Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Tomppa_1
Vakiokalustoa
  • 14 custom-general.kudos
  • 105 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Webmailin roskapostisuodattimet eivät toimi ?

Minulla on viime aikoina tullut reilusti mainosroskapostia Telian pp.inet-sähköpostiin samoilta lähettäjiltä. Kirjauduin webmailiin käyttäjätunnuksella ja salasanalla, ja sitten valitsin Asetukset/Sähköposti/Suodattimet. Tein kuusi suodatinta muotoa "Lähettäjä" / "on" ( kokeilin myös "sisältää" ) "Lähettäjän nimi", ja valitsin "Toiminto": Poista. Kun kuitenkin luen sähköposteja älypuhelimella, niin estettyjen lähettäjien roskapostia tulee edelleen. Puhelimessa on IMAP-sähköposti ( asetukset: mail.inet.fi / portti:993 / SSL/TLS.

 

P.S. Onko Telialla käytössä omaa massapostitussuodatinta  ? ( eli välittäisin Telian "listalle" haittallisen viestin ?

 

103 vastausta
valkpe2
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Olen käyttänyt Soneran/Telian pp.inet.fi-sähköpostia niin kauan kuin se on ollut tarjolla 90-luvulta lähtien. Nyt laatikkoon on alkanut tulla kymmenittäin roskapostiviestejä vuorokaudessa. Kysymyksiä:

1. Eikö Telialla ole keinoa saada niitä keskitetysti estetyksi? Turha kuvitella, että minä alkaisin niitä blokata.

2. Soneran nimen alla ongelmaa ei ollut. Eli Telia toi mukanaan?

3. Milloin ongelma on korjattu? Tämän viikon voin vielä odottaa, mutta sen jälkeen on pakko vaihtaa operaattoria. Perheellämme on 6kpl Telian liittymiä. 

4. Miksi Telialla ei ole asiakaspalautetta varten sähköpostiosoitetta?

AnnikaJok
Telialainen
Telialainen
  • 24 custom-general.kudos
  • 63 custom-general.replies
  • 5 custom-general.solutions

Valitettavasti ei ole keinoa keskitetysti blokata roskapostia. Sinun pitäisi itse suodattimien kanssa blokata sellaiset postit, joita et halua. Suodattimet saat lisättyä kun kirjaudut sähköpostitunnuksellasi sisään ja menet sieltä kohtaan Asetukset. Sen jälkeen valitse suodattimet, josta pystyt valitsemaan esimerkiksi sanan, jonka haluat suodattaa esim. laina-sana. Tällöin kaikki viestit, jossa laina-sana esiintyy, eivät tule perille.

 

Nimenmuutos Teliaan ei aiheuta roskapostin lisääntymistä.

 

Pystyt jättämään meille viestiä Omien Sivujen kautta, jolloin olemme sinuun tarvittaessa yhteydessä.

 

 

olkitu
Kunniajäsen
  • 682 custom-general.kudos
  • 4420 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions


@valkpe2 kirjoitti:

Olen käyttänyt Soneran/Telian pp.inet.fi-sähköpostia niin kauan kuin se on ollut tarjolla 90-luvulta lähtien. Nyt laatikkoon on alkanut tulla kymmenittäin roskapostiviestejä vuorokaudessa. Kysymyksiä:

1. Eikö Telialla ole keinoa saada niitä keskitetysti estetyksi? Turha kuvitella, että minä alkaisin niitä blokata.

2. Soneran nimen alla ongelmaa ei ollut. Eli Telia toi mukanaan?

3. Milloin ongelma on korjattu? Tämän viikon voin vielä odottaa, mutta sen jälkeen on pakko vaihtaa operaattoria. Perheellämme on 6kpl Telian liittymiä. 

4. Miksi Telialla ei ole asiakaspalautetta varten sähköpostiosoitetta?


Tulee muistaa että roskapostien suodattaminen ei vaan niin helppoa. Eikä sitä saa oikein tehdä kun äkkiä käy niin että suodattimiin jää tärkeää postiakin. Joten tämä siksi on käyttäjälle jätetty niin ei olla vastuussa mitä suojaus heittää pois. 

 

 

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1693 custom-general.kudos
  • 2170 custom-general.replies
  • 177 custom-general.solutions

4. Miksi Telialla ei ole asiakaspalautetta varten sähköpostiosoitetta?

Valitettavasti Telialla ei ole varsinaisesti sähköpostiosoitetta, mutta sähköpostiosoite telia-email@telia.fi löytyy yritystiedoista johon kyllä vastataan Telian asiakaspalvelusta, mutta toimii lähinnä spämmipostilaatikkona. Lisätietoa osoitteessa telia.fi/yritystiedot.

 

Miksi näin?
Tämä johtuu puhtaasti siitä, että sähköpostin kautta tehtyä yhteydenottoa ei voida käytännössä mitenkään luotettavasti todentaa juuri sinuun. Väärentäminen on helppoa ja tietoturvan kannalta heikompi suojaus mm. henkilötietojen lähettämiseen. Lisäksi operaattoreilla on yhteydenottoja varten järjestelmät, joiden kautta viestitetään on helpompi seurata (ns. tiketointijärjestelmät). Vakiomuotoinen lomake on parempi kuin vapaamuotoinen viesti, ettei tarvitse miettiä, tuliko asiaa kuvailtua tarpeeksi. Esimerkiksi palvelupyynnöt toimivat siten, että kun vaaditut tiedot sinne täyttää, ohjautuu se aina oikeaan paikkaan eikä siinä ole ns. ylimääräisiä välikäsiä. Kyseisen palvelupyyntö-lomakkeen löydät telia.fi Omilta Sivuilta ja tässä suora linkki siihen:
https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto

 

Toki palautteita, kehitysehdostuksia, ruusuja & risuja yms. viedään eteenpäin mm. täältä Yhteisöstä ja 24/7 chat-palvelusta Hymiö Onnellinen

 

 

 

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
valkpe2
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@olkitu kirjoitti:

@valkpe2 kirjoitti:

Olen käyttänyt Soneran/Telian pp.inet.fi-sähköpostia niin kauan kuin se on ollut tarjolla 90-luvulta lähtien. Nyt laatikkoon on alkanut tulla kymmenittäin roskapostiviestejä vuorokaudessa. Kysymyksiä:

1. Eikö Telialla ole keinoa saada niitä keskitetysti estetyksi? Turha kuvitella, että minä alkaisin niitä blokata.

2. Soneran nimen alla ongelmaa ei ollut. Eli Telia toi mukanaan?

3. Milloin ongelma on korjattu? Tämän viikon voin vielä odottaa, mutta sen jälkeen on pakko vaihtaa operaattoria. Perheellämme on 6kpl Telian liittymiä. 

4. Miksi Telialla ei ole asiakaspalautetta varten sähköpostiosoitetta?


Tulee muistaa että roskapostien suodattaminen ei vaan niin helppoa. Eikä sitä saa oikein tehdä kun äkkiä käy niin että suodattimiin jää tärkeää postiakin. Joten tämä siksi on käyttäjälle jätetty niin ei olla vastuussa mitä suojaus heittää pois. 

 

 


Tulee muistaa? En tietääkseni ole unohtanut mitään, mikä nyt pitäisi muistaa. Sen sijaan ihmettelen, miksi Telia ei kykene tunnistamaan massaroskapostituksia ja estämään niiden pääsyä asiakkaille. Gmail ja Yahoomail eivät päästä massaroskaa läpi, vaan ohjaa sen suoraan roskapostilaatikkoon, josta asiakas voi halutessaan tarkistaa.

 

valkpe2
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@Sekunti kirjoitti:
4. Miksi Telialla ei ole asiakaspalautetta varten sähköpostiosoitetta?

Valitettavasti Telialla ei ole varsinaisesti sähköpostiosoitetta, mutta sähköpostiosoite telia-email@telia.fi löytyy yritystiedoista johon kyllä vastataan Telian asiakaspalvelusta, mutta toimii lähinnä spämmipostilaatikkona. Lisätietoa osoitteessa telia.fi/yritystiedot.

 

Miksi näin?
Tämä johtuu puhtaasti siitä, että sähköpostin kautta tehtyä yhteydenottoa ei voida käytännössä mitenkään luotettavasti todentaa juuri sinuun. Väärentäminen on helppoa ja tietoturvan kannalta heikompi suojaus mm. henkilötietojen lähettämiseen. Lisäksi operaattoreilla on yhteydenottoja varten järjestelmät, joiden kautta viestitetään on helpompi seurata (ns. tiketointijärjestelmät). Vakiomuotoinen lomake on parempi kuin vapaamuotoinen viesti, ettei tarvitse miettiä, tuliko asiaa kuvailtua tarpeeksi. Esimerkiksi palvelupyynnöt toimivat siten, että kun vaaditut tiedot sinne täyttää, ohjautuu se aina oikeaan paikkaan eikä siinä ole ns. ylimääräisiä välikäsiä. Kyseisen palvelupyyntö-lomakkeen löydät telia.fi Omilta Sivuilta ja tässä suora linkki siihen:
https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto

 

Toki palautteita, kehitysehdostuksia, ruusuja & risuja yms. viedään eteenpäin mm. täältä Yhteisöstä ja 24/7 chat-palvelusta Hymiö Onnellinen

 

 

 


Ei voida luotettavasti todentaa juuri minuun?? Tämäpä on kummallista. Siis Telian tarjoama mobiilitunniste ei olekaan luotettava! Eikä verkkopankkitunnuksiinkaan luoteta! Tähän tarvitaan nyt lisää selvitystä.

 

valkpe2
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@AnnikaJok kirjoitti:

Valitettavasti ei ole keinoa keskitetysti blokata roskapostia. Sinun pitäisi itse suodattimien kanssa blokata sellaiset postit, joita et halua. Suodattimet saat lisättyä kun kirjaudut sähköpostitunnuksellasi sisään ja menet sieltä kohtaan Asetukset. Sen jälkeen valitse suodattimet, josta pystyt valitsemaan esimerkiksi sanan, jonka haluat suodattaa esim. laina-sana. Tällöin kaikki viestit, jossa laina-sana esiintyy, eivät tule perille.

 

Nimenmuutos Teliaan ei aiheuta roskapostin lisääntymistä.

 

Pystyt jättämään meille viestiä Omien Sivujen kautta, jolloin olemme sinuun tarvittaessa yhteydessä.

 

 


Miksi muut palveluntarjoajat pystyvät blokkaamaan massapostitetut roskapostit? Viestit menevät Roskapostilaatikkoihin, joista asiakas voi halutessaan tarkistaa ne.  Telialla on vanhentunut sähköpostipalvelu. Kehittäkää järjestelmiänne.

 

Pekka_Koo
Telialainen
Telialainen
  • 126 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions


@valkpe2 kirjoitti:

@Sekunti kirjoitti:
4. Miksi Telialla ei ole asiakaspalautetta varten sähköpostiosoitetta?

Valitettavasti Telialla ei ole varsinaisesti sähköpostiosoitetta, mutta sähköpostiosoite telia-email@telia.fi löytyy yritystiedoista johon kyllä vastataan Telian asiakaspalvelusta, mutta toimii lähinnä spämmipostilaatikkona. Lisätietoa osoitteessa telia.fi/yritystiedot.

 

Miksi näin?
Tämä johtuu puhtaasti siitä, että sähköpostin kautta tehtyä yhteydenottoa ei voida käytännössä mitenkään luotettavasti todentaa juuri sinuun. Väärentäminen on helppoa ja tietoturvan kannalta heikompi suojaus mm. henkilötietojen lähettämiseen. Lisäksi operaattoreilla on yhteydenottoja varten järjestelmät, joiden kautta viestitetään on helpompi seurata (ns. tiketointijärjestelmät). Vakiomuotoinen lomake on parempi kuin vapaamuotoinen viesti, ettei tarvitse miettiä, tuliko asiaa kuvailtua tarpeeksi. Esimerkiksi palvelupyynnöt toimivat siten, että kun vaaditut tiedot sinne täyttää, ohjautuu se aina oikeaan paikkaan eikä siinä ole ns. ylimääräisiä välikäsiä. Kyseisen palvelupyyntö-lomakkeen löydät telia.fi Omilta Sivuilta ja tässä suora linkki siihen:
https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto

 

Toki palautteita, kehitysehdostuksia, ruusuja & risuja yms. viedään eteenpäin mm. täältä Yhteisöstä ja 24/7 chat-palvelusta Hymiö Onnellinen

 

 

 


Ei voida luotettavasti todentaa juuri minuun?? Tämäpä on kummallista. Siis Telian tarjoama mobiilitunniste ei olekaan luotettava! Eikä verkkopankkitunnuksiinkaan luoteta! Tähän tarvitaan nyt lisää selvitystä.

 


@Sekunti tarkoitti varmaankin, että sähköpostiliikenteessä lähettäjän sähköpostiosoite pystytään väärentämään helposti. Tämä ei siis liity mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla tunnistautumiseen. Kun jätät ilmituksen lomakkeen kautta, tunnistaudut juuri em. tavoilla luotettavasti.

Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

Pekka_Koo
Telialainen
Telialainen
  • 126 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions


@valkpe2 kirjoitti:

@AnnikaJok kirjoitti:

Valitettavasti ei ole keinoa keskitetysti blokata roskapostia. Sinun pitäisi itse suodattimien kanssa blokata sellaiset postit, joita et halua. Suodattimet saat lisättyä kun kirjaudut sähköpostitunnuksellasi sisään ja menet sieltä kohtaan Asetukset. Sen jälkeen valitse suodattimet, josta pystyt valitsemaan esimerkiksi sanan, jonka haluat suodattaa esim. laina-sana. Tällöin kaikki viestit, jossa laina-sana esiintyy, eivät tule perille.

 

Nimenmuutos Teliaan ei aiheuta roskapostin lisääntymistä.

 

Pystyt jättämään meille viestiä Omien Sivujen kautta, jolloin olemme sinuun tarvittaessa yhteydessä.

 

 


Miksi muut palveluntarjoajat pystyvät blokkaamaan massapostitetut roskapostit? Viestit menevät Roskapostilaatikkoihin, joista asiakas voi halutessaan tarkistaa ne.  Telialla on vanhentunut sähköpostipalvelu. Kehittäkää järjestelmiänne.

 


Muiden palveluntarjoajien järjestelmiin en pysty ottamaan kantaa. Meidän järjestelmiin ei ole tulossa isompia muutoksia lähiaikoina. Roskapostia on kuitenkin tällä hetkellä tavallista enemmän liikkeellä ja asia on selvityksessä. Väliaikaisena korjauskeinona kannattaa webmailin puolelle luoda suodattimia, täällä ohjeet.

Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

valkpe2
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@Pekka_Koo kirjoitti:

@valkpe2 kirjoitti:

@Sekunti kirjoitti:
4. Miksi Telialla ei ole asiakaspalautetta varten sähköpostiosoitetta?

Valitettavasti Telialla ei ole varsinaisesti sähköpostiosoitetta, mutta sähköpostiosoite telia-email@telia.fi löytyy yritystiedoista johon kyllä vastataan Telian asiakaspalvelusta, mutta toimii lähinnä spämmipostilaatikkona. Lisätietoa osoitteessa telia.fi/yritystiedot.

 

Miksi näin?
Tämä johtuu puhtaasti siitä, että sähköpostin kautta tehtyä yhteydenottoa ei voida käytännössä mitenkään luotettavasti todentaa juuri sinuun. Väärentäminen on helppoa ja tietoturvan kannalta heikompi suojaus mm. henkilötietojen lähettämiseen. Lisäksi operaattoreilla on yhteydenottoja varten järjestelmät, joiden kautta viestitetään on helpompi seurata (ns. tiketointijärjestelmät). Vakiomuotoinen lomake on parempi kuin vapaamuotoinen viesti, ettei tarvitse miettiä, tuliko asiaa kuvailtua tarpeeksi. Esimerkiksi palvelupyynnöt toimivat siten, että kun vaaditut tiedot sinne täyttää, ohjautuu se aina oikeaan paikkaan eikä siinä ole ns. ylimääräisiä välikäsiä. Kyseisen palvelupyyntö-lomakkeen löydät telia.fi Omilta Sivuilta ja tässä suora linkki siihen:
https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto

 

Toki palautteita, kehitysehdostuksia, ruusuja & risuja yms. viedään eteenpäin mm. täältä Yhteisöstä ja 24/7 chat-palvelusta Hymiö Onnellinen

 

 

 


Ei voida luotettavasti todentaa juuri minuun?? Tämäpä on kummallista. Siis Telian tarjoama mobiilitunniste ei olekaan luotettava! Eikä verkkopankkitunnuksiinkaan luoteta! Tähän tarvitaan nyt lisää selvitystä.

 


@Sekunti tarkoitti varmaankin, että sähköpostiliikenteessä lähettäjän sähköpostiosoite pystytään väärentämään helposti. Tämä ei siis liity mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla tunnistautumiseen. Kun jätät ilmituksen lomakkeen kautta, tunnistaudut juuri em. tavoilla luotettavasti.


Ihan yhtä hyvin etanapostissa voi esiintyä eri henkilönä. Miksi sitä kehotetaan käyttämään ja sähköpostille ei ole mahdollisuutta?