Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
tikkami_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Thomson TG789vn ja Airplay

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moro

Osaisiko joku kertoa mikä on vikana kun Airplay ei toimi Thomsonin kautta?

Vahvistin (Denon AVR-1912) saa IP:n DHCP:llä ja siihen pääsee kiinni nettiselaimella.
Eli verkkoyhteydet sinnepäin on kunnossa.

Samalta koneelta jolta saan webbiselaimella yhteyden vahvistimeen ei saa Airplay yhteyttä. Itunenissa/Airfoilissa tuo vahvistin ei vaan näy.

Läppäri on ollut kiinni Thomsonin verkossa (192.168.1.x) niin kaapelilla kun WLANilla, eikä kumpikaan toimi.

Ongelma on toistaiseksi ratkaistu sillä, että ennen vahvistinta on oma palomuuri. Kun liitän läppärin tähän erilliseen verkkoon sekä langalla että langattomasti (192.168.0.x) Airplay toimii samantien.

Olisi ihan kiva saada kaikki laitteet samaan verkkoon.
106 vastausta
tikkami_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Airfoil/itunes lähettää multicast kyselyn verkkoon selvittääkseen löytyykö Airplayta tukevia laitteita.
Jostain syystä Thomsonin purkkia käytettäessä tähän kyselyyn ei tule vastausta.
Kun läppäri ja vahvistin ovat omassa erillisessä verkkossa, kyselyyn tulee vastaus ja homma toimii kuten pitää.

Rajoittaako tuo tuomiopäivän palvelureititin verkon multicast liikennettä??


Kiinnostaisi myös tietää onko joku saanut toimimaan Airplayta Thomsonin kautta.
Pjuuti_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Aivan samaa hämminkiä täälläkin. Kun laitteet ovat omassa verkossaan niin löytävät mainiosti toisensa.
Kyllähän tuo reititin on yksi *****.
Eipä ole kyllä taas mitään järkeä airplay vermeitä viritellä omaan aliverkkoonsa erilleen muista.
tikkami_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Osaisikohan joku Soneran spesialisti ottaa kantaa siihen missä vika on ja miten se korjataan?
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Tikkami

En osaa nyt sanoa mistä tämä voisi johtua ja miten on korjattavissa, mutta selvitämme asiaa ja ilmoittelemme tänne heti kun saamme lisää tietoa.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Pjuuti_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hankkimalla jakokaapin täyteen roinaa, pistämällä rahaa tiskiin, sekä tuhlaamalla omaa aikaa ja vaivaa, voi homman saada toimimaan.

Homma toimii täällä näin:

Thomsoni jakokaapissa.

Thomsonin ykkösportista powerline ethernet adapterilla linja sähköverkkoa pitkin motorolan digiboksille, missä ikinä sijaitseekaan.
Esim: Belkin Play Powerline HD verkkosovittimet sähköverkkoon verkkokauppa.com.

Thomsonin toisesta portista johto toiseen reitittimeen missä mielellään wlan.
Tästä reitittimestä jaetaan sitten yhteys kodin koko muulle verkkoliikenteelle, joko piuhoilla tai wlanilla.

Kun kaikki vermeet on tässä toisessa reittimessä kiinni, ainakin henkilökohtaisesti kaikki toimii moitteetta airplayta myöten.
Lisäksi internetyhteys ei ole katkaissut kertaakaan tämän systeemin jälkeen. Toisin oli, kun kaikki laiteet oli tuossa Thomsonissa kiinni. Thomson ei vain jaksa.

Nuo powerline adapterit eivät todellakaan ole ilmaisia ja jouduin hankkimaan vielä toisen reittimen kaveriksi että homma toimii. Että kiitos vaan Soneralle tästäkin, kun toimitettu päätelaite on täysi susi.
Jakokaapin ovea ei uskalla avata, sillä kaikki laitteet mahtuvat juuri ja juuri sisään, ja avatessa koko setti tulee lattialle.

Ja jos tarvitsee säätää jotain porttia auki tietyille palveluille tai ohjelmille, niin saapi käydä säätämässä sitten kumpaankin purkkiin.
Faltsu_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Samaan kysymykseen haluaisin vastauksen. Itsellä ei myöskään toimi Airplay Thomsonin kanssa. Eli vastausta odotellessa...
thomson_fanipoika_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 43 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Täällä juurikin sama ongelma. AirFoil ja Applen laitteet ei löydä vahvistinta (Pioneer VSX-921 ja VSX-922). Kaikki laitteet on kytketty Thomsoniin.

Tämän ongelman kanssa olen itse taistellut niin kauan kuin tuo Thomson on minulla ollut.

Voisiko joku Soneralla selvittää miten asia korjataan. Jos ei Thomsonilla onnistu niin onko teillä mahdollista lähettää minulle joku oikeasti toimiva reititin missä Koti TV ja AirPlay toimii.
Arttu-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1303 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei thomson_fanipoika

Asia on vielä meillä selvityksessä. Katsotaan löytyykö tilanteeseen jonkinlainen ratkaisu meidän puolelta. KotiTV tarvitsee toimiakseen Thomson TG789. Valitettavasti meillä ei ole tarjota toista laitella, millä KotiTV -palvelu toimisi.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
thomson_fanipoika_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 43 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Arttu- kirjoitti:
Katsotaan löytyykö tilanteeseen jonkinlainen ratkaisu meidän puolelta.


Toivottavasti löytyy sillä tältä puolelta tätä EI VOI ratkaista. En jaksa asiaa alkaa tämän enempää tutkimaan koska en pysty sitä kuitenkaan oikealla tavalla korjaamaan, koska Sonera ei anna minun muuttaa reitittimen asetuksia. Ongelma on varmasti helppo toistaa niin että laitetaan läppäri johonkin AirPlay laitteeseen kiinni suoralla piuhalla ja katsotaan Wiresharkilla kuinka Multicast paketit tulee perille läppärille. Sitten laitetaan väliin Thomsoni ja katsotaan Wiresharkilla kuinka ne Multicast paketit jää puuttumaan.

Sen verran muille vinkiksi että Apple laitteet ja Airfoil löytää vahvistimen niin että esim Iphonessa on ipod app päällä ja käytetään vahvistimesta virta pois. Jostain syystä Thomson tuntuu päästävän ensimmäisen / muutamia ensimmäisiä Multicast paketteja läpi jolloin Airplayn saa soimaan. Airplay toimii tämän jälkeen hyvin niin kauan että joku laitteista sammutetaan tai AirPlaytä käyttävä softa (airfoil, etc) sammutetaan.

Sain AirPlayn nyt väliaikaisesti toimimaan niin että kytkin vahvistimen pöytäkoneeni toiseen verkkoadapteriin ja toisesta verkkoadapterista menee piuha Thomsoniin. Tämän jälkeen tein Windowsissa NW bridgen verkkoadaptereiden välille. Tämä ei ole kuitenkaan kunnon ratkaisu koska en ala tämän takia pitämään konetta 24/7 päällä. Jotenkin tämä viittaa ehkä sihen että Thomson filtteröi nuo Multicast paketit pois silloin kun tiettyyn ethernet porttiin ei tule laitteelta muuta liikennettä kuin nuo multicast paketit.

Voisiko Sonera vaikka sallia sen, että Thomsonista saisi yhden ethernet portin bridge moodiin, näin asiakas voisi ostaa itse omalla rahalla kaupasta toimivan reitittimen eikä tarvisi nähdä suurta vaivaa näiden surkeiden Thomson purkkien kanssa pähkäillessä (itselläni noin 10 tuntia takana 🙂 Sallimalla bridge moodin ratkaisisitte todella monen tällä foorumilla ongelmiaan tilittävän asiakkaan ongelmat.

Alkaa pikkuhiljaa piisata siihen malliin tämä ylimääräinen tutkiskelu että TV tulee ihan kohta antennikaapelilla seinästä ja Thomsoni tulee paluupostissa takaisin. Luulen että toimimattomat päätelaitteet riittää varsin hyvin syyksi sopimuksen purkamiseen.

Ei varmaan haittaa vaikka välittäisitte tämän viestin tätä asiaa tutkiville "asiantuntijoille"nne.

On tämä soneran touhu tässä asiassa kyllä ennenkuulumattoman surkuhupaisaa sohellusta.