Uusi kylkiäisenä tullut Nokia 3310 ei toimi

  • 24 February 2018
  • 4 kommenttia
  • 12 katselukertaa

Tilasin Nokia 8 jonka kylkiäisenä tullut Nokia 3310 oli susi. Se ei ladannut ollenkaan. Ei tullut virtaa kapulaan. Pelkkä mykkä palikka. Mobiilivarmennetta en saa koska olen Nordean asiakas. Mikä tässä mättää jatkuvasti täällä Telialla. Minulla on myös Elisalta netti ja puhelin palvelut ja tässä vuosien varrella Telialla(Soneralla) on jatkuvasti vaikeuksia palveluissa Elisalla homma on toiminut sujuvasti. Mikä %&# siellä mättää?

Edit RaMaria: Otsikko


4 kommenttia

Kunniamerkki +14

@HartsiPurtsi kirjoitti:

Tilasin Nokia 8 jonka kylkiäisenä tullut Nokia 3310 oli susi. Se ei ladannut ollenkaan. Ei tullut virtaa kapulaan. Pelkkä mykkä palikka. Mobiilivarmennetta en saa koska olen Nordean asiakas. Mikä tässä mättää jatkuvasti täällä Telialla. Minulla on myös Elisalta netti ja puhelin palvelut ja tässä vuosien varrella Telialla(Soneralla) on jatkuvasti vaikeuksia palveluissa Elisalla homma on toiminut sujuvasti. Mikä %&# siellä mättää?




En tunne tuota kampanjaa, mutta suomessahan myös ns. kaupanpäällisillä on palautusoikeus ja myyjän tulee se vaihtaa toimivaan tai korjauttaa se myyjän laskuun mikäli korjaus on mahdollista. Eli kannattaa ottaa Telian asiakaspalveluun yhteys.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Puhelimilla ja tarvikkeilla on tosiaan takuu joten ei muuta kuin Telia Kauppaan ja puhelin korjuulle :)


 


Puhelimet ovat siinä mielessä bulkkikamaa, että ostat sen meiltä tai mistä tahansa muualta niin samalta hihnalta ne kaikki tulee. Elektroniikkalaitteisiin voi joskus tulla vikaa, sille ei mitään voi, vaikka harmittaahan se tottakai.


 


Mobiilivarmenteesta, meilä ei ole vielä sopparia Nordean kanssa (tulossa on) joten tästä syystä netistä sitä ei saa Nordean asiakkaana tilattua/aktivoitua. Mutta samalla kun käyt heittämässä sen luurin huoltoon niin myymästä saat Mobiilivarmenteen myös käyttöösi :)

Paikkakunnallani ei ole Telia kauppaa joten jouduin lähettämään sen takuuhuoltoon postin kautta. Tiedä sitten kuinka kauan kestää. Minun mielestäni tapaukseni ei kuuluisi takuuhuollon piiriin koska laite oli uutena jo rikki. Siis minulle myytiin viallinen laite. Teillä ei ole mahdollisuutta palauttaa viallista laitetta myyntipaikkaan(tässä tapauksessa Telian nettikauppa) ja vaihtaa uuteen toimivaan laitteeseen. Korostan ettei paikkakunnallani ole Telia kauppaa ja isolle kirkolle on niin harvoin asiaa, että siinä on jo takuuajat umpeutuneet kun seuraavan kerran menen kirkkaisiin neonvaloihin. Ainoa mahdollisuuteni oli siis jo uutena ollut viallinen laite takuuhuoltoon ja ties kuinka kauan kestää sekin reissu. Eihän kukaan halua ostaa valmiiksi rikkoutuneita ikkunoitakaan taloonsa ja lähteä sitten etsimään lasimestaria joka korjaisi ne teipillä ja liimalla. Kyllä palvelun on pelattava kattavammin näissä tapauksissa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Okei, hyvä kun tarkensit, kiitos.


 


En muista miten just Nokian kohdalla menee mutta valmistajasta riippuen on olemassa erilaisia DOA-käytäntöjä (Dead On Arrival), jolloin heti paketista otettu rikkinäinen laite vaihdetaan uuteen. Mutta jos sellainen käytäntö on, se on poikkeuksetta vain myymälästä ostetuissa laitteissa ja vieläpä siten, että probleema todetaan siinä paikan päällä. Jos laite käy kotona mutkan ja vika todetaan siellä, näissä tilanteissa viallinen laite lähtee korjuulle. Etämyyntiä DOA-ehdot eivät mielestäni koske.


 


Kiitos kun toit tapauksesi esille, vien sen eteenpäin meidän laitemyynnistä vastaaville. Josko meillä tulevaisuudessa toimittaisiin toisin myös etäkaupasta ostettujen laitteiden kohdalla. En lupaa mitään mutta toiveen vien eteenpäin :)


 


Ja tosiaan, Mobiilivarmenteen käyttöönotto jää sitten kohdallasi vielä odottamaan sitä, että saadaan Nordean kanssa soppari neuvoteltua. Pahoittelut myös tästä. 

Vastaa