Webmailin roskapostisuodattimet eivät toimi ?


Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Minulla on viime aikoina tullut reilusti mainosroskapostia Telian pp.inet-sähköpostiin samoilta lähettäjiltä. Kirjauduin webmailiin käyttäjätunnuksella ja salasanalla, ja sitten valitsin Asetukset/Sähköposti/Suodattimet. Tein kuusi suodatinta muotoa "Lähettäjä" / "on" ( kokeilin myös "sisältää" ) "Lähettäjän nimi", ja valitsin "Toiminto": Poista. Kun kuitenkin luen sähköposteja älypuhelimella, niin estettyjen lähettäjien roskapostia tulee edelleen. Puhelimessa on IMAP-sähköposti ( asetukset: mail.inet.fi / portti:993 / SSL/TLS.

 

P.S. Onko Telialla käytössä omaa massapostitussuodatinta  ? ( eli välittäisin Telian "listalle" haittallisen viestin ?

 


103 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Tämä on syy miksi käytän maksutonta Outlookia tai Gmailia. Teleoperaattorien sähköpostien palveluissa joutuu lisäämään suodattimia ja tarvittaessa kääntämään sähköpostiviestit jonkin muun palveluntarjoajan sähköpostilaatikkoon esim. Gmailin, jotta mahdolliset roskapostiviestit jäisivät suodattimen haaviin. En tiedä tuleeko tähän tulevaisuudessa parempia muutoksia :smileyhappy:


 


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Sekunti@  kirjoitti:

Tämä on syy miksi käytän maksutonta Outlookia tai Gmailia. Teleoperaattorien sähköpostien palveluissa joutuu lisäämään suodattimia ja tarvittaessa kääntämään sähköpostiviestit jonkin muun palveluntarjoajan sähköpostilaatikkoon esim. Gmailin, jotta mahdolliset roskapostiviestit jäisivät suodattimen haaviin. En tiedä tuleeko tähän tulevaisuudessa parempia muutoksia :smileyhappy:


 


 




Lisäksi noissa maksuttomissa sähköpostipalveluissa on huomattavasti enemmän tilaa posteille ?


 


Täällä vähän asiasta: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/01/31/digitreenit-uusi-sahkopostiosoite-on-helppo-hankkia-tassa-ohjeet-gmail-outlook 

Itselläni sama ongelma jatkunut nyt reilun viikon, nyt sähköpostit on jo spoofattu itseltäni tuleviksi ja koska lähettäjä on feikattu, sitä on turha blokata. Sanojen avulla filtteröinti on naurettavaa, nyt saan englannin ja hollanninkielisenä jo spämmiä.

Laitoin vihdoin eilen vikailmoitusta, mutta Telialla kun aina vastaukset kestää, laitan myös tätä kautta ystäväni selvittämää infoa näkyville. Telian filtteröinti siis on pettänyt , tai tämän osalta sellaista ei ole olemassakaan. Lähettäjä löytyy webmailista avatun viestin otsikon vierestä "lisätietoja , näytä otsikot" headerin alta:

 

Received: from amazonaws.com (195.62.46.56) by johanna1.inet.fi (9.0.019.26-1)
id 5EEA060F0504C9FF for poistin_oman_oson@pp.inet.fi; Thu, 25 Jun 2020 21:05:57 +0300

 

amazonaws.com on attackspambot, tietysti nimi feikattu, oikeasti amazonaws ei noita lähettele ja nuo ipt itselläni ovat ym. headerissa olleet

 

195.62.46.56
195.62.46.55
195.62.46.53
195.62.46.54

 

joista ainakin tuo hyökkäys tulee, joku meni Berliiniin..Todennäköisesti lista on isompikin ja vaatii tutkimista, mutta alku on tuokin. Nyt jos SAISI TUON ATTACKSPAMBOTIN IPT SINNE TELIAN FILTTERIIN SERVERILLE JO TÄNÄÄN, OLISIN KIITOLLINEN. Sillä sanafiltterillä ei tee mitään, maailmassa on satoja eri kieliä...

