Telian nimissä huijausviesti


Tänään sain kesken sanomalehden lukemisen viestin ruudulle Telialta ...vuosipäivän kunniaksi olin yksi onnellisista joka saa ilmaiseksi laitteen ja IP osoitteni oli viestissä. Sitten muutama tyytyväisyyskysymys...ja ei kun valitsemaan laitatta kolmesta vaihtoehdosta.ihan . Aika alkoi raksuttamaan ja pieni sivuseikka : minun tarvitsisi laittaa vain luottokorttini numero siihen, koska laitteen toimitusmaksu (muutama euro) oli minun maksettava... sellaisia 1000 euron vehkeitä joista valita...Iphone, Samsung....


 


Siis aidon oloinen logoineen päivineen oli tuo kysely Telialta. Ja ainut tarkoitus oli että laittaisin sinne luottokorttini numeron. Varokaapa näitä !!!


 


Edit SannaMKoo: Linkki poistettu jottei kukaan menisi siitä klikkailemaan


9 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

Heippa @torpanukko ja lämpimästi tervetuloa tänne Yhteisöön! :smileyhappy:


 


Kiitos kovasti kun toit tämän meidän tietoomme. Kyseessä ei tosiaan ole meidän kilpailumme, emmekä ikinä missään tilanteessa kyselisi tällaisissa yhteyksissä asiakkaidemme luottokorttinumeroita. Nämä ovat aina tosi harmillisia keissejä että meidän nimissämme tällaista tehdään :smileyindifferent: Ilmoitan tästä eteenpäin jos jollain keinolla tämä kyseinen huijaus saataisiin ilmiannettua! 

Hei, minä sain jo alkuviikosta sen telian näköisen viestin jossa luvattiin noita koneita postitushinnalla, alla vielä oli ihmisten kommetteja ja se oli niin aidon näköinen että minäkin haksahdin ja annoin tietoni siihen asti kun pankkikortin numeroita kyseltiin. Tänään se sama pomppii koko ajan nettisivuilleni vaikka minulla on esto ponnasdusikkunoille. Mitä ihmettä pitää asentaa että estää nuo?

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @kukaties ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Kokeile tyhjentää evästeet ja selaushistoria esim Google Chrome : oikealta ylhäältä 3 pistettä tms - asetukset - tietosuoja - poista selaustiedot ( Android puhelimessa siis noin kutakuinkin ).


Tietokoneella myös selaimen asetuksista tyhjentää evästeet ja myös sen historiasta klikata ruksista pois vierailut kyseiselle sivustolle.

Mulla on tullut sama huijausviesti jo kuukauden ajan. Lähes joka joka kerta tulee kun olen MSN sivustolla joka on selaimen aloitussivu. Täytyypä testata poistamalla MSN, vieläkö jatkuu...

On muten aidon oloinen logoineen kaikkineen mutta vanha kettu ei näihin lankea. 

Asensin Edgen tilalle Chromen ja huijaukset loppui.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@Papulus@  kirjoitti:

Asensin Edgen tilalle Chromen ja huijaukset loppui.




Hyvä vinkki tuo selaimen vaihtaminen.


Joillain on myös auttanut selaimen historiatietojen ja evästeiden poistaminen, jonka jälkeen vielä selaimen uudelleen käynnistäminen. Tämä toimenpiteen pitäisi myös kadottaa tuo huijaus, mikäli se tuntuu pomppaavan muutoin säännöllisesti ruudulle.

Tänään alkoi täällä huijausviestien hyppiminen silmille. Kännykän chrome käytössä ja normaalisti pop-up blockki hoitaa, mutta nämä ohjaavat uudelle sivulle ilman käyttäjän toimia. Erittäin ärsyttävää ja todella aidon näköinen sivu, muutamaa kirjoitusvirhettä lukuunottamatta.


@NikoNo@  kirjoitti:

@Papulus@  kirjoitti:

Asensin Edgen tilalle Chromen ja huijaukset loppui.


Hyvä vinkki tuo selaimen vaihtaminen.

Joillain on myös auttanut selaimen historiatietojen ja evästeiden poistaminen, jonka jälkeen vielä selaimen uudelleen käynnistäminen. Tämä toimenpiteen pitäisi myös kadottaa tuo huijaus, mikäli se tuntuu pomppaavan muutoin säännöllisesti ruudulle.


Välimuistin, evästeiden ja selaushistorian tyhjentäminen näytti tepsineen!

Tämä viesti tulee minullekin  vain kun käytän Edge selainta ja siirryn johonkin sivulle selaimen oletus sivulta.  Heinäkuussa olen kaksi kertaa nähnyt tuon.
Kyse lienee siis Microsoftin mainos asiakkaasta, eli kyseisten ilmoitusten lähettäjä on ostanut Microsoftin Edge selaimen oletus sivulta ja msn.com sivulta mainostilaa.  Asiasta pitäisi siis valittaa Microsoftille

Vastaa