko on täällä Telialla, siihen ei tällä hetkellä (to 15.3.2018 illan jälkeen) tule iki.fi-osoitteeseen lähetettyä sähköpostia, koska Telia on estänyt iki.fi domainista tulevan liikenteen.

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎03-04-2016
Kirjoituksia: 4
16/20

@KalaEemelikirjoitti:

Paitsi että jos se käytössä oleva postilaatikko on täällä Telialla, siihen ei tällä hetkellä (to 15.3.2018 illan jälkeen) tule iki.fi-osoitteeseen lähetettyä sähköpostia, koska Telia on estänyt iki.fi domainista tulevan liikenteen.

Näin on. Esimerkiksi Telian torstaina 15.3.2018 iki.fi-osoitteeseen lähettämä laajakaistalasku on edelleen saapumatta Telian postilaatikkoon. Eikä asiasta olisi välttämättä mitään tietoa ellei iki.fi-osoitteeseen lähetettyä postia ohjattaisi myös toisen palveluntarjoajan laatikkoon.

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎14-01-2015
Kirjoituksia: 531
17/20

@KalaEemelija @craas, onhan postit nyt jo tulleet perille?

Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. Hymiö Onnellinen Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎19-09-2016
Kirjoituksia: 10
18/20

Eilen (ma 19.3.) iltapäivällä alkoi viestejä taas tippua Telian postilaatikkoon, ja myös iki.fi:n viestijonojen tilanäytön mukaan eilen n. klo 14:30 alkoi Telian jono taas vetää. Viime torstai-illan (15.3) ja eilisen puolen päivän välissä ei ainakaan minulle tullut iki.fi:n kautta yhtään viestiä, vaikka perjantaina (16.3.) iltapäivällä Telian aasiakaspalvelu-chat väittikin iki.fi-eston otetun pois päältä.

Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎03-04-2016
Kirjoituksia: 4
19/20

Ensimmäiset viestit torstain jälkeen tulivat minullekin 19.3.2018 noin 15:30 alkaen. Matkalle on tainnut jäädä pari postia, esimerkiksi edellä mainittu laajakaistalasku. Ei haittaa, kun ovat tulleet kuitenkin varareittiä perille.

Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎01-02-2015
Kirjoituksia: 28
20/20

Taidat olla soneran ammatytilohduttelija. Olisipa se työpanos laitettu itse palveluihin.

0 tykkäystä