 

Näemmä täällä on jo viikko hinkattu tätä keissiä, ja asialle ei ole tehty yhtikäs mitään?:(

 

Ps. lähettäessä tätä viestiä sanoo: Kirjoitustasi on muutettu, koska viestin tekstissä oli viallinen HTML. Viallinen HTML on poistettu. Lue viestisi uudestaan ja lähetä se jos olet tyytyväinen. Lienee voi liittyä ongelmaan jotenkin? Yritänpä lähettää uudestaan.

 

Edit: Tarkensin tietoa, mistä tuo johannan vastaanottama tieto löytyy.

Laitoin tuossa itse viestiä samasta asiasta hetki sitten  ja nyt se on poistettu "roskapostina". Alkaa ihmetyttämään tämä Telian toiminta; kun on selkeästi tiedossa, mistä tuo attackspambot sijaitsee ja sen IPt, MUN viestit blokataan täällä ja tuo tieto pyyhitään vain pois näkyviltä? Olen ollut asiakkaana 20 vuotta, nyt ensimmäinen kerta kun täällä mitään kirjoitan ja rekisteröidyin ihan varta vasten, ja sitten blokkaus? Pikkaisen nyt nostaa vainoharhaisuus päätään, onko tässä Telialla oma lehmä ojassa?? Tarkoitusko on siirtää asiakkaat toisille palveluntarjoajille?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@UMP67@  kirjoitti:

Laitoin tuossa itse viestiä samasta asiasta hetki sitten  ja nyt se on poistettu "roskapostina". Alkaa ihmetyttämään tämä Telian toiminta; kun on selkeästi tiedossa, mistä tuo attackspambot sijaitsee ja sen IPt, MUN viestit blokataan täällä ja tuo tieto pyyhitään vain pois näkyviltä? Olen ollut asiakkaana 20 vuotta, nyt ensimmäinen kerta kun täällä mitään kirjoitan ja rekisteröidyin ihan varta vasten, ja sitten blokkaus? Pikkaisen nyt nostaa vainoharhaisuus päätään, onko tässä Telialla oma lehmä ojassa?? Tarkoitusko on siirtää asiakkaat toisille palveluntarjoajille?




Hyvä kun laitoit viestiä, niin päästiin tarkistamaan. Viestisi näkyy nyt tuossa ylempänä, roskapostiin se oli jostain syystä livahtanut. Pahoittelen!


@Katjane@  kirjoitti:

@UMP67@  kirjoitti:

Laitoin tuossa itse viestiä samasta asiasta hetki sitten  ja nyt se on poistettu "roskapostina". Alkaa ihmetyttämään tämä Telian toiminta; kun on selkeästi tiedossa, mistä tuo attackspambot sijaitsee ja sen IPt, MUN viestit blokataan täällä ja tuo tieto pyyhitään vain pois näkyviltä? Olen ollut asiakkaana 20 vuotta, nyt ensimmäinen kerta kun täällä mitään kirjoitan ja rekisteröidyin ihan varta vasten, ja sitten blokkaus? Pikkaisen nyt nostaa vainoharhaisuus päätään, onko tässä Telialla oma lehmä ojassa?? Tarkoitusko on siirtää asiakkaat toisille palveluntarjoajille?


Hyvä kun laitoit viestiä, niin päästiin tarkistamaan. Viestisi näkyy nyt tuossa ylempänä, roskapostiin se oli jostain syystä livahtanut. Pahoittelen!


Kiitos! Voisiko tuota ylläolevaa infoa laittaa eteenpäin IT-guruille, että päästään ongelmasta eroon.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@UMP67@  kirjoitti:


@Katjane@  kirjoitti:


@UMP67@  kirjoitti:

Laitoin tuossa itse viestiä samasta asiasta hetki sitten  ja nyt se on poistettu "roskapostina". Alkaa ihmetyttämään tämä Telian toiminta; kun on selkeästi tiedossa, mistä tuo attackspambot sijaitsee ja sen IPt, MUN viestit blokataan täällä ja tuo tieto pyyhitään vain pois näkyviltä? Olen ollut asiakkaana 20 vuotta, nyt ensimmäinen kerta kun täällä mitään kirjoitan ja rekisteröidyin ihan varta vasten, ja sitten blokkaus? Pikkaisen nyt nostaa vainoharhaisuus päätään, onko tässä Telialla oma lehmä ojassa?? Tarkoitusko on siirtää asiakkaat toisille palveluntarjoajille?




