Telian sähköpostin roskapostit

  • 1 October 2018
  • 2 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Minulla on Telian sähköposti jota en käytä itse ollenkaan ainoastaan Telia edelleen lähettää sähköposteja sen kautta minulle. Ja olen ihmetellyt sen kautta tulevia roskaposteja, kiristysviestejä  jne..



Eli onkohan Telialla ollenkaan tietoturva asiat sähköpostin osalta kunnossa???


 


Edit EssiJn: Muokattu otsikkoa


2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Minullakin on tuollainen Telian sähköpostiosoite ja sinne tupsahtelee tämän tästä erilaista spämmiä. Lähinnä mainoksia aurinkolaseista ja vaatteista sekä sitten jotain muuta spämmiä. Oikeastaan et ole tarvinut kuin kerran elämässäsi antaa osoitteen johonkin lehtitilaukseen tai vaikkapa nettipalveluun, jonka käyttäjätiedot on murrettu. Voi myös olla, että jokin botti arpoo kaikki mahdolliset pp.inet.fi -osoitteet läpi ja spämmää sitten niitä, joihin viestit menevät läpi.


 


Telian on vaikea sulkea noita spämmejä pois, kun toisaalta viestintäsalaisuuden nimissä ei oikein voi ennakkosensuuria pitää. Googlet ja Microsoftit toki noita surutta rajoittaa, mutta heitä ei Suomen lait koske. Kannattaakin siis luoda tuonne telian postiin roskapostisuotimia, jotka vaikkapa avainsanoilla tunnistaa spämmin ja ohjaa sen roskapostikansioon.

@Purnipsi kiteyttikin hyvin kaiken olennaisen. Täältä löytyy vielä tarkemmat ohjeet suodattamien lisäämiseen :smileyhappy: 

Vastaa