Windows 10 sähköposti ongelma

  • 15 April 2017
  • 7 kommenttia
  • 22 katselukertaa

Mikähän mahtaa olla vikana kun yritän asentaa isäni läppärille sähköposteja windowsin omaan sähköpostiohjelmaan. Sähköpostit tulevat läpi sähköpostiin, mutta en voi lähettää.

Virhekoodiksi antaa 0x8007274d.

Sähköpostit loin suoraan tuolla POP/IMAP toiminnolla joka löytyy sähköpostista.

Saapuvan postin palvelimeksi näyttää mail.inet.fi:993:1 ja lähtevän postin palvelin mail.inet.fi:587:1


7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@EsaEV kirjoitti:

Mikähän mahtaa olla vikana kun yritän asentaa isäni läppärille sähköposteja windowsin omaan sähköpostiohjelmaan. Sähköpostit tulevat läpi sähköpostiin, mutta en voi lähettää.


Virhekoodiksi antaa 0x8007274d.


Sähköpostit loin suoraan tuolla POP/IMAP toiminnolla joka löytyy sähköpostista.


Saapuvan postin palvelimeksi näyttää mail.inet.fi:993:1 ja lähtevän postin palvelin mail.inet.fi:587:1




Hei!


 


Telian ohjeiden mukaan: https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-sahkoposti/kayttoonotto-sahkoposti


 


lähtevän postin palvelimen asetukset näyttävät olevan väärin.


 


Kokeile seuraavia:


 


 


Lähtevän postin palvelin: mail.inet.fi



  • Portti: 25

  • Portti: 465 (SSL-salaus)


Suosittelen tuota salattua. 


 


Kerro toki, lähtikö toimimaan. :smileyhappy:

Ei onnistu kummallakaan portilla vaikka kokeilin vaihtaa. Ei 25 eikä 465(SSL-salauksella)

Pöytäkoneessa toimii tuo 25 portti ilman salausta, mutta siinä on vanhempi windows ja Outlook Express käytössä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@EsaEV kirjoitti:

Ei onnistu kummallakaan portilla vaikka kokeilin vaihtaa. Ei 25 eikä 465(SSL-salauksella)


Pöytäkoneessa toimii tuo 25 portti ilman salausta, mutta siinä on vanhempi windows ja Outlook Express käytössä.




Tarkistin vielä omat asetukseni, ja sain tuon tilin toimimaan seuraavilla toimenpiteillä:


 



  1. Loin normaalisti tilin tuolta POP/IMAP

  2. Siihen sitten tuo Telian sähköpostiosoite ja salasana , ja kirjaudu sisään

  3. Sitten asetukset, valitse tämän juuri luodun tilin kohdalta "hallitse tilejä" , "sisällön synkronoinnin asetukset" , "saapuvan ja lähtevän postin lisäasetukset"

  4. Lähtevän postin palvelin kohtaan:   mail.inet.fi:465:1

  5. Pois tick kohdasta "käytä samaa käyttäjänimeä ja salasanaa sähköpostin lähettämiseen"  avautuu sen alle lisäkenttiä

  6. Lähtevän postin palvelimen käyttänimeksi se Telian sähköpostin käyttäjänimi, jolla webmailiinkin kirjaudutaan.

  7. Kirjoita lähtevän postin palvelimen salasana -kohtaan vielä sähköpostin salasana uudestaan

  8. Paina valmis

  9. Paina tallenna


Ainakin mulla lähti tolla tavalla toimimaan? Onnistuuko nyt?


 


Saattaa herjata, että asetukset eivät ole ajan tasalla, mutta se on jokin ohjelmiston bugi...

Kokeilin, mutta ei onnistunut tuollakaan tavalla. Ei lähde viestit eteenpäin.

No nyt pelaa. Piti vielä poistaa täppä tuosta " Lahtevä posti vaatii todennuksen" kohdasta, niin alkoi pelaamaan molempiin suuntiin. Kiitokset avusta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@EsaEV kirjoitti:

No nyt pelaa. Piti vielä poistaa täppä tuosta " Lahtevä posti vaatii todennuksen" kohdasta, niin alkoi pelaamaan molempiin suuntiin. Kiitokset avusta.




Joo taisin vähän epäselvästi ilmaista tuon kohdan kun kiireessä kirjoittelin, mutta hyvä että ongelma ratkesi näillä neuvoilla! :smileyhappy:


 


Edit: @TeroRe ehkä vinkkinä Telian asiakastuelle, kannattaisi tehdä ohjeet Win10 Universal App -sähköpostisoftalle. Niitä ei tällä hetkellä äkkilähtö löytynyt, muille vanhoille Microsoftin ohjelmille toki löytyi.


 


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kiitos vinkistä, tsekataan tilanne :)

Vastaa