Win10 palauttamisen jälkeen (win7:ksi) ei yhteyttä nettiin

  • 15 December 2016
  • 4 kommenttia
  • 3 katselukertaa

jops, pari pvää sitte alkoi ongelmat jotka liittyivät win10, mulla ihan samat ongelmat mutta mulla on win 7? tein 3 uusinta tärkeää päivitystä, ja kone käy mutta käynnistäminen ontuu, saattaa kestää 10-15 min ennenkuin ottaa yhtyksiä ja edes etusivu ilmestyy....jotenkin menee ihan juureen ja joudun hakkaamaan esc:iä että edes starttaisi?? F12 yleensä punasena ja vaihtuu sitten sen 15 min jälkeen normisiniseksi. Onko vika taloyhtiön/soneran/mun koneen vai mikä? Hermo menee....


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20
Hei! Tarkoitat siis, että Windowsin käynnistyminen työpöydälle siihen tilaan, että se on valmis käyttöön kestää kauhean pitkään?

Erittele hieman, mikä kone (merkki ja malli) on käytössä.

Näillä tiedoilla kuulostaisi ihan kiintolevyn vialta, varsinkin jos kone on jo muutaman vuoden ikäinen. Voi olla toki jokin muukin komponentti. Jos on pöytäkone, voisi kokeilla onko kovojen liittimet kunnolla kiinni, joskus SATA -liittimet höltyvät omia aikojaan.

Windowsin käynnistys ei pitäisi olla erityisemmin riippuvainen nettiyhteyden toiminnasta. Kerro toki siis tarkemmat tiedot koneesta, niin katsotaan tarkemmin.

HP Pavilion g7, voisko olla että akku olisikin lopussa?

ei voikaan olla akku koska mähän käytän verkkovirtaa....

Osaatko sanoa onko koneelle milloin viimeksi tehty kunnon "vuosihuolto"? Eheytetty kiintolevyt, tarkistettu päivitykset ja putsattu turhat rekisteritiedot yms hilppeet järjestelmästä ulos?

Jos ylläolevat termit ja toimenpiteet kuulostaa oudolta niin suosittelisin silloin Helpson-palvelua tueksi tähän ongelmaan. Koneen hidastelu kun voi johtua ihan fyysisen komponentin ongelmasta (esim. juuri kiintolevy) tai sitten järjestelmästä / päivityksistä johtuva.

Vastaa