Sonera sähköpostini


 

  Ongelmia sähköpostini kanssa ! Sähköposini ulkonäkö on kääntynyt jotenkin vaikennnäköiseksi, jääkiekkomainosta yläosassa ja itse kirjautumislaatikot aivan alareunassa. Vielä heti sivun avautumisen jälkeen herjaa kirjautumisstietosi ovat virheelliset ? Mistä se voi tietää ennenkuin olen näpyttänyt ensimmäistäkään koodia ?  Helpottaakseni sähköpostini korjaustoimenpiteitä, latasin Soneran korjausohjelman - ällistyin - tuli teksti sinulla ei ole yhtään sähköpostiohjelamaa ??  Olen ymmärtääkseni jo vuosien ajan käyttänyt, nimenomaan Soneran sähköpostiohjelamaa...


6 kommenttia

Moikka @eikkajuhani ja tervetuloa Klaaniin!


 


 


Käytätkö siis sähköpostiasi Webmailin kautta, vai jonkin erillisen ohjelman avulla? Jos kyse on webmailista, melkeinpä kokeilisin tyhjentää selaimen historia- ja evästetiedot, sekä tarvittaessa toisen selaimen avulla.


Webmail ei siis ole niin sanotusti erillinen ohjelma, vaan sähköpostin käyttö tapahtuu selaimen avulla. Tämä voisi olla vastaus tuohon saamaasi herjaan.


 


Sähköpostiohjelmia voivat olla esimerkiksi Outlook, Thunderbird tai Windows mail.

Käytän kotisähköpostina hotmail-tiliä ja joudun joskus lähettämään massaposteja. Postiliikenne takkuaa tällöin tosi pahasti ja ilmeisesti postit jäävät jumiin nimenomaan hotmail-palvelimeen, josta ne sitten lähtevät liikkeelle välillä jopa vuorokauden viipeellä. Minulla lienee Soneran liikkuvan laajakaistan kautta olemassa myös sonerasähköposti. En ole sitä koskaan käyttänyyt. Omko siis minulla sonerasp ja miten sen voisi aktivoida käyttöön?

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@wilkku56 kirjoitti:

Käytän kotisähköpostina hotmail-tiliä ja joudun joskus lähettämään massaposteja. Postiliikenne takkuaa tällöin tosi pahasti ja ilmeisesti postit jäävät jumiin nimenomaan hotmail-palvelimeen, josta ne sitten lähtevät liikkeelle välillä jopa vuorokauden viipeellä. Minulla lienee Soneran liikkuvan laajakaistan kautta olemassa myös sonerasähköposti. En ole sitä koskaan käyttänyyt. Omko siis minulla sonerasp ja miten sen voisi aktivoida käyttöön?

 

 


Täällä ohjeita : https://www.sonera.fi/asiakastuki/Lisapalvelut/Sonera-Sahkoposti

Eikö se ollut niin, että kiinteään laajakaistaan kuuluu sähköposti, mutta liikkuvaan saa lisämaksusta.


@PasiS kirjoitti:

Eikö se ollut niin, että kiinteään laajakaistaan kuuluu sähköposti, mutta liikkuvaan saa lisämaksusta.


Näinpä se taitaa olla vaikka ohjesivu sanoo:

 

"Sähköposti on osa Soneran laajakaistaliittymää. Soneran laajakaista-asiakkaana sähköposti on automaattisesti käytössäsi."

 

Neuvoo kuitenkin myös:

"Sähköpostiisi liittyvät ominaisuudet voit tarkistaa kirjautumalla Omille Sivuille. Omilta Sivuilta voit myös tilata sähköpostilaatikon lisätilan, lisäpostilaatikoita ja muuttaa sähköpostisi edelleenlähetysasetuksia."

 

Taitaa olla jopa, että vaihtaessaan pois Soneran kiinteän laajakaistan käyttäjästä voi maksua vastaan pitää vanhan sähköpostiosoitteen vaikka en ole nähnyt asiasta Soneran virallista tietoa.

 

Minusta Soneran sähköposti toimii varsin luotettavasti ainakin jollain kelvollisella asiakasohjelmalla (ei välttämättä matkapuhelinten mukana tulevilla; postin käytännöksi tietenkin IMAP jos käytetään useammalta laitteelta) verrattuna suuriin ilmaisposteihin Gmail ja Outlook. Gmail toimii Googlen omilla ohjelmilla hyvin, mutta en ole osannut virittää selkeäksi käyttää. Outlookin webbimailissa en ole ajautunut ongelmiin.


@aina kirjoitti:


@PasiS kirjoitti:

Eikö se ollut niin, että kiinteään laajakaistaan kuuluu sähköposti, mutta liikkuvaan saa lisämaksusta.




Näinpä se taitaa olla vaikka ohjesivu sanoo:


 


"Sähköposti on osa Soneran laajakaistaliittymää. Soneran laajakaista-asiakkaana sähköposti on automaattisesti käytössäsi."


 


 




Tuo tarkoitti ennen pelkkää kiinteää, vaikkei sitä siinä sanotakkaan. Nyt lisäksi Kodin Netti mobiili-liittymiä.

Vastaa