Hei,
milloinhan voisin saada rahani marraskuun alun nettiostoksesta, jonka Telia peruutti ?
Ostin tietokeen Telian nettikaupasta tyttärelleni (Helsinki) marraskuunalussa. Kun toimitusta ei kuulunut, ajauduin puhelinralliin, jota kautta reilun viikon viiveellä selvisi että läppäriä toimiteta. Syy kuulemma se että virallinen osoitteeni oli ulkomailla. Ei iso rikos ihmiskuntaa vastaan omissa papereissani, olihan toimitusosoite tyttärelleni Helsingissä, mutta siis fair enough, ulkosuomalainen ei siis saa ostaa tavaroita Telian Nettikaupasta. Ihmetytti ettei mitään ilmoitusta tilauksen perumisesta minulle esitetty. Raha kyllä kelpasi (luottokorttiostos Paytrailin kautta).
Sain pyynnöstä Telialta yhden sähköpostin, jossa luvattiin maksu palauttaa. Kannatti kysyä, koska nyt kuusi viikkoa myöhemmin raha ei ole vieläkään palautunut. Onpahan edes yksi meili Telialta, jonka perusteella asia ehkä etenee. Jos ei muuten, niin oikeusteitse.
Kaiken tämän aikana yksi asia ihmetyttää. Miksi asiakaspalvelu ei ole tavoitettavissa sähköpostitse ? Miksi asiakaspalvelua, joka ei ilmoita tilauksen peruuntumisesta, ei maksa rahoja takaisin, ei voi lainkaan lähestyä kirjallisesti ? Eikö nettikaupalla ole laillista velvollisuutta osoittaa osoitetta kirjallisille asiakasvalituksille ?