Telia Tietoturva Premium


Moikka! Osaisko joku neuvoa kun käytössä on Telian Turvapaketti Premium, se pysyy toiminnassa koti Pc.llä ja tabletilla moitteetta. Kaikista matkapuhelimista ( Android ) se tippuu pois aina satunnaisen ajan jälkeen muutamasta päivästä - viikon kahden jälkeen. Kun avaan puhelimesta Tietoturvan pikakuvakkeen se pyytää asentamaan sen uudestaan. Kun kirjaudun Tietoturvan hallintasivulle se ilmoittaa puhelinten kohdalla: 

Tämä laite ei ole muodostanut yhteyttä palveluun Turvapaketti kahden edellisen viikon aikana.

Tarkista, että laite voi muodostaa Internet-yhteyden ja että sovelluksen Turvapaketti tila on "Suojattu". Mikä on tämä suojattu tila ja kuinka sen saa päälle? Myös puhelimissa on AINA mobiilidata päällä. Neuvoja odotellen, Kiitos!


20 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Nettisurffari65 !


Tarkistin itseltäni samat jutut ja tosiaan kahdessa puhelimessa näkyi tuo teksti tämä laite ...


En asentanut uusiksi turvapakettia, mutta kirjauduin kyseisillä laitteilla turvapakettiin uudestaan Telia tunnuksilla niin tila vaihtui normaaliksi.


Edit. Isännän puhelin vaati uudelleen käynnistyksen ennenkuin tuo sisäänkirjautuminen ja suojaus oikeasti toimi ;)

 


@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @Nettisurffari65 !

Tarkistin itseltäni samat jutut ja tosiaan kahdessa puhelimessa näkyi tuo teksti tämä laite ...

En asentanut uusiksi turvapakettia, mutta kirjauduin kyseisillä laitteilla turvapakettiin uudestaan Telia tunnuksilla niin tila vaihtui normaaliksi.

Edit. Isännän puhelin vaati uudelleen käynnistyksen ennenkuin tuo sisäänkirjautuminen ja suojaus oikeasti toimi ;)


Moikka @kiisseli67 ! Juuri noin minäkin olen tehnyt jo useasti. Tässä vaan tulee se tilanne vastaan että lisenssit ( 25 ) loppuvat palvelusta ellet käy aina vapauttelemassa niitä joiden mukaan puhelin ei ole ottanut enää yhtetyttä palveluun. Pitäihän sen pysyä puhelimissakin toiminnassa kuten se pysyy PC: llä ja tabletissa kun kerran on asentanut palvelun? Tähän ongelmaan sitä ratkaisua vaan etsin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Nettisurffari65@  kirjoitti:

 



@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @Nettisurffari65 !


Tarkistin itseltäni samat jutut ja tosiaan kahdessa puhelimessa näkyi tuo teksti tämä laite ...


En asentanut uusiksi turvapakettia, mutta kirjauduin kyseisillä laitteilla turvapakettiin uudestaan Telia tunnuksilla niin tila vaihtui normaaliksi.


Edit. Isännän puhelin vaati uudelleen käynnistyksen ennenkuin tuo sisäänkirjautuminen ja suojaus oikeasti toimi ;)




Moikka @kiisseli67 ! Juuri noin minäkin olen tehnyt jo useasti. Tässä vaan tulee se tilanne vastaan että lisenssit ( 25 ) loppuvat palvelusta ellet käy aina vapauttelemassa niitä joiden mukaan puhelin ei ole ottanut enää yhtetyttä palveluun. Pitäihän sen pysyä puhelimissakin toiminnassa kuten se pysyy PC: llä ja tabletissa kun kerran on asentanut palvelun? Tähän ongelmaan sitä ratkaisua vaan etsin.




Kokeilitko vapauttaa niitä lisenssejä esim tabletin kautta, siis niistä joissa se ei toiminut?


Minäkin kirjauduin muutamaan kertaan Android puhelimilla ennenkuin homma alkoi toimia. Alunperinhän muihin puhelimiin/laitteisiin tuo tietoturva asennettiin muistaakseni linkin kautta, joka lähetettiin siitä laitteesta jossa tietoturva jo toimii.


