Windows 10 Anniversary -päivitys 8/2016


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

 

Windows 10

 

Microsoft on julkaisemassa 2. elokuuta 2016 Windows 10 -käyttöjärjestelmään uuden päivityksen, jota kutsutaan nimellä "Anniversary". Laadin listan kysymyksiä vastauksineen, josta voisi olla apua tulevaan päivitykseen :smileyvery-happy:

 

Milloin päivitys on saatavilla?

Päivitys alkaa 2.8.2016. Ilmainen päivitys Windows 10:een päättyy jo 29.7.2016. Windows Insider-ohjelmaan osallistuvilla beetatestaajilla on jo käytössä osa Anniversaryn uusista ominaisuuksista kuten esimerkiksi Edge-liitännäiset ja Linuxin bash-komentotulkki

 

Mitä uusia ominaisuuksia päivitys sisältää?

Muun muassa:

  • Windows Hello (tunnistautuminen/sisäänkirjautuminen Edge-selaimeen)
  • Uudistettu Käynnistä-valikko
  • Suuntaa-antava julkaisuajankohta
  • Uudistettu Cortana (ei tukea suomenkielelle)
  • Stylus Ink ja kynä (tukeville laitteille)
  • Pieniä korjauksia yms.

 

Lisätiedot:

 

Onko pakko päivittää?

Anniversary-päivitys ei ole saatavilla kaikille laitteille.

 

Käyttöjärjestelmä vaatii tietynlaista rautaa toimiakseen, jonka vuoksi valmistaja voi määritellä, millainen tietokone on liian alitehoinen tietyn ohjelmiston ja käyttöjärjestelmän käyttöä varten.

 

Mitkä ovat käyttöjärjestelmän vaatimukset?

Windows-käyttöjärjestelmän tietokoneelta vaatimat ominaisuudet kasvavat. Aiemmat Windows-versiot vaativat vain vähintään 1 GB verran keskusmuistia kun taas Anniversary Update vaatii 2GB keskusmuistia.

 

Päivityksen voi asentaa vaikka tietokoneessa ei olisi 2 GB keskusmuistia, mutta tietokoneen käyttö voi olla melko epämukavaa koska tietokone voi hidastua ja tapahtua erilaisia jumiutumisia ja pätkimisiä.

 

Mistä voin tarkastella tietokoneeni ominaisuuksia?

Esimerkiksi laittamalla hakukenttään tai Suorita-ohjelmaan:

dxdiag (DirectX-diagnostiikkatyökalu)

 

DirectX-diagnostiikkatyökalu

 

Miten voin estää Anniversary-päivityksen?

Kannattaa lukea tämä Forbes-sivusto ja How-To Geek -sivusto (englanniksi)

 


8 kommenttia

Cortana pitäisi ohittaa,  sillä se ei ole hyvä juttu! 

 

Tuliko sähköpostiin ilmoitus?  Minulle ei ole tullut mitään ilmoitusta Hotmailiin. 

 

Minulla kylläkin on Windows 10.1 Pro 64bit

Järeä mylly,   jossa 10Gb muistia. Prosessori CORE i-7

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Cortana pitäisi ohittaa,  sillä se ei ole hyvä juttu! 


 


Tuliko sähköpostiin ilmoitus?  Minulle ei ole tullut mitään ilmoitusta Hotmailiin. 


 


Minulla kylläkin on Windows 10.1 Pro 64bit


Järeä mylly,   jossa 10Gb muistia. Prosessori CORE i-7




Cortana löytyy Hae-valikosta Windows 10 -käyttöjärjestelmästä, mutta ei sillä tee mitään eikä sitä tueta täällä Suomessa. Menee varmaan vielä vuosia Hymiö Kieli


 


Tuo tieto perustaa Windowsin lähteisiin eikä virallista aikataulua ole vielä annettu tänne Suomeen 

Minun järjestelmästä ei löydy Cortanaa.

 

 Minulla on ollut Win 10 ihan alusta alkaen ts.  olin testaajana aluksi. 

 

Nykyisin en käytä juurikaan tietsikkaa,   vaan tabletti on syrjäyttänyt sen. Ehkä minä tässä lomassa käväsen tarkistamassa mitää sille kuuluu. 

 

Olen harrastanut tietotekniikkaa yli 20 vuotta. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Minun järjestelmästä ei löydy Cortanaa.


 


 Minulla on ollut Win 10 ihan alusta alkaen ts.  olin testaajana aluksi. 


 


Nykyisin en käytä juurikaan tietsikkaa,   vaan tabletti on syrjäyttänyt sen. Ehkä minä tässä lomassa käväsen tarkistamassa mitää sille kuuluu. 


 


Olen harrastanut tietotekniikkaa yli 20 vuotta. 




Nostan hattua! Hymiö Erittäin onnellinen


 


Mielestäni Windows 10 -käyttöjärjestelmään on kuulunut automaattisesti tuo Cortana-palvelu. Olen ollut mukana myös aikoinaan betatestaajana ja antanut arvioita käyttöjärjestelmästä. Tosin voin myös muistaa väärinkin.


 


Mielenkiinnolla kysyn että oletko siis kytkenyt pois päältä palvelun kuten minä? Vai poistanut sen kokonaan käyttöjärjestelmästä?


 


Kun käyttää Pro versiota,  niin kaikki on mahdollista. :smileywink:

 

Kävin tarkistamassa järjestelmän ja niin kuin aiemmin sanoin ei ollut Cortanaa.  Cortana ei ole Suomessa käytössä. 

 

Koska minun tietsikkassa on Pro 64bit versio voin päivityksen siirtää eteenpäin. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16
Niin, se ei tainnut koskea kaikkia versioita 🙂 itselläni on Home-versio johon kuluu mutta joka ei ole käytössä tai siis sitä ei tueta täällä

Pakkohan minun oli päivittää järjestelmä,  kun alkoi kiinnostaa oikein urakalla mitä uutta on laitettu. 

 

Ensinnäkin lähiverkossa meni kauan,  vaikka palkit oli täydet. Monta kertaa käynnisti koneen ja kerkesin välillä torkahtaa. Monta tuntia siinä meni ja sähköä kulutettu liian paljon pelkän päivityksen vuoksi. 

 

Jotain uutta näköjään,  kun mainostaminen on pistetty,  mutta otinpa ne pois. Ihan turhia härpäkkeihiin lisätty.  

Pelille  ei näköjään ole omaa kansiota,  vaan siinä pitkässä puussa kaikki on alkukirjaimen mukaan ts.  saa etsiä!

 

Eipä juuri vaikuta mitenkään. 

 

Ilmoitti,  että "sinulla on vanha Office paketti"  "saat 50 % alennusta,  kun päivität uuteen versioon ja hintasi on 69:90€"

Kyllä vain,  minulla on Office 2010 enkä uutta tarvitse. 

 

Kerran maksoin Microsoftille järjestelmästä 29,90$ ja olikohan tuo Win 7 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Windows on julkaissut version 20H2, joka sisältää lukuisia virheenkorjauksia ja parannuksia käytettävyyteen.

Vastaa