Hyvä kun laitoit viestiä, niin päästiin tarkistamaan. Viestisi näkyy nyt tuossa ylempänä, roskapostiin se oli jostain syystä livahtanut. Pahoittelen!




Kiitos! Voisiko tuota ylläolevaa infoa laittaa eteenpäin IT-guruille, että päästään ongelmasta eroon.




Tämä on heillä tiedossa ja tarvittavia toimenpiteitä tehdään.

Noin parin viikon ajan on tullut järkyttävä määrä roskapostia. Sain asenettua estoja jotka toimivat joten kuten, mutta nyt tulee omasta sähköpostiosoiteesta samat roskapostit. Mitä teen koska en voi suodattaa omaa sähköposti osoitetta?


 


Edit HannaMarikaL: Yhdistetty viesti saman aiheen ketjuun.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Viimeaikoina selvästi lisääntynyt roskaposti on aiheuttanut harmia ja keskustelua. Olemme nyt kirjoittaneet aiheesta blogi -kirjoituksen, jonka tarkoitus on kertoa aiheesta laajemmin ja opastaa mitä käyttäjä voi itse tehdä. Teemme jatkuvasti työtä sen eteen, ettei asiakkaan sähköpostiin saapuisi roskapostia.


 



@UMP67@  kirjoitti:

Laitoin tuossa itse viestiä samasta asiasta hetki sitten  ja nyt se on poistettu "roskapostina". Alkaa ihmetyttämään tämä Telian toiminta; kun on selkeästi tiedossa, mistä tuo attackspambot sijaitsee ja sen IPt, MUN viestit blokataan täällä ja tuo tieto pyyhitään vain pois näkyviltä? Olen ollut asiakkaana 20 vuotta, nyt ensimmäinen kerta kun täällä mitään kirjoitan ja rekisteröidyin ihan varta vasten, ja sitten blokkaus? Pikkaisen nyt nostaa vainoharhaisuus päätään, onko tässä Telialla oma lehmä ojassa?? Tarkoitusko on siirtää asiakkaat toisille palveluntarjoajille?




Kiitos ilmoittamistasi IP -osoitteista. Tarkistimme tiedot ja olet oikeassa. Olemme lisänneet ne blacklistille välittömästi.


 


Emme ole poistaneet sinun viestiä perustuen sinuun käyttäjänä, vaan Yhteisön käyttämä automatiikka oli tunnistanut viestisi roskapostiksi tekstin perusteella. Kyse oli siis automatiikasta eikä tarkoituksellisesta yksittäisen käyttäjän kommentin poistamisesta.


@HenriLie@  kirjoitti:

Viimeaikoina selvästi lisääntynyt roskaposti on aiheuttanut harmia ja keskustelua. Olemme nyt kirjoittaneet aiheesta blogi -kirjoituksen, jonka tarkoitus on kertoa aiheesta laajemmin ja opastaa mitä käyttäjä voi itse tehdä. Teemme jatkuvasti työtä sen eteen, ettei asiakkaan sähköpostiin saapuisi roskapostia.

 


@UMP67@  kirjoitti:

Laitoin tuossa itse viestiä samasta asiasta hetki sitten  ja nyt se on poistettu "roskapostina". Alkaa ihmetyttämään tämä Telian toiminta; kun on selkeästi tiedossa, mistä tuo attackspambot sijaitsee ja sen IPt, MUN viestit blokataan täällä ja tuo tieto pyyhitään vain pois näkyviltä? Olen ollut asiakkaana 20 vuotta, nyt ensimmäinen kerta kun täällä mitään kirjoitan ja rekisteröidyin ihan varta vasten, ja sitten blokkaus? Pikkaisen nyt nostaa vainoharhaisuus päätään, onko tässä Telialla oma lehmä ojassa?? Tarkoitusko on siirtää asiakkaat toisille palveluntarjoajille?


Kiitos ilmoittamistasi IP -osoitteista. Tarkistimme tiedot ja olet oikeassa. Olemme lisänneet ne blacklistille välittömästi.