Jos ei vieläkään onnistu niin kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun : https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot 


@kiisseli67@  kirjoitti:

@Nettisurffari65@  kirjoitti:

 


@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @Nettisurffari65 !

Tarkistin itseltäni samat jutut ja tosiaan kahdessa puhelimessa näkyi tuo teksti tämä laite ...

En asentanut uusiksi turvapakettia, mutta kirjauduin kyseisillä laitteilla turvapakettiin uudestaan Telia tunnuksilla niin tila vaihtui normaaliksi.

Edit. Isännän puhelin vaati uudelleen käynnistyksen ennenkuin tuo sisäänkirjautuminen ja suojaus oikeasti toimi ;)


Moikka @kiisseli67 ! Juuri noin minäkin olen tehnyt jo useasti. Tässä vaan tulee se tilanne vastaan että lisenssit ( 25 ) loppuvat palvelusta ellet käy aina vapauttelemassa niitä joiden mukaan puhelin ei ole ottanut enää yhtetyttä palveluun. Pitäihän sen pysyä puhelimissakin toiminnassa kuten se pysyy PC: llä ja tabletissa kun kerran on asentanut palvelun? Tähän ongelmaan sitä ratkaisua vaan etsin.


Kokeilitko vapauttaa niitä lisenssejä esim tabletin kautta, siis niistä joissa se ei toiminut?

Minäkin kirjauduin muutamaan kertaan Android puhelimilla ennenkuin homma alkoi toimia. Alunperinhän muihin puhelimiin/laitteisiin tuo tietoturva asennettiin muistaakseni linkin kautta, joka lähetettiin siitä laitteesta jossa tietoturva jo toimii.

Jos ei vieläkään onnistu niin kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun : https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot 


Joo PC:lle asensin sen ekana. Sieltä olen sitten lähettänyt asennuslinkit kaikkiin puhelimiin. Myös PC: n kautta olen käynyt lisenssit vapauttamassa. Niin muuten tabletti on myös Android käyttiksellä.

Siinä voisi tarkistaa laitteiden asetuksista että Turvapaketilla on kaikki oikeudet(järjestelmäasetusten muokkaaminen, laitehallinnasta sovellus asetettu turvalliseksi). Jos olet estänyt sovellukselta esimerkiksi datan käytön niin se ei rekisteröi laitetta automaattisesti. Tässä tapauksessa se pitäisi tehdä manuaalisesti jokaiselta laitteelta erikseen, käyttämällä sovellusta päällä. 


 


Sitten jos laitteista löytyy virransäästö/akun hallinta niin sieltä voisi myös asettaa turvapaketin luotetuksi/turvalliseksi, jotta tämä ei sulje sovellusta, kun asetus menee päälle.


 


Olisiko näistä apua tilanteeseen?

Vika todennäköisesti siinä että android sammuttaa ne kun optimointi päällä. Asetuksista päälle ettei optimoida niitä.

Missä muuten viipyy turvapaketin versio 17.8? Tullut jo kesäkuussa muttei play kaupasta löydy tuota versiota. Dna,Elisa ja F-Securen oma jo päivittynyt versioon 17.8

Eikö tietoturvasovelluksen päivitys ole Telialle tärkeää?

Tietoturva on ensisijaisen tärkeää. Olemme laittaneet tämän tarkempaan selvitykseen ja pyrimme tuomaan päivityksen mahdollisimman nopeasti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Päivitys on turvapakettiin tulossa. Tällä hetkellä on arvioitu että elokuun puoleen väliin mennessä olisi 17.8 versio saatavilla.


@MikaelMu@  kirjoitti:

Tietoturva on ensisijaisen tärkeää. Olemme laittaneet tämän tarkempaan selvitykseen ja pyrimme tuomaan päivityksen mahdollisimman nopeasti.


Vieläkään ei ole tullut tätä päivitystä 17.8

 

Saamieni tietojen mukaan loka-marraskuussa olisi tulossa päivitys operaattoreiden turvapaketteihin. Päivitys korjaa mm. Turvallinen selaus selaimen etsi sivulta toimintoon liittyvän bugin, joka kaataa koko selaimen.

 

Onko tämäkään päivitys tulossa Telialle? Fsecuren omiin turvapaketteihin päivitys tuli syyskuun alussa.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

@jansaa80@  kirjoitti:

@MikaelMu@  kirjoitti:

Tietoturva on ensisijaisen tärkeää. Olemme laittaneet tämän tarkempaan selvitykseen ja pyrimme tuomaan päivityksen mahdollisimman nopeasti.


Vieläkään ei ole tullut tätä päivitystä 17.8

 

Saamieni tietojen mukaan loka-marraskuussa olisi tulossa päivitys operaattoreiden turvapaketteihin. Päivitys korjaa mm. Turvallinen selaus selaimen etsi sivulta toimintoon liittyvän bugin, joka kaataa koko selaimen.

 

Onko tämäkään päivitys tulossa Telialle? Fsecuren omiin turvapaketteihin päivitys tuli syyskuun alussa.


Päivitys on tulossa Telia Tietoturvaan myös. Alustavan aikataulun mukaan marraskuulla päivitys olisi tulossa.


@AnneAn@  kirjoitti:

@jansaa80@  kirjoitti:

@MikaelMu@  kirjoitti:

Tietoturva on ensisijaisen tärkeää. Olemme laittaneet tämän tarkempaan selvitykseen ja pyrimme tuomaan päivityksen mahdollisimman nopeasti.


Vieläkään ei ole tullut tätä päivitystä 17.8

 

Saamieni tietojen mukaan loka-marraskuussa olisi tulossa päivitys operaattoreiden turvapaketteihin. Päivitys korjaa mm. Turvallinen selaus selaimen etsi sivulta toimintoon liittyvän bugin, joka kaataa koko selaimen.

 

Onko tämäkään päivitys tulossa Telialle? Fsecuren omiin turvapaketteihin päivitys tuli syyskuun alussa.


Päivitys on tulossa Telia Tietoturvaan myös. Alustavan aikataulun mukaan marraskuulla päivitys olisi tulossa.


Toivottavasti edes tämä selainbugin korjaava päivitys tulee ajantasaisesti.

Joulukuuta mennään eikä päivityksiä näy. 6kk menty ilman päivityksiä, vaikka päivityksiä on saatavilla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Jonkinlainen mutka on tullut matkaan uusimman version julkaisun kanssa. Selvittelemme asiaa parhaillaan ohjelmistovalmistajan kanssa. Pyrimme saamaan uusimman version päivitykseen mahdollisimman pian.





@KaPetri@  kirjoitti:

Jonkinlainen mutka on tullut matkaan uusimman version julkaisun kanssa. Selvittelemme asiaa parhaillaan ohjelmistovalmistajan kanssa. Pyrimme saamaan uusimman version päivitykseen mahdollisimman pian.




Vieläkään ei päivitystä näy eikä kuulu....


 


Edit MinnaLN: korjattu lainausta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@jansaa80@  kirjoitti:

Vieläkään ei päivitystä näy eikä kuulu....

 


Edit MinnaLN: korjattu lainausta

Jokin siellä ottaa nyt vastaan. Uusinta versiota ei ole saatu jakeluun. Laitoin tuosta hoputusta uudelleen. Sen varmaan tässä voin luvata, että kyllä se tämän vuoden puolella vielä tulee. 


@KaPetri@  kirjoitti:




Jokin siellä ottaa nyt vastaan. Uusinta versiota ei ole saatu jakeluun. Laitoin tuosta hoputusta uudelleen. Sen varmaan tässä voin luvata, että kyllä se tämän vuoden puolella vielä tulee. 




11kk ja 2 viikkoa vuotta jäljellä...

Nyt tuli päivitys ja turvaselaimessa toimii etsi sivulta toiminto.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@jansaa80@  kirjoitti:

Nyt tuli päivitys ja turvaselaimessa toimii etsi sivulta toiminto.




Mukava kuulla, kiitos kun kerroit täällä korjauksesta ja homman olevan kunnossa.

Vastaa