Telian laajat sähköpostiongelmat


Missä on blogi / uutisointi Telian sähköpostiongelmien korjaamisesta ?

 

Useilla eri tuttavillani on erinäköisiä ongelmia sähköpostien kanssa koko alkuvuoden ajan.

Niin yritys- kuin yksityiskäyttäjilläkin.

 

- Sähköposteja ei saa enää lähetettyä soneran smtp:n kautta: Jos lähetän kolmelle postia ja mukana on yksi @pp.inet.fi osoite joka ei enää ole käytössä, ei kaksi muutakaan viestiä lähde. Ennen näistä tuli vain virhesähköposti jälkikäteen.

 

- Gmailista yritin lähettää viestiä @pp inet fi:hin niin aivan järjetön esto! Ette kai voi gmailin palvelimen ip:tä estää, niitähä  käyttää miljoonat ERI ihmiset ja ei-roskaposteja tulee varmasti tuhansia tunnissa

virheilmoitus ->

451 Connection refused due to exceeded message sending limits (by IP). External rate limit: preventing high volume sending (your mail will be sent automatically again when limits allow, you don't need to send it again) - 209.85.215.51 sender=xxx@gmail.com rcpt=<xxxx@mbox.inet.fi> country=US emails_sent_from_this_ip_12hrs=1378

 

 

Nyt järkeä tähän touhuun ja kunnon kommuninkointiviestintä siihen touhuun mitä sielä sekoilette ettei joka päivä tule eri ongelmat ja kiusat estämään työntekoa!

 


18 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

451 Yhteys kiellettiin, koska sanoman lähetysrajat ylittyivät (IP: llä). Ulkoinen hintaraja: estää suuren määrän lähettämistä (sähköpostisi lähetetään automaattisesti uudelleen, kun rajoitukset sallivat, sinun ei tarvitse lähettää sitä uudelleen) - 209.85.215.51 sender=xxx@gmail.com rcpt = <xxxx@mbox.inet. fi> country = US emails_sent_from_this_ip_12hrs = 1378

 

Google kääntäjän tekemä käännös ongelmasta

Gmailista ja gmailin suuntaan menevät viestit menee suodattimien läpi ja joskus viestimäärät (kaikki käyttäjät) voi ylittää rajoituksia ja sen vuoksi lähetys viivästyy. Tuossa aiemmassa saamassasi viestissä lukee että viestin lähetystä jatketaan autoamaattisesti uudestaan eikä viestiä tarvitse lähettää uudelleen itse.

 

Tuo lähetysongelma @pp.inet.fi osoitetta koskien on sellainen että herjaa heti käyttäjälle jos osoite on väärin --> käyttäjä tietää heti tarkistaa onko osoite kirjoitettu oikein tai vaihtaa sen vaihtoehtoiseen osoitteeseen. Aiemmin käytetty viive-herja saattoi harmituttaa jos sattoi virheviestin lukemaan vasta esim. 12h ensimmäisen lähetysyrityksen jälkeen. Tämä koskee siis vain ja ainoastaan @pp.inet.fi osoitteita, gmail/hotmail osoitteista tulee sitten edelleen omat virheviestinsä

Ongelma jatkuu yhä!

Lähetin viestin 11.5 ja nyt 16.5. tuli vastaus, mitä v#¤##ua oikeasti!?

 

The mail system

<xxxx@pp.inet.fi>: host mta.inet.fi[195.156.147.12] said: 451
Connection refused due to exceeded message sending limits (by IP). External
rate limit: preventing high volume sending (your mail will be sent
automatically again when limits allow, you don't need to send it again) -
80.69.161.208 sender=xxx.dddd.fi rcpt=<xxxx@mbox.inet.fi>
country=FI emails_sent_from_this_ip_1hr=282 (in reply to end of DATA
command)

 

Viesti siis lähtenyt gmailin palvelimen kautta josta varmasti lähettää tuhannet eri ihmiset postia sekunnissa. Ei sitä voi blokata tuolla perusteella!

Lähetin itse yhden viestin ja koneellani on tietoturvat yms. kunnossa. 

Korjatkaa nyt prkl palvelimenne asetukset kuntoon!

 

Ja mitä tuohon jälkimmäiseen ongelmaan tulee, niin aiempi virheilmoitus viiveellä ei haitannut postin lähetystä. Nyt ei lähde enää yksikään posti ellei tee älyttömän isoa työmäärää. Kaikki vain sen vuoksi että teillä ei hommat pelitä ja olette muutelleet asetuksia hakuammunnalla.

Käytiin tuota läpi verkonhallinnan kanssa ja tuota ongelmaa  voi esiintyä edelleen vaikka se korjauksessa on mutta se koskee vain osaa viesteistä. Testattiin tuota ja postit menivät perille normaalisti. Onnistuuko sinulla tehdä asiasta vikailmoitusta meille tarkemmilla tiedoilla, eli lähettäjä, vastaaottaja, kellon aika ja tuo paluuviesti minkä saat niin päästään tutkimaan tarkemmin. Vikailmoituksen voit jättää täältä

Hei

 

Taas tuli virheilmoitus:

 

2.6.2018 9:32

 

<j.xxxx@co.inet.fi>: host mta.inet.fi[195.156.147.12] said: 451
Connection refused due to exceeded message sending limits (by IP). External
rate limit: preventing high volume sending (your mail will be sent
automatically again when limits allow, you don't need to send it again) -
80.69.161.213 sender=xxx@xxxxx.fi rcpt=<alaija-3@mbox.inet.fi>
country=FI emails_sent_from_this_ip_1hr=259 (in reply to end of DATA
command)

 

Kyseessä tällä kertaa Sigmatic Oy:n smtp-palvelin joka on muuten TEIDÄN omistuksessa!