 

Emme ole poistaneet sinun viestiä perustuen sinuun käyttäjänä, vaan Yhteisön käyttämä automatiikka oli tunnistanut viestisi roskapostiksi tekstin perusteella. Kyse oli siis automatiikasta eikä tarkoituksellisesta yksittäisen käyttäjän kommentin poistamisesta.


Kiitos, heti hiljentyi tulva. Toivottavasti eivät virittele uusia IPloppuja tilalle..

 

Mukavaa viikonloppua;

 


@MikaelMu@  kirjoitti:

Toimiiko sähköposti muuten normaalisti?

 

Siinä voisi kokeilla ensimmäiseksi toista selainta jolla kirjaudut webmailiin tai vastaavasti sen nykyisen selaimen historiatietojen poistamista. Auttaako tämä tilanteeseen?


Muuten toimii normaalisti. Kokeilin molempia juttuja, ei auttanut. Ongelma on vaimoni s-postissa.

Oma s-postini toimii suodattimineen. Ehkä on tullut muutama uusi spämmin lähettäjä ja olisi tarve väsätä uusia suodattimia. Vuosiin niitä ei ole tarvinnut enää tehdä. Kun muiden ilmoituksia lukee, niin

näyttää, että tämä spämmijuttu on karannut Telian käsistä. Eri jutu on se, että miksi vaimoni s-postin

suodattimet eivät enää toimi.eikä uusia voi tehdä ???

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Tulenjohtaja@  kirjoitti:


@MikaelMu@  kirjoitti:

Toimiiko sähköposti muuten normaalisti?


 


Siinä voisi kokeilla ensimmäiseksi toista selainta jolla kirjaudut webmailiin tai vastaavasti sen nykyisen selaimen historiatietojen poistamista. Auttaako tämä tilanteeseen?




Muuten toimii normaalisti. Kokeilin molempia juttuja, ei auttanut. Ongelma on vaimoni s-postissa.


Oma s-postini toimii suodattimineen. Ehkä on tullut muutama uusi spämmin lähettäjä ja olisi tarve väsätä uusia suodattimia. Vuosiin niitä ei ole tarvinnut enää tehdä. Kun muiden ilmoituksia lukee, niin


näyttää, että tämä spämmijuttu on karannut Telian käsistä. Eri jutu on se, että miksi vaimoni s-postin


suodattimet eivät enää toimi.eikä uusia voi tehdä ???




Koska ongelma on samalla koneella ja selaimella vain toisella tilillä, on häiriötä syytä tutkia tarkemmin. Ottaisitko meihin yhteyttä puhelimitse tai chatissa, niin saadaan tilin tiedot ja häiriöilmoitus eteenpäin tutkittavaksi.

Kävi mitä pelkäsin. Tänään illalla oli taas postilaatikko täynnä vaikka ja mitä. Nyt niitä meilejä tulee useammista IP numeroista, laitoin jo tietoa eteenpäin teille muutakin kautta, mutta tässä vielä uusia IPeitä:

 

142.147.98.161
142.147.98.240
45.89.66.34
45.89.66.64
45.89.66.63
5.180.136.68
45.89.66.65
45.89.66.57

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Kiitos jälleen tärkeistä huomioista ja tiedoista. Varmistaisin vielä, että lähetithän tiedot (saamasi roskapostit liitteenä) siis blogin ohjeen mukaisesti osoitteeseen spam.sample@pp.inet.fi?

Suosittelen tämän postilaatikon käyttöä, jolloin ne ohjautuu suoraan roskapostin tutkijoille. Välitän nämä tiedot myös itse nyt suoraan, jotta ne menevät varmasti pian tutkintaan ja mahdolliseen blokkiin.


@HenriLie@  kirjoitti:

Kiitos jälleen tärkeistä huomioista ja tiedoista. Varmistaisin vielä, että lähetithän tiedot (saamasi roskapostit liitteenä) siis blogin ohjeen mukaisesti osoitteeseen spam.sample@pp.inet.fi?

Suosittelen tämän postilaatikon käyttöä, jolloin ne ohjautuu suoraan roskapostin tutkijoille. Välitän nämä tiedot myös itse nyt suoraan, jotta ne menevät varmasti pian tutkintaan ja mahdolliseen blokkiin.


Lähetin ohjeiden mukaisesti 5 roskapostia. .

Vaimoni s-postin suodattimet eivät toimi, mutta minulla toimivat. Sama kone.

Erikoista on myös se, että vaimolleni tulevat uudet s-postit menevät "hännille", eivätkä siis

siis näy ensimmäisinä vaan viimeisinä. Tuossakin suhteessa oma postini toimii normaalisti.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Tässä on käynyt pieni erehdys, tämä uusin viestini oli osoitettu @UMP67:lle, sinulle vastasin hieman aiemmin tästä sähköpostitilin suodattimien toiminnasta:





@HenriLie@  kirjoitti:

Koska ongelma on samalla koneella ja selaimella vain toisella tilillä, on häiriötä syytä tutkia tarkemmin. Ottaisitko meihin yhteyttä puhelimitse tai chatissa, niin saadaan tilin tiedot ja häiriöilmoitus eteenpäin tutkittavaksi.






 

 


@HenriLie@  kirjoitti:

Kiitos jälleen tärkeistä huomioista ja tiedoista. Varmistaisin vielä, että lähetithän tiedot (saamasi roskapostit liitteenä) siis blogin ohjeen mukaisesti osoitteeseen spam.sample@pp.inet.fi?

Suosittelen tämän postilaatikon käyttöä, jolloin ne ohjautuu suoraan roskapostin tutkijoille. Välitän nämä tiedot myös itse nyt suoraan, jotta ne menevät varmasti pian tutkintaan ja mahdolliseen blokkiin.


Hei,

 

kiitokset, ja tosiaan laitoin jo aamulla useamman liitteenä juurikin mainitsemaasi spostiinkin. Toivottavasti saatte pian tämän ongelman selätettyä, oma sanafiltteröinti hipoo jo sellasia sanoja että muutakin spostia saattaa jäädä jo saamatta.

No olihan muutama kuukausi hieman rauhallisempaa mutta nyt pari päivää tunkenut kymmeniä spämmejä päivittäin. On se kummaa ettei suodatus paremmin toimi - roskatilini on varsinaisesti yahoossa eikä sinne tule alkuunkaan tällaista tulvaa, taitavat hallita homman hieman paremmin.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@zipper@  kirjoitti:

No olihan muutama kuukausi hieman rauhallisempaa mutta nyt pari päivää tunkenut kymmeniä spämmejä päivittäin. On se kummaa ettei suodatus paremmin toimi - roskatilini on varsinaisesti yahoossa eikä sinne tule alkuunkaan tällaista tulvaa, taitavat hallita homman hieman paremmin.


Kannattaa tehdä suodattimia ajantasalle niiden kanssa. Kyllä roskapostin lähettäjät ovat ajantasalla näistä kohteista, mihin viestejä lähettävät ja kokeilevat kaikkea mahdollista. Vastaan ei ole tullut nyt roskasähköpostien osalta mitään valtaisaa tungosta, ainakaan meille ei ole tullut tietoomme. 

Toissa päivänä alkoi taas pukata pp.inet.fi osoitteeseen kymmeniä roskaposteja (spam) päivässä ja sama meno jatkuu. Johan tässä olikin muutama kuukausi ihan rauhallista. Se osoittaa, että kyse ei ole mahdottomasta. Teliaa ei taidan asian kuntoonlaitto pysyvästi kuitenkaan kiinnostaa, joten siirtyminen muun s-postin käyttäjäksi on kai ainut vahtoehto. Jos tämä ei kiinnosta, niin kiinnostaako mikään muukaan ( pätkivä netti ja puhelut keskellä kaupunkia) joten ehkä nämäkin ongelmat ratkeavat vain siirtymällä toiseen palveluun?


Ihmettelee pitkäaikanen asiakas. 


 


Edit JoonasLam: yhdistetty saman aiheen ketjuun

Hieman oudoksun tapaa jossa vastuu roskapostin suodatuksesta ulkoistetaan loppukäyttäjälle. Ilmaisessa palvelussa voisin hyväksyä asian mutta itse maksan palvelusta / x-määrästä laatikoita. Surkuhupaisan tilanteesta tekee se, että nämä ns. ilmaiset hoitavatkin suodatuksen itseasiassa oikeasti hyvin. Luulisi että yritysoston kautta Telian riviin hankittu Cygate hoitaisi asian kuntoon vaikka vasemmalla kädellä (Huom! ei mitään vasenkätisyyttä vastaan) Tai sitten tästä tuleekin uusi ”normaali” jossa yrityksetkin poistavat spostinsa suodatuksen ja duunareille jaetaan vain A4 jossa ohje kuinka rakennat päheen suodatuksen ihan ite. Mielestäni sen ei pidä mennä näin !

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@MrNappopaa@  kirjoitti:

Hieman oudoksun tapaa jossa vastuu roskapostin suodatuksesta ulkoistetaan loppukäyttäjälle. Ilmaisessa palvelussa voisin hyväksyä asian mutta itse maksan palvelusta / x-määrästä laatikoita. Surkuhupaisan tilanteesta tekee se, että nämä ns. ilmaiset hoitavatkin suodatuksen itseasiassa oikeasti hyvin. Luulisi että yritysoston kautta Telian riviin hankittu Cygate hoitaisi asian kuntoon vaikka vasemmalla kädellä (Huom! ei mitään vasenkätisyyttä vastaan) Tai sitten tästä tuleekin uusi ”normaali” jossa yrityksetkin poistavat spostinsa suodatuksen ja duunareille jaetaan vain A4 jossa ohje kuinka rakennat päheen suodatuksen ihan ite. Mielestäni sen ei pidä mennä näin !




Tarkoitus roskapostin suodatuksen siirtämisestä loppukäyttäjälle ei ole kysymys. Teemme myös pellin alla suodatuksia ja blacklistauksia osoitteille sitä kautta kun niitä tulee esille. Käytämme myös blokkilistoja, mutta aina jotain tuntuu pääsevän läpi kun roskapostitus aalto tulee.


Omien suodattimien käyttöä suositellaan tehtävän siinä rinnalla, jotta asiakas itse saa nopeasti blokattua juuri hänelle tulevat roskat pois.

Moi,


 


Hämmentävää. Telian suodattimet ovat toimineet (en muista milloin) tehdyn järjestelmän päivityksen jälkeen... mutta viikonlopusta lähtien tuntuu kuin kaikki roskaposti tulisi läpi - kymmenittäin per päivä. Mikä kummallisinta, kaikki tunnisteella [Suspected Spam]. Joudunko todellakin loppukäyttäjänä säätämään jotain webbiliittymästä vai tekeekö Telia asialle jotain asiakkaiden puolesta?


 


Edit JoonasLam: muokattu allekirjoitus pois

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@Tiammatj@  kirjoitti:

Moi,


 


Hämmentävää. Telian suodattimet ovat toimineet (en muista milloin) tehdyn järjestelmän päivityksen jälkeen... mutta viikonlopusta lähtien tuntuu kuin kaikki roskaposti tulisi läpi - kymmenittäin per päivä. Mikä kummallisinta, kaikki tunnisteella [Suspected Spam]. Joudunko todellakin loppukäyttäjänä säätämään jotain webbiliittymästä vai tekeekö Telia asialle jotain asiakkaiden puolesta?


 


Edit JoonasLam: muokattu allekirjoitus pois




Tässä asiassa komppaan hieman aiempaa @KaPetri kommenttia eli teemme myös blacklistauksia ja suodatuksia. Eli konepellin alla tapahtuu meidän päässä myös, mutta suositellaan myös omien suodattimien käyttöä nopeana keinona blokata liikennettä.

Hieman tuntuisi siltä, että jonkun pitäisi jälleen käydä siellä konepellin alla. Eli hankkia samat kaverit paikalle jotka tukkivat edellisen aallon. Viikonloppuna alkanut roska jatkunut kuitenkin tähän päivään asti siten, että hanat aukeaa puoliltapäivin ja viihdettä piisaa iltaan saakka noin 30 postin verran per Telia Mail palvelun laatikko. Voi kuulostaa turhalta vinkumiselta mutta kun jostain asiasta maksaa niin voi myös vaatia.

Vastaa