Telian nimissä häiriösoitot

  • 29 July 2021
  • 5 kommenttia
  • 392 katselukertaa

Hei. Minulle on tullut useita häiriöpuheluita telian nimissä. Olen soittanut kerran takaisin ja luuri lyödään korvaan. Lisäksi jokaisen numeron päällä lukee epäilty häiriösoittajaksi? Miten päästä kyseisistä soittajista eroon?


5 kommenttia


@Marikaonparas  kirjoitti:

Hei. Minulle on tullut useita häiriöpuheluita telian nimissä. Olen soittanut kerran takaisin ja luuri lyödään korvaan. Lisäksi jokaisen numeron päällä lukee epäilty häiriösoittajaksi? Miten päästä kyseisistä soittajista eroon?




Hei @Marikaonparas ja tervetuloa Yhteisöön! 🙂>


 


Mistä numeroista puhelut ovat tulleet? Mikäli soitot eivät tosiaan ole meiltä ja kyseessä olevat puhelut ovat huijauspuheluita, kannattaa lukaista tämä juttu. Löydät siitä yleistä tietoa huijauspuheluista, sekä neuvoja tällaisten puheluiden hiljentämiseen ja estämiseen.

Hei.  Tuossa viimeisin numero 04573962790 josta puhelu tuli. Lisäksi sain viestin jossa kerrottiin että on yritetty soittaa. Soitin takaisin ja puhelu päättyi välittömästi. Numeron päällä lukee epäilty häiriösoittajaksi. Olen estänyt kaikki numerot mutta sekään ei tunnu auttavan. 


@Marikaonparas  kirjoitti:

Hei.  Tuossa viimeisin numero 04573962790 josta puhelu tuli. Lisäksi sain viestin jossa kerrottiin että on yritetty soittaa. Soitin takaisin ja puhelu päättyi välittömästi. Numeron päällä lukee epäilty häiriösoittajaksi. Olen estänyt kaikki numerot mutta sekään ei tunnu auttavan. 




Eli ovat tulleet eri numeroista? Tuo numero ei tosiaan ole ainakaan mikään meidän numeroistamme, joten kannattaa suosiolla jättää vastaamatta ja estää nämä jatkossakin. Tilanne on kieltämättä harmillinen, mutta yleisesti huijarit vaihtavat usein numeroaan, jolla soittavat huijauspuheluitaan. Jos puhelinnumeroasi käytetään huijauspuheluihin, häiriösoitot numeroosi päättyvät yleensä muutaman päivän sisällä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Marikaonparas  kirjoitti:

Hei.  Tuossa viimeisin numero 04573962790 josta puhelu tuli. Lisäksi sain viestin jossa kerrottiin että on yritetty soittaa. Soitin takaisin ja puhelu päättyi välittömästi. Numeron päällä lukee epäilty häiriösoittajaksi. Olen estänyt kaikki numerot mutta sekään ei tunnu auttavan. 


Hei @Marikaonparas !

Tuo numero on Googlen mukaan Valitut Palat -lehtikauppias. Puhelimet nykyään ilmoittavat mahdollisista häirikkösoittajista.

Esim. Minulle tuli tänä aamuna sellainen soitto ja kun vastasin niin oli kyse Elisa liittymien myyjästä, joka kartoitti liittymänvaihtoon S-etukortin omaavia henkilöitä. Sama numero oli yrittänyt soittaa toisenakin päivänä ja siitä oli myös ilmoitus että seuraavista numeroista on yritetty soittaa. Minulla oli silloin puhelin äänettömällä. Eli nämä eivät olleet Telian nimissä olevia häiriösoittoja 🙃>

Enkä myöskään usko että kyseessä olisi lehtimyyjä sillä soitin takaisin ja luuri lyötiin korvaan. Olen muutenkin yllättänyt miksi minulle soitetaan liittymistä sillä en itse maksa liittymääni enkä hoida liittymäasioitani. Ilmeisesti puhelinnumero on mennyt jakoon kun olen täyttänyt tietoni johonkin kyselyyn. Kerran minulle soitettiin oikeasti telialta ja vastasin asiallisesti että ei kiitos. Olen estänyt kaikki numerot enkä myöskään enää ole vastannut kyselyihin. 

Vastaa