 

MUTTA HUOM!

lähetin viestin 28.5. ja VIIDEN PÄIVÄN PÄÄSTÄ vasta tuli virheilmoitus / viestiä ei ole toimitettu perille! 

Kyseinen vastaanottaja on teidän yrityskäyttäjänä ollut kymmeniä vuosia ja nyt menettää tärkeitä yritysviestejä = rahaa & mainetta

Näinkö löysin rantein kohtelette vanhoja asiakkaitanne ??

 

 

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Hei @Jukkas2, mielellämme tutkisimme tilannetta tarkemmin. Voisitko jättää meille häiriöilmoituksen täältä? Olisi hyvä, jos häiriöilmoitukseen voisit laittaa kokonaisuudessaan tuon bouncen (takaisin tulleen viestin).

Hei

 

tein viime viikolla virheilmoituksen, teiltä soitettiin ja paria päivää myöhemmin vika kuitattiin tekstarilla ratkaistuksi.

 

Äsken kuitenkin taas tuli yksi viesti bumerangina, viiden päivän viiveellä!

 

The mail system

<xxx.xxx@pp.inet.fi>: host mta.inet.fi[195.156.147.12] said: 451
Connection refused due to exceeded message sending limits (by IP). External
rate limit: preventing high volume sending (your mail will be sent
automatically again when limits allow, you don't need to send it again) -
80.69.161.208 sender=jxxxx.xxx.fi rcpt=<jouxxxxx@mbox.inet.fi>
country=FI emails_sent_from_this_ip_1hr=395 (in reply to end of DATA
command)

Käyttäjätaso 7

@Jukkas2@  kirjoitti:

Hei

 

tein viime viikolla virheilmoituksen, teiltä soitettiin ja paria päivää myöhemmin vika kuitattiin tekstarilla ratkaistuksi.

 

Äsken kuitenkin taas tuli yksi viesti bumerangina, viiden päivän viiveellä!

 



Enpä ihmettele.

 

https://www.is.fi/digitoday/art-2000005715466.html

Kiitoksi ilmoituksesta, laitoin tuon eteenpäin että saadaan kuntoon. 

Laitoin myös pyynnön että tarkistettaisiin Sigmatecin maili servereiden käyttämät ip:t että ei enää jää viestejä matkalle. 

Teliassa vaikuttaa olevan asenneongelma. Suodatatte viikkokaupalla viestejä ettekä tee asialle mitään. Tässä tarkempi kuvaus siitä, millaisia ongelmia FloMembers-jäsenrekisterin käyttäjillä on ollut:

https://gist.github.com/tjnurmin/b3b2b2c1c16dec345c5d48000cbecd16

Hei @FloAppsOy ja tervetuloa yhteisöön!

 

Nyt täytyy melkein heti alkuun pahoitella että tästä olisi ilmanmuuta tullut ottaa koppia ihan molemmissa kanavissa (kuluttaja taikka yritys) ja kirjata asiasta vikailmoitus.

 

Välitin verkonhallinnalle tästä nämä lisätiedot eteenpäin niin saadaan vyyhti selviämään. Saadaan varmasti tuo IP whitelistattua kunhan varmistukset tehty. Pyysin, että edistetään asiaa tuon linkissä mainitun aiemman yhteydenoton pohjalta.

Kaksi IPtä on nyt whitelistattu FloAppsille.

Kenelle / minne voin ottaa yhteyttä, että saan postipalvelimemme whitelistattua Telialle? En mielellään postaisi tietoja yleiselle foorumille. En voi tehdä vikailmoitusta järjestelmiinne koska emme ole tällä saralla Telian asiakas. Asiakkaidemme viestintä kuluttaja-asiakkaille kärsii kun postit eivät mene läpi bokseihinne.

Tilanne olisi akuutti.

Heippa @mynttoni ja tervetuloa yhteisöön!

Jos et ole Telian asiakas niin rimpauta tästä oireesta meidän asiakaspalveluun. Saadaan tuolta käsiteltyä asia luottamuksellisesti kyllä.


@LiAntti@  kirjoitti:

Heippa @mynttoni ja tervetuloa yhteisöön!

Jos et ole Telian asiakas niin rimpauta tästä oireesta meidän asiakaspalveluun. Saadaan tuolta käsiteltyä asia luottamuksellisesti kyllä.


@mynttoni- kannattaa varautua siihen, että kukaan ei tajua mistään mitään eikä ketään kiinnosta yhtään mikään.

@FloAppsOy tuota hieman pelkäsinkin kun luin sinun kokemuksista. Mutta yllättäen homma menikin varsin kivuttomasti. Tänä aamuna soitin ja nyt tuli kuittaus, että whitelistaus tehty.

 

Kiitoksia kaikille osapuolille.

Meidän tapauksessa mm. Telian palvelunhallinnasta vastaava johtaja ei reagoinut asiaan mitenkään. "On aika kuunnella asiakkaita ja siirtyä sanoista tekoihin." - lol.

Hienoa kuulla että järjestyi tuo asia!

 

@FloAppsOy

Olihan teillä nyt tuo asia kunnossa ja toimiihan kaikki niinkuin pitää?

Vastaa