Tietoturvapaketti ja roskapostit ?

  • 21 November 2016
  • 2 kommenttia
  • 1 katselukerta

 

Tämä roskapostimäärä alkaa yltää sellaisiin mittoihin että en malttanut olla avaamatta vielä yhtä uutta keskustelua ?? Koko hieno email-kehitys uhkaa pysähtyä tällaiseen haitantekoon.

Itselläni on Soneralla kaikki liittymät + F-Securen tietoturvapaketti, joka on heidän kauttaan hankittu.

Ilmeisesti tietoturvapaketti toimii jotenkin paitsi roskapostin osalta.

 

Roskapostia olen pyrkinyt estämään myös Soneran webmailin asetuksilla laittamalla suodattimia, jotka eivät tunnu tehoavan. Toinen keino on ollut laittaa suodattimia myös tietoturvapaketin kautta... ei vaikutusta.

 

Kyllä nyt maailmassa jonkun pitäisi keksiä keino näiden ei toivottujen viestien silppuamiseksi.

 

Kuten tuolla aiemmin on useaan otteeseen todettu lähettäjien osoitteet vaihtuu, otsikot vaihtuu jne.?

Kuitenkin tuo lähetysosoitteen laittaminen suodatukseen olisi ehkä hyvä jos sen saisi vaivattomasti ja se tehoaisi. Eikö olisi mahdollista suodatukseen kehittää vaihtoehto joka palauttaisi roskapostin lähettäjälle. Jos näitä tulisi paljon olisi lähettäjän ehkä mietittävä uusia keinoja ???

 

Lähettäjien ja otsikoiden tilastoimiseksi olen olen lisännyt tiedot lähettäjänimen tallennukseen. Sinne olen luonut kategoriat esim. lainatarjouksesta lisäämällä sukunimikenttään eteen laina-sanan. Nyt kun haen sieltä kaikki hakuehdot "laina"- sanalla saan niiden lähettäjät valittua. Täältä pyrin lisäämään lähettäjät suodatusehtoihin kopioimalla. Nyt vaan suodatuksen pitäisi toimia ???

 

Mielestäni parasta olisi tuo palautus lähettäjälle vaihtoehto niin saisivat itse pähkiä mistä moiset viestit tulee.

 

Nyt tuhoamaan 100 lainaehdotusta... että tällaista tänään.

 

 


2 kommenttia

Roskaposti on kieltämättä ikävä ongelma ja varmasti aivan sitä ei saada kitkettyä. Oletko kokeillut luoda suodattimiä sisällön perusteella? Lähetysosoitteet vaihtuvat jatkuvasti, joten niiden blokkaaminen voi olla turhaa. Jos sinulla on nyt siellä 100 lainatarjousviestiä, niin voisit luoda suodattimen "sisältä sisältää" perusteella ja aihesanaksi vaikka tuo "laina".


@TuomasTi kirjoitti:

Roskaposti on kieltämättä ikävä ongelma ja varmasti aivan sitä ei saada kitkettyä. Oletko kokeillut luoda suodattimiä sisällön perusteella? Lähetysosoitteet vaihtuvat jatkuvasti, joten niiden blokkaaminen voi olla turhaa. Jos sinulla on nyt siellä 100 lainatarjousviestiä, niin voisit luoda suodattimen "sisältä sisältää" perusteella ja aihesanaksi vaikka tuo "laina".


Tuollaisen suodattimen kun saisi integroitua sinne Soneran päähän jo valmiiksi niin ei jokaisen käyttäjän tarvitsisi itse niitä käydä lisäilemässä... Mikäli nyt on niin, ettei voi tulla asiallista postia, jossa viestissä mainitaan sana laina. Mun makuun vähän riskaabeli suodatin tuommonen kuitenkin...

 

Parhaimmillaan taitaa tulla liki kymmenen roskapostia päivässä Soneran laatikkoon. Yleensä vähemmän, mutta useita joka päivä.

 

Se ois vaan niin hel***vetin paljon helpompi klikata edes webmailin puolella sitä estä lähettäjä tai estä toimialue nappia kuin kelata joka kerta asetuksiin ja lisäillä manuaalisesti.

 

Luulis tietotaitoa kuitenkin löytyvän. Ellei löydy ni kannattaa ehkä huolestua. Edes vähän.

Vastaa