Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
PetriAndrei
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tietokonetta ei toimitettu ja nyt maksua ei palauteta

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei,

 

milloinhan voisin saada rahani marraskuun alun nettiostoksesta, jonka Telia peruutti ?

 

Ostin tietokeen Telian nettikaupasta tyttärelleni (Helsinki)  marraskuunalussa. Kun toimitusta ei kuulunut, ajauduin puhelinralliin, jota kautta reilun viikon viiveellä selvisi että läppäriä toimiteta. Syy kuulemma se että virallinen osoitteeni oli ulkomailla. Ei iso rikos ihmiskuntaa vastaan omissa papereissani, olihan toimitusosoite tyttärelleni Helsingissä, mutta siis fair enough, ulkosuomalainen ei siis saa ostaa tavaroita Telian Nettikaupasta. Ihmetytti ettei mitään ilmoitusta tilauksen perumisesta minulle esitetty. Raha kyllä kelpasi (luottokorttiostos Paytrailin kautta).

 

Sain pyynnöstä Telialta yhden sähköpostin, jossa luvattiin maksu palauttaa. Kannatti kysyä, koska nyt kuusi viikkoa myöhemmin raha ei ole vieläkään palautunut. Onpahan edes yksi meili Telialta, jonka perusteella asia ehkä etenee. Jos ei muuten, niin oikeusteitse.

 

Kaiken tämän aikana yksi asia ihmetyttää. Miksi asiakaspalvelu ei ole tavoitettavissa sähköpostitse ? Miksi asiakaspalvelua, joka ei ilmoita tilauksen peruuntumisesta, ei maksa rahoja takaisin, ei voi lainkaan lähestyä kirjallisesti ? Eikö nettikaupalla ole laillista velvollisuutta osoittaa osoitetta kirjallisille asiakasvalituksille ?

 

 

12 vastausta
AaTanja
Moderaattori
Moderaattori
  • 173 custom-general.kudos
  • 393 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@PetriAndrei@  kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.  Valitettavasti se on asiasisällöltään virheellinen.

 

Yhteydenottolomake ei ole kuluttajansuojalaissa edellytetty yhteystieto eikä täytä laissa esitettyä laatimusta sähköpostiosoitteen ilmoittamisvelvollisuuden osalta.

 

Lainsäädännön mukaan verkkokaupassa kuluttajakauppaa harjoittavan yrityksen on esitettävä riittävät yhteystiedot. Yrityksen yhteystietojen tulee olla selkeästi ja helposti saatavilla. Perusyhteystietoja ovat yrityksen nimi, katuosoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja y-tunnus.

 

Yhteydenottolomake ei ole vaihtoehtoinen sähköpostiosoitteen tarjoamiselle. Syykin on selvä. Yhteydenottolomake ei täytä kuluttajan oikeuksia yhteydenoton todentamisen osalta. Kuluttajalla, joka käyttää yhtyedenottolomaketta, ei ole mahdollista todentaa sitä, että on hän ottanut verkkokauppaan yhteyttä. Kuluttaja ei voi erityisesti  todentaa yhteydenottonsa sisältöä. Tietenkin nämä molemmat ovat kuluttajan perusoikeuksia.

 

Liäsksi 15.2.2016 lähtien velvollisuus sähköpostiosoitteen ilmoittaminen liittyy eurooppalaiseen riidanratkaisufoorumi-mekanismiin (ODR). Verkkokauppaa harjoittavan yrityksen on mainittava verkkosivuillaan sähköpostiosoitteensa, jota kuluttaja voi käyttää käynnistääkseen asian käsittelyn ODR-foorumissa.


Täydentääkseni vielä aiempia kommentteja tulin kertomaan, että meillä yritystiedoissa on löydettävissä sähköpostiosoitekin. Sitä ei, kuten meidän lukuisia muita asiointikanavia, kuitenkaan ylläpidä satapäinen asiakaspalvelumme eikä se ole aktiivinen asiointikanava. Siksi s-postia suosivia asiakkaitamme suosittelemmekin aina käyttämään yhteydenottolomaketta, johon vastataan joko s-postitse tai puhelimitse aiheesta ja tapauksesta riippuen. 

