Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
EsaEV
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Windows 10 sähköposti ongelma

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mikähän mahtaa olla vikana kun yritän asentaa isäni läppärille sähköposteja windowsin omaan sähköpostiohjelmaan. Sähköpostit tulevat läpi sähköpostiin, mutta en voi lähettää.

Virhekoodiksi antaa 0x8007274d.

Sähköpostit loin suoraan tuolla POP/IMAP toiminnolla joka löytyy sähköpostista.

Saapuvan postin palvelimeksi näyttää mail.inet.fi:993:1 ja lähtevän postin palvelin mail.inet.fi:587:1

7 vastausta
Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2037 custom-general.kudos
  • 3380 custom-general.replies
  • 136 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@EsaEV kirjoitti:

Mikähän mahtaa olla vikana kun yritän asentaa isäni läppärille sähköposteja windowsin omaan sähköpostiohjelmaan. Sähköpostit tulevat läpi sähköpostiin, mutta en voi lähettää.

Virhekoodiksi antaa 0x8007274d.

Sähköpostit loin suoraan tuolla POP/IMAP toiminnolla joka löytyy sähköpostista.

Saapuvan postin palvelimeksi näyttää mail.inet.fi:993:1 ja lähtevän postin palvelin mail.inet.fi:587:1


Hei!

 

Telian ohjeiden mukaan: https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-sahkoposti/kayttoonotto-sahkoposti

 

lähtevän postin palvelimen asetukset näyttävät olevan väärin.

 

Kokeile seuraavia:

 

 

Lähtevän postin palvelin: mail.inet.fi

  • Portti: 25
  • Portti: 465 (SSL-salaus)

Suosittelen tuota salattua. 

 

Kerro toki, lähtikö toimimaan. Hymiö Onnellinen

EsaEV
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ei onnistu kummallakaan portilla vaikka kokeilin vaihtaa. Ei 25 eikä 465(SSL-salauksella)

Pöytäkoneessa toimii tuo 25 portti ilman salausta, mutta siinä on vanhempi windows ja Outlook Express käytössä.

Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2037 custom-general.kudos
  • 3380 custom-general.replies
  • 136 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@EsaEV kirjoitti:

Ei onnistu kummallakaan portilla vaikka kokeilin vaihtaa. Ei 25 eikä 465(SSL-salauksella)

Pöytäkoneessa toimii tuo 25 portti ilman salausta, mutta siinä on vanhempi windows ja Outlook Express käytössä.


Tarkistin vielä omat asetukseni, ja sain tuon tilin toimimaan seuraavilla toimenpiteillä:

 

  1. Loin normaalisti tilin tuolta POP/IMAP
  2. Siihen sitten tuo Telian sähköpostiosoite ja salasana , ja kirjaudu sisään
  3. Sitten asetukset, valitse tämän juuri luodun tilin kohdalta "hallitse tilejä" , "sisällön synkronoinnin asetukset" , "saapuvan ja lähtevän postin lisäasetukset"
  4. Lähtevän postin palvelin kohtaan:   mail.inet.fi:465:1
  5. Pois tick kohdasta "käytä samaa käyttäjänimeä ja salasanaa sähköpostin lähettämiseen"  avautuu sen alle lisäkenttiä
  6. Lähtevän postin palvelimen käyttänimeksi se Telian sähköpostin käyttäjänimi, jolla webmailiinkin kirjaudutaan.
  7. Kirjoita lähtevän postin palvelimen salasana -kohtaan vielä sähköpostin salasana uudestaan
  8. Paina valmis
  9. Paina tallenna

Ainakin mulla lähti tolla tavalla toimimaan? Onnistuuko nyt?

 

Saattaa herjata, että asetukset eivät ole ajan tasalla, mutta se on jokin ohjelmiston bugi...

EsaEV
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kokeilin, mutta ei onnistunut tuollakaan tavalla. Ei lähde viestit eteenpäin.

EsaEV
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

No nyt pelaa. Piti vielä poistaa täppä tuosta " Lahtevä posti vaatii todennuksen" kohdasta, niin alkoi pelaamaan molempiin suuntiin. Kiitokset avusta.

Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2037 custom-general.kudos
  • 3380 custom-general.replies
  • 136 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@EsaEV kirjoitti:

No nyt pelaa. Piti vielä poistaa täppä tuosta " Lahtevä posti vaatii todennuksen" kohdasta, niin alkoi pelaamaan molempiin suuntiin. Kiitokset avusta.


Joo taisin vähän epäselvästi ilmaista tuon kohdan kun kiireessä kirjoittelin, mutta hyvä että ongelma ratkesi näillä neuvoilla! Hymiö Onnellinen

 

Edit: @TeroRe ehkä vinkkinä Telian asiakastuelle, kannattaisi tehdä ohjeet Win10 Universal App -sähköpostisoftalle. Niitä ei tällä hetkellä äkkilähtö löytynyt, muille vanhoille Microsoftin ohjelmille toki löytyi.

 

 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 6008 custom-general.kudos
  • 5695 custom-general.replies
  • 45 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos vinkistä, tsekataan tilanne 🙂

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti vastasi kysymykseesi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Yhteisössä kerätään nyt pisteitä - voit voittaa palkinnon!