Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Tomppa_1
Vakiokalustoa
  • 14 custom-general.kudos
  • 105 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Webmailin roskapostisuodattimet eivät toimi ?

Minulla on viime aikoina tullut reilusti mainosroskapostia Telian pp.inet-sähköpostiin samoilta lähettäjiltä. Kirjauduin webmailiin käyttäjätunnuksella ja salasanalla, ja sitten valitsin Asetukset/Sähköposti/Suodattimet. Tein kuusi suodatinta muotoa "Lähettäjä" / "on" ( kokeilin myös "sisältää" ) "Lähettäjän nimi", ja valitsin "Toiminto": Poista. Kun kuitenkin luen sähköposteja älypuhelimella, niin estettyjen lähettäjien roskapostia tulee edelleen. Puhelimessa on IMAP-sähköposti ( asetukset: mail.inet.fi / portti:993 / SSL/TLS.

 

P.S. Onko Telialla käytössä omaa massapostitussuodatinta  ? ( eli välittäisin Telian "listalle" haittallisen viestin ?

 

103 vastausta
Tulenjohtaja
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@HenriLie  kirjoitti:

Kiitos jälleen tärkeistä huomioista ja tiedoista. Varmistaisin vielä, että lähetithän tiedot (saamasi roskapostit liitteenä) siis blogin ohjeen mukaisesti osoitteeseen spam.sample@pp.inet.fi?

Suosittelen tämän postilaatikon käyttöä, jolloin ne ohjautuu suoraan roskapostin tutkijoille. Välitän nämä tiedot myös itse nyt suoraan, jotta ne menevät varmasti pian tutkintaan ja mahdolliseen blokkiin.


Lähetin ohjeiden mukaisesti 5 roskapostia. .

Vaimoni s-postin suodattimet eivät toimi, mutta minulla toimivat. Sama kone.

Erikoista on myös se, että vaimolleni tulevat uudet s-postit menevät "hännille", eivätkä siis

siis näy ensimmäisinä vaan viimeisinä. Tuossakin suhteessa oma postini toimii normaalisti.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 116 custom-general.kudos
  • 605 custom-general.replies
  • 57 custom-general.solutions

Tässä on käynyt pieni erehdys, tämä uusin viestini oli osoitettu @UMP67:lle, sinulle vastasin hieman aiemmin tästä sähköpostitilin suodattimien toiminnasta:



@HenriLie  kirjoitti:

Koska ongelma on samalla koneella ja selaimella vain toisella tilillä, on häiriötä syytä tutkia tarkemmin. Ottaisitko meihin yhteyttä puhelimitse tai chatissa, niin saadaan tilin tiedot ja häiriöilmoitus eteenpäin tutkittavaksi.



 

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
UMP67
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

 


@HenriLie  kirjoitti:

Kiitos jälleen tärkeistä huomioista ja tiedoista. Varmistaisin vielä, että lähetithän tiedot (saamasi roskapostit liitteenä) siis blogin ohjeen mukaisesti osoitteeseen spam.sample@pp.inet.fi?

Suosittelen tämän postilaatikon käyttöä, jolloin ne ohjautuu suoraan roskapostin tutkijoille. Välitän nämä tiedot myös itse nyt suoraan, jotta ne menevät varmasti pian tutkintaan ja mahdolliseen blokkiin.


Hei,

 

kiitokset, ja tosiaan laitoin jo aamulla useamman liitteenä juurikin mainitsemaasi spostiinkin. Toivottavasti saatte pian tämän ongelman selätettyä, oma sanafiltteröinti hipoo jo sellasia sanoja että muutakin spostia saattaa jäädä jo saamatta.

zipper
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

No olihan muutama kuukausi hieman rauhallisempaa mutta nyt pari päivää tunkenut kymmeniä spämmejä päivittäin. On se kummaa ettei suodatus paremmin toimi - roskatilini on varsinaisesti yahoossa eikä sinne tule alkuunkaan tällaista tulvaa, taitavat hallita homman hieman paremmin.

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 203 custom-general.kudos
  • 820 custom-general.replies
  • 67 custom-general.solutions


@zipper  kirjoitti:

No olihan muutama kuukausi hieman rauhallisempaa mutta nyt pari päivää tunkenut kymmeniä spämmejä päivittäin. On se kummaa ettei suodatus paremmin toimi - roskatilini on varsinaisesti yahoossa eikä sinne tule alkuunkaan tällaista tulvaa, taitavat hallita homman hieman paremmin.


