Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
HKL123
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Yksittäisen sähköpostiviestin vastaanottajamäärän rajoitus???

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Saan ja lähetän sähköpostia erään yhdistystoimintaