Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64237
Kirjoituksia 174737

Telian sähköpostin webmailissa vikaa

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

1/19

Häiriön alkamisaika: 27.09.2020 09:00:00

Sähköpostiin kirjautuminen ei toimi normaalisti selaimilla osoitteesta webmail.inet.fi tai telia.fi kautta. Sähköpostiohjelmien kautta sähköposti toimii normaalisti. Vika pyritään korjaamaan mahdollisimman nopeasti.

Pahoittelemme häiriötä.
Telia

Edit HannaMarikaL: Täsmennetty otsikkoa

0 tykkäystä
18 vastausta
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

2/19

@velirytky  kirjoitti:

TELIAN SÄHKÖPOSTIN WEBMAILISSA VIKAA

Sähköpostiin kirjautuminen ei toimi normaalisti selaimilla osoitteesta webmail.inet.fi tai telia.fi kautta. Sähköpostiohjelmien kautta sähköposti toimii normaalisti. Vika pyritään korjaamaan mahdollisimman nopeasti.

Pahoittelemme häiriötä.
Telia

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

3/19

Minua yhteisön kunniamerkki ei pahemmin innosta .Se on täysin tarpeeton. Tärkeintä oli saada wbmail ja sähköpostini kokonaisuudessaantoimimaan - ja pian. Olen turhaan tarkastanut asetuksiani ja salasanoja. NE OVAT OLLEET KOKO AJAN KUNNOSSA. Olsi pitänyt arvata syys, vaikkakin kone käyttäytyi kuin se olisi ollut viruksen tartuttama - oli kuitenkin täysin puhdas.

Vielä kaino pyyntö; lopettakaa höpinät "kunniamerkeistä - ne voi poistaa.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

4/19

@velirytky  kirjoitti:

Pahoittelemme häiriötä.
Telia

Toimiko sähköposti tosiaan eilen 27.9.2020 normaalisti sähköpostiohjelmien kautta? Minun sähköpostini ei kyllä toiminut normaalisti Thunderbirdin avulla, vaan toistamiseen meni jumiin ja katkaisi(?) yhteyden sekä suoritti aikakatkaisuja. Webmailin avulla takelteli ja odotutti latautumista samoin toistamiseen.

Kokeilin luonnollisesti myös koneen uudelleen käynnistymisiä. Lienevätkö auttaneet tai olleet auttamatta, mutta välillä kyllä sain yhteyden takaisin.

Sain muuten webmailin posteissa tuli sähköpostin Esikatselu-ikkunassa valinnalla Lisätietoja - Näytä otsikot esille omituisia tekstirivejä, joiden mukaan minulle tulleiden sähköpostien "taustatiedoissa" oli muiden ihmisten(?) sähköpostiosoitteita. Kopsaan tähän alle pätkän tuollaisesta tekstisatsista.

"...

Return-Path: <@gmail.com>
Original-Recipient: rfc822;@pp.inet.fi
Received: from .inet.fi (x) by vir-isto7.rokki.sonera.fi (x)
id 5D3966B60448635C for @pp.inet.fi; Sun, 27 Sep 2020 16:14:24 +0300
Received-SPF: pass (.inet.fi: domain gmail.com designates
x as permitted sender) identity=mailfrom;
receiver=.inet.fi; client-ip=x
Neljäs kokeilu, gmailista
27/09/2020 - 16:14
Etsi samanlaiset sähköpostiviestit
Lähettäjä:
Lisätietoja
Vastaanottaja:

Piilota otsikot

Original-Recipient: x@pp.inet.fi
Received: from j.inet.fi (x) by vir-isto7.rokki.sonera.fi (x)
envelope-from=@gmail.com; helo=mail-wr1-f54.google.com;

..."

Edit HannaMarikaL: Lyhennetty lainausta ja poistettu henkilökohtaisia tietoja

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

5/19

@ipapi  kirjoitti:

Toimiko sähköposti tosiaan eilen 27.9.2020 normaalisti sähköpostiohjelmien kautta? Minun sähköpostini ei kyllä toiminut normaalisti Thunderbirdin avulla, vaan toistamiseen meni jumiin ja katkaisi(?) yhteyden sekä suoritti aikakatkaisuja. Webmailin avulla takelteli ja odotutti latautumista samoin toistamiseen.

Kokeilin luonnollisesti myös koneen uudelleen käynnistymisiä. Lienevätkö auttaneet tai olleet auttamatta, mutta välillä kyllä sain yhteyden takaisin.

Sain muuten webmailin posteissa tuli sähköpostin Esikatselu-ikkunassa valinnalla Lisätietoja - Näytä otsikot esille omituisia tekstirivejä, joiden mukaan minulle tulleiden sähköpostien "taustatiedoissa" oli muiden ihmisten(?) sähköpostiosoitteita. Kopsaan tähän alle pätkän tuollaisesta tekstisatsista.

"...

Return-Path: <"mää3"@gmail.com>
Original-Recipient: "mää"@pp.inet.fi
Received: from johanna2.inet.fi (10.16.62.34) by vir-isto7.rokki.sonera.fi (x)
id 5D3966B60448635C for "mää"@pp.inet.fi; Sun, 27 Sep 2020 16:14:24 +0300
Received-SPF: pass (johanna2.inet.fi: domain gmail.com designates
receiver=johanna2.inet.fi; client-ip=x
Lähettäjä:
"Mää"Lisätietoja
Vastaanottaja:
"Mää"
Piilota otsikot

Return-Path: <"mää3"@gmail.com>
Original-Recipient: rfc822;"mää"@pp.inet.fi
Received: from johanna2.inet.fi (x) in gmail.com designates
receiver=johanna2.inet.fi; client-ip=x
envelope-from="mää3"@gmail.com; helo=mail-wr1-f54.google.com;

..."

Karkasi äsken liian selvin omin tiedoin, mutta älkää olko huomaavinanne ja älkää kertoko kenellekään. Taas se meni kesken editoinnin

Edit HannaMarikaL: Lyhennetty lainausta ja poistettu allekirjoitus

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 733 kpl

6/19

@velirytky  kirjoitti:

Pahoittelemme häiriötä.
Telia

Tänään tuli tietoomme, että eilen illalla on sähköpostia vaivannut häiriö saatu korjattua. 

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

7/19

@ipapi  kirjoitti:

@velirytky  kirjoitti:

Häiriön alkamisaika:27.09.2020 09:00:00

Pahoittelemme häiriötä.
Telia

"...

Received: from .inet.fi (x) by vir-isto7.rokki.sonera.fi (x)
x4 as permitted sender) identity=mailfrom;
Lähettäjä:
Lisätietoja
Vastaanottaja:

Piilota otsikot

Received: from j.inet.fi (x) by vir-isto7.rokki.sonera.fi (x)
envelope-from=@gmail.com; helo=mail-wr1-f54.google.com;

..."

Edit HannaMarikaL: Lyhennetty lainausta ja poistettu henkilökohtaisia tietoja

Monet kiitokset henkilötietojen poistamisesta. Niitä meni tekstiin sensuroimattomina vahingossa.

- Onko muuten keinoa päästä itse muuttamaan varkain lähtenyttä tekstiä?

- Miten (millä nappulalla tms.) tämän tekstin itse asiassa saa lähtemään vain silloin kun sen itse haluaa lähettää. (Pitäisikö oma teksti ensin tehdä vaikka Muistiossa  ja korjailla siellä?)

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 152 kpl

8/19

@ipapi  kirjoitti:
Monet kiitokset henkilötietojen poistamisesta. Niitä meni tekstiin sensuroimattomina vahingossa.

- Miten (millä nappulalla tms.) tämän tekstin itse asiassa saa lähtemään vain silloin kun sen itse haluaa lähettää. (Pitäisikö oma teksti ensin tehdä vaikka Muistiossa  ja korjailla siellä?)

Omia viestejään pystyy muokkaamaan kahden tunnin ajan, mikäli on laittanut sellaista tietoa, jota ei haluakaan viestiin laittaa tai tulee vaikkapa kirjoitusvirhe, jonka haluaa korjata. Ja viestiä kirjoittaessa, alhaalla on tuo vastaa-nappi. Siitä kun painaa, lähtee viesti saman tien. Viesti ei kuitenkaan lähde ennen kuin tuota nappia on painettu.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

9/19

@HannaMarikaL  kirjoitti:

@ipapi  kirjoitti:

Omia viestejään pystyy muokkaamaan kahden tunnin ajan, mikäli on laittanut sellaista tietoa, jota ei haluakaan viestiin laittaa tai tulee vaikkapa kirjoitusvirhe, jonka haluaa korjata. Ja viestiä kirjoittaessa, alhaalla on tuo vastaa-nappi. Siitä kun painaa, lähtee viesti saman tien. Viesti ei kuitenkaan lähde ennen kuin tuota nappia on painettu.

Vastaa-nappi -- Vastauksen kirjoitus. -- Vastaa-nappi!

Voisiko olla: Vastaa-nappi -- Vastauksen kirjoitus. -- Lähetä-nappi?

Tuon jälkimmäisen minäkin ymmärtäisin: Toki nytkin on tuo ensimmäinen Vastaa-nappi vasemmalla, ja tuo toinen Vastaa-nappi oikealla (ainakin minulla Firefoxissa), ja siitäpä sitten voisin minäkin ymmärtää, että vastauksen aloittamiseen pääsee vasemmalta ja sen lähettämiseen pääsee saman näköisellä napilla oikealta. Näin säästänemme nappikaupassa, eikös?

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 152 kpl

10/19

@ipapi  kirjoitti:

@HannaMarikaL  kirjoitti:

@ipapi  kirjoitti:

Vastaa-nappi -- Vastauksen kirjoitus. -- Vastaa-nappi!

Voisiko olla: Vastaa-nappi -- Vastauksen kirjoitus. -- Lähetä-nappi?

Tuon jälkimmäisen minäkin ymmärtäisin: Toki nytkin on tuo ensimmäinen Vastaa-nappi vasemmalla, ja tuo toinen Vastaa-nappi oikealla (ainakin minulla Firefoxissa), ja siitäpä sitten voisin minäkin ymmärtää, että vastauksen aloittamiseen pääsee vasemmalta ja sen lähettämiseen pääsee saman näköisellä napilla oikealta. Näin säästänemme nappikaupassa, eikös?

Tuo Vastaa -nappi tosiaan on sitten oikeassa alareunassa, kun viestiä on päästy jo kirjoittamaan ja siitä painamalla teksti menee julkaisuun. Mutta viedäänpäs tämä toive eteenpäin, josko "vastaa" tilalle saataisiin Lähetä -painike esimerkiksi. 

Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.