Kannattaa tehdä suodattimia ajantasalle niiden kanssa. Kyllä roskapostin lähettäjät ovat ajantasalla näistä kohteista, mihin viestejä lähettävät ja kokeilevat kaikkea mahdollista. Vastaan ei ole tullut nyt roskasähköpostien osalta mitään valtaisaa tungosta, ainakaan meille ei ole tullut tietoomme. 

hahil
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Toissa päivänä alkoi taas pukata pp.inet.fi osoitteeseen kymmeniä roskaposteja (spam) päivässä ja sama meno jatkuu. Johan tässä olikin muutama kuukausi ihan rauhallista. Se osoittaa, että kyse ei ole mahdottomasta. Teliaa ei taidan asian kuntoonlaitto pysyvästi kuitenkaan kiinnostaa, joten siirtyminen muun s-postin käyttäjäksi on kai ainut vahtoehto. Jos tämä ei kiinnosta, niin kiinnostaako mikään muukaan ( pätkivä netti ja puhelut keskellä kaupunkia) joten ehkä nämäkin ongelmat ratkeavat vain siirtymällä toiseen palveluun?

Ihmettelee pitkäaikanen asiakas. 

 

Edit JoonasLam: yhdistetty saman aiheen ketjuun

MrNappopaa
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hieman oudoksun tapaa jossa vastuu roskapostin suodatuksesta ulkoistetaan loppukäyttäjälle. Ilmaisessa palvelussa voisin hyväksyä asian mutta itse maksan palvelusta / x-määrästä laatikoita. Surkuhupaisan tilanteesta tekee se, että nämä ns. ilmaiset hoitavatkin suodatuksen itseasiassa oikeasti hyvin. Luulisi että yritysoston kautta Telian riviin hankittu Cygate hoitaisi asian kuntoon vaikka vasemmalla kädellä (Huom! ei mitään vasenkätisyyttä vastaan) Tai sitten tästä tuleekin uusi ”normaali” jossa yrityksetkin poistavat spostinsa suodatuksen ja duunareille jaetaan vain A4 jossa ohje kuinka rakennat päheen suodatuksen ihan ite. Mielestäni sen ei pidä mennä näin !

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 530 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions


@MrNappopaa  kirjoitti:

Hieman oudoksun tapaa jossa vastuu roskapostin suodatuksesta ulkoistetaan loppukäyttäjälle. Ilmaisessa palvelussa voisin hyväksyä asian mutta itse maksan palvelusta / x-määrästä laatikoita. Surkuhupaisan tilanteesta tekee se, että nämä ns. ilmaiset hoitavatkin suodatuksen itseasiassa oikeasti hyvin. Luulisi että yritysoston kautta Telian riviin hankittu Cygate hoitaisi asian kuntoon vaikka vasemmalla kädellä (Huom! ei mitään vasenkätisyyttä vastaan) Tai sitten tästä tuleekin uusi ”normaali” jossa yrityksetkin poistavat spostinsa suodatuksen ja duunareille jaetaan vain A4 jossa ohje kuinka rakennat päheen suodatuksen ihan ite. Mielestäni sen ei pidä mennä näin !


Tarkoitus roskapostin suodatuksen siirtämisestä loppukäyttäjälle ei ole kysymys. Teemme myös pellin alla suodatuksia ja blacklistauksia osoitteille sitä kautta kun niitä tulee esille. Käytämme myös blokkilistoja, mutta aina jotain tuntuu pääsevän läpi kun roskapostitus aalto tulee.

Omien suodattimien käyttöä suositellaan tehtävän siinä rinnalla, jotta asiakas itse saa nopeasti blokattua juuri hänelle tulevat roskat pois.

Tiammatj
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Moi,

 

Hämmentävää. Telian suodattimet ovat toimineet (en muista milloin) tehdyn järjestelmän päivityksen jälkeen... mutta viikonlopusta lähtien tuntuu kuin kaikki roskaposti tulisi läpi - kymmenittäin per päivä. Mikä kummallisinta, kaikki tunnisteella [Suspected Spam]. Joudunko todellakin loppukäyttäjänä säätämään jotain webbiliittymästä vai tekeekö Telia asialle jotain asiakkaiden puolesta?

 

Edit JoonasLam: muokattu allekirjoitus pois

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 254 custom-general.kudos
  • 548 custom-general.replies
  • 29 custom-general.solutions


@Tiammatj  kirjoitti:

Moi,

 

Hämmentävää. Telian suodattimet ovat toimineet (en muista milloin) tehdyn järjestelmän päivityksen jälkeen... mutta viikonlopusta lähtien tuntuu kuin kaikki roskaposti tulisi läpi - kymmenittäin per päivä. Mikä kummallisinta, kaikki tunnisteella [Suspected Spam]. Joudunko todellakin loppukäyttäjänä säätämään jotain webbiliittymästä vai tekeekö Telia asialle jotain asiakkaiden puolesta?

 

Edit JoonasLam: muokattu allekirjoitus pois


Tässä asiassa komppaan hieman aiempaa @KaPetri kommenttia eli teemme myös blacklistauksia ja suodatuksia. Eli konepellin alla tapahtuu meidän päässä myös, mutta suositellaan myös omien suodattimien käyttöä nopeana keinona blokata liikennettä.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*