Telia tietoturva 17.7 pankkitoimintojen suojaus

  • 29 July 2020
  • 9 kommenttia
  • 46 katselukertaa

Minulla on Windows 7 Professional tietokoneessani (desktop) Soneran Tietoturva jo monennen kerran uudelleenasennettuna (joskus aikaisemmin samankaltaisen virheen vuoksi Soneran asiakaspalvelijan tekemän täyden uudelleenasennuksen jälkeen kaikki oikein toimi), mutta en saa UUSIMMASSAKAAN Firefox-versiossa tietoturvan pankkitoimintojen suojausta toimimaan. Tietoturvassa on aktiivisena pankkitoimintojen suojaus ja se toimii Chromessa, mutta Firefoxissa tuote ei toimi. Poistin tietoturvan ja asensin sen uudelleen, mutta se ei auttanut. Sitten poistin Firefoxin ja asensin sen uudelleen. Tässäkohtaa selaimesta poistui koko lisäosa pankkitoimintojen suojaukselle, eikä se löydy lisäosia hakemalla. Missäköhän mahtaa olla vika? Mistäköhän kadonneen lisäosan löytäisin?


9 kommenttia

Käyttäjätaso 7

@Make_Kansleri@  kirjoitti:

Minulla on Windows 7 Professional tietokoneessani (desktop) Soneran Tietoturva jo monennen kerran uudelleenasennettuna

Mistäköhän kadonneen lisäosan löytäisin?


Eiköhän se pankkisuojaus asennu , kun asennat sen Tietoturvan uudestaan. Sitä pankkisuojausta ei ole erillisenä saatavilla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kustaa1967@  kirjoitti:


@Make_Kansleri@  kirjoitti:

Minulla on Windows 7 Professional tietokoneessani (desktop) Soneran Tietoturva jo monennen kerran uudelleenasennettuna


Mistäköhän kadonneen lisäosan löytäisin?




Eiköhän se pankkisuojaus asennu , kun asennat sen Tietoturvan uudestaan. Sitä pankkisuojausta ei ole erillisenä saatavilla.




Kyllä vain, Telia Turvapaketin asetuksista voi tarkistaa sen. Työpöydän ylös ilmestyy aina sellainen banneri kun menee selaimelle esimerkiksi pankin sivustolle kuten esimerkkikuvissani näkyy :smileyhappy:


 



 


 


 


Kiitos ratkaisuehdotuksesta! Tietoturvan uudelleenasennuskaan ei auta; yritin sitä oikein kahteen kertaankin.

Edelleen kiitoksia ratkaisuohjeista, mutta tuota suojausbanneria ei FireFoxissa enää näy ja nuo kaikki checkboxit on tietoturvaohjelmassa oikein laitettu; sehän toimii Chromessa siten kuin pitääkin.

Käyttäjätaso 7

@Make_Kansleri@  kirjoitti:

Edelleen kiitoksia ratkaisuohjeista, mutta tuota suojausbanneria ei FireFoxissa enää näy ja nuo kaikki checkboxit on tietoturvaohjelmassa oikein laitettu; sehän toimii Chromessa siten kuin pitääkin.


Onpas outoa.

 

Itselläni on uusin Firefox (v 79.0) ja kyllä siinä pankkisuojauksen banneri toimii ihan ok. Ilmeisesti siinä Firefoxissa on jotakin nyrjähtänyt ja vikaa pitäisikin etsiä siltä suunnalta.


@kustaa1967@  kirjoitti:

@Make_Kansleri@  kirjoitti:

Edelleen kiitoksia ratkaisuohjeista, mutta tuota suojausbanneria ei FireFoxissa enää näy ja nuo kaikki checkboxit on tietoturvaohjelmassa oikein laitettu; sehän toimii Chromessa siten kuin pitääkin.


Onpas outoa.

 

Itselläni on uusin Firefox (v 79.0) ja kyllä siinä pankkisuojauksen banneri toimii ihan ok. Ilmeisesti siinä Firefoxissa on jotakin nyrjähtänyt ja vikaa pitäisikin etsiä siltä suunnalta.


Moro!

 

Ja kyllä vain, itseänikin todellakin ihmetyttää, että miksei pankkisuojaus toimi Foxissa, kun Chromecastissa toimii moitteetta; FireFoxiin ei ilmeisesti asennu tarvittavaa lisäosaa, enkä löydä sitä itsekään mistään asennettavaksi. Mulla on jonkunlainen koulutus tietoteknisiin ongelmiin, sillä olen yritysten tietojärjestelmä-koulutusohjelman Tietotekniikan tradenomi, vaikka nyt jo sitten joku aikaa sitten hankittu koulutus onkin.

 

Itse en usko Foxissa vian olevan, vaan vika kohdistunee tietoturvaan, mikä ei havaitse Foxin tarvitsevan lisäosaa ja pyytää sen asentamista.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +9

Tämä vika on korjattu ainakin F-Securen itse ylläpitämässä versiossa.

Vika on siinä ettei firefox lataa tarvittavaa plugia F-Securelta.

Sitä kun ei löydy Firefox omasta lisäosa "kaupasta", niin sitä ei voi asentaa

itse. Tässä linnki F-Securen sivulle aiheesta https://community.f-secure.com/en/discussion/122686/why-is-safe-banking-protection-not-working-with-the-latest-firefox-version 

Kiitos suunnattomasti ratkaisusta! En löytänyt itse mistään ja mitenkään ratkaisua kyseiseen ongelmaani, enkä myöskään löytänyt linkkiä pankkisuojauslisäosan asentamiseen, mutta neuvomasi lisäosan asentaminen korjasi tilanteen välittömästi. Miksiköhän virhettä ei ole korjattu myös Telian kuukausittaisena palveluna tarjoamaan tietoturvaohjelmaan? Tai no, silloinhan menetetään satoja euroja Helpin -palveluista... :-)

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Mahtava juttu, että ongelmaan löytyi korjaus! :smileyhappy:

Tälläiset ongelmat korjantuu myös meidän tarjoamassa versiossa, mutta tosiaan siinä on viivettä verrattuna F -Securen omiin versioihin. Seuraava päivitys meidän Turvapaketille on tulossa ihan lähiaikoina, tämä on kysytty päivityksestä vastaavilta henkilöitlä.

Vastaa