 

Yhteydenottolomake on siitäkin syystä hyvä vaihtoehto, ettei sen käsittely ole yhden ihmisen varassa toisin kuin henkilökohtaiset sähköpostit aina ovat. Jos henkilö, jolle viesti on lähetetty privaattiin s-postiin jääkin vaikka sairaslomalle tai vuosilomalle pidemmäksi aikaa, ei asia silloin etene. Yhteydenottolomakkeita meillä kuitenkin käsitellään päivittäin useamman henkilön toimesta, jolloin tällaiset yhden ihmisen mahdolliset poissaolot eivät vaikuta asianhoitoon. 

 

Yhteisön moderaattori | TV & dekkarit | Samsung |
PetriAndrei
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@AaTanja@  kirjoitti:

@PetriAndrei@  kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.  Valitettavasti se on asiasisällöltään virheellinen.

 

Yhteydenottolomake ei ole kuluttajansuojalaissa edellytetty yhteystieto eikä täytä laissa esitettyä laatimusta sähköpostiosoitteen ilmoittamisvelvollisuuden osalta.

 

Lainsäädännön mukaan verkkokaupassa kuluttajakauppaa harjoittavan yrityksen on esitettävä riittävät yhteystiedot. Yrityksen yhteystietojen tulee olla selkeästi ja helposti saatavilla. Perusyhteystietoja ovat yrityksen nimi, katuosoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja y-tunnus.

 

Yhteydenottolomake ei ole vaihtoehtoinen sähköpostiosoitteen tarjoamiselle. Syykin on selvä. Yhteydenottolomake ei täytä kuluttajan oikeuksia yhteydenoton todentamisen osalta. Kuluttajalla, joka käyttää yhtyedenottolomaketta, ei ole mahdollista todentaa sitä, että on hän ottanut verkkokauppaan yhteyttä. Kuluttaja ei voi erityisesti  todentaa yhteydenottonsa sisältöä. Tietenkin nämä molemmat ovat kuluttajan perusoikeuksia.

 

Liäsksi 15.2.2016 lähtien velvollisuus sähköpostiosoitteen ilmoittaminen liittyy eurooppalaiseen riidanratkaisufoorumi-mekanismiin (ODR). Verkkokauppaa harjoittavan yrityksen on mainittava verkkosivuillaan sähköpostiosoitteensa, jota kuluttaja voi käyttää käynnistääkseen asian käsittelyn ODR-foorumissa.


Täydentääkseni vielä aiempia kommentteja tulin kertomaan, että meillä yritystiedoissa on löydettävissä sähköpostiosoitekin. Sitä ei, kuten meidän lukuisia muita asiointikanavia, kuitenkaan ylläpidä satapäinen asiakaspalvelumme eikä se ole aktiivinen asiointikanava. Siksi s-postia suosivia asiakkaitamme suosittelemmekin aina käyttämään yhteydenottolomaketta, johon vastataan joko s-postitse tai puhelimitse aiheesta ja tapauksesta riippuen. 

 

Yhteydenottolomake on siitäkin syystä hyvä vaihtoehto, ettei sen käsittely ole yhden ihmisen varassa toisin kuin henkilökohtaiset sähköpostit aina ovat. Jos henkilö, jolle viesti on lähetetty privaattiin s-postiin jääkin vaikka sairaslomalle tai vuosilomalle pidemmäksi aikaa, ei asia silloin etene. Yhteydenottolomakkeita meillä kuitenkin käsitellään päivittäin useamman henkilön toimesta, jolloin tällaiset yhden ihmisen mahdolliset poissaolot eivät vaikuta asianhoitoon. 

 


Hei -

 

tämä saaga varmaan jatkuu jouluun 2021. Näänköhän koskaan rahojani ?

 

Yhteydenottolomakkeella tehtyjä yhteydenottoja ei näköjään käsitellä ilman kirjautumista. Tuli automaattinen vastaus meiliin.

 

Minä en ole liittymäasiakas enkä voi käyttää mobiilitunnistetta kun asun ulkomailla. Pankkitunnukset minulla on käytössä mutta eipähän tietenkään niitäkään saa käyttää.

 

Mikähän se sähköpostiosoite yhteydenottoon olisi ?

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 95 custom-general.kudos
  • 368 custom-general.replies
  • 21 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@PetriAndrei@  kirjoitti:

@AaTanja@  kirjoitti:

@PetriAndrei@  kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.  Valitettavasti se on asiasisällöltään virheellinen.

 

Yhteydenottolomake ei ole kuluttajansuojalaissa edellytetty yhteystieto eikä täytä laissa esitettyä laatimusta sähköpostiosoitteen ilmoittamisvelvollisuuden osalta.

 

Lainsäädännön mukaan verkkokaupassa kuluttajakauppaa harjoittavan yrityksen on esitettävä riittävät yhteystiedot. Yrityksen yhteystietojen tulee olla selkeästi ja helposti saatavilla. Perusyhteystietoja ovat yrityksen nimi, katuosoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja y-tunnus.

 

Yhteydenottolomake ei ole vaihtoehtoinen sähköpostiosoitteen tarjoamiselle. Syykin on selvä. Yhteydenottolomake ei täytä kuluttajan oikeuksia yhteydenoton todentamisen osalta. Kuluttajalla, joka käyttää yhtyedenottolomaketta, ei ole mahdollista todentaa sitä, että on hän ottanut verkkokauppaan yhteyttä. Kuluttaja ei voi erityisesti  todentaa yhteydenottonsa sisältöä. Tietenkin nämä molemmat ovat kuluttajan perusoikeuksia.

 

Liäsksi 15.2.2016 lähtien velvollisuus sähköpostiosoitteen ilmoittaminen liittyy eurooppalaiseen riidanratkaisufoorumi-mekanismiin (ODR). Verkkokauppaa harjoittavan yrityksen on mainittava verkkosivuillaan sähköpostiosoitteensa, jota kuluttaja voi käyttää käynnistääkseen asian käsittelyn ODR-foorumissa.


Täydentääkseni vielä aiempia kommentteja tulin kertomaan, että meillä yritystiedoissa on löydettävissä sähköpostiosoitekin. Sitä ei, kuten meidän lukuisia muita asiointikanavia, kuitenkaan ylläpidä satapäinen asiakaspalvelumme eikä se ole aktiivinen asiointikanava. Siksi s-postia suosivia asiakkaitamme suosittelemmekin aina käyttämään yhteydenottolomaketta, johon vastataan joko s-postitse tai puhelimitse aiheesta ja tapauksesta riippuen. 

 

Yhteydenottolomake on siitäkin syystä hyvä vaihtoehto, ettei sen käsittely ole yhden ihmisen varassa toisin kuin henkilökohtaiset sähköpostit aina ovat. Jos henkilö, jolle viesti on lähetetty privaattiin s-postiin jääkin vaikka sairaslomalle tai vuosilomalle pidemmäksi aikaa, ei asia silloin etene. Yhteydenottolomakkeita meillä kuitenkin käsitellään päivittäin useamman henkilön toimesta, jolloin tällaiset yhden ihmisen mahdolliset poissaolot eivät vaikuta asianhoitoon. 

 


Hei -

 

tämä saaga varmaan jatkuu jouluun 2021. Näänköhän koskaan rahojani ?

 

Yhteydenottolomakkeella tehtyjä yhteydenottoja ei näköjään käsitellä ilman kirjautumista. Tuli automaattinen vastaus meiliin.

 

Minä en ole liittymäasiakas enkä voi käyttää mobiilitunnistetta kun asun ulkomailla. Pankkitunnukset minulla on käytössä mutta eipähän tietenkään niitäkään saa käyttää.

 

Mikähän se sähköpostiosoite yhteydenottoon olisi ?


Yhteydenotto olisi pitänyt kyllä sinulle tulla, ilman automaattisia vastauksia. Ymmärrän harmituksen, kun asia ei ole nyt edennyt, mutta varmasti saadaan tämä kuntoon. Täältä löydät meidän perustiedot. 

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |