Tietoturva android-puhelimeen ei onnistu

  • 10 January 2017
  • 2 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Olen yrittänyt asentaa tietoturvapakettia kännykkääni, Samsung android eri tavoin. Joka kerta asennusyritys pysähtyy siihen, että käyttöjärjestelmän android-valinnan jälkeen avautuu "lisää tili"-sivu, joka edellyttää pakollisena gmail..com tiliä, jota minulla ei ole enkä aio joka h***tin asennuksen takia availla tilejä sinne sun tänne.

Enkö todellakaan voi asentaa tietoturvaa kännykkääni, jos minulla ei satu olemaan gmail-tiliä? Kyse nimenomaan tietoturvasta, jota myytäessä markkinoitiin, että voi ottaa myös mobiililaitteille toisin kuin se aiempi tietoturva.

 

Miten ohitan tuon pakollisena olevan gmail-kohdan?

 

Olen yrittänyt eri tavoin lähettämällä linkin suoraan kännykkääni taikka sähköpostiin. Sama tulos joka kerta eli gmail.tilivaatimus.


2 kommenttia

Googlen Play-kaupasta ei saa mitään muutakaan ladattua tai ostettua puhelimeen tekemättä kerran sitä google-tiliä. Mikä siinä on niin vaikeaa ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @nojokuvaan ja tervetuloa Klaaniin!


 


Android puhelin ei oikein ole kaikinpuolin toimiva jos siinä ei omaa google-tiliä, samoin Windows puhelimissa tarvitaan Microsoft-tili jotta sovelluksia voi ladata sovelluskaupoista.


Eihän sitä google-tiliä ole pakko käyttää muualla kuin tuossa puhelimessa Play-kauppaa varten.


Tässä olisi opastusta google-tilin luomiseen : http://tvtkoulu.fi/androidpuh/kayttoa/googletili.php


 


Edit. Samsung appista voit tietenkin asentaa Samsung-tilin avulla F-securen tietoturvan, joka on ilmainen. Mutta se taas edellyttäisi Samsung-tilin luomisen.

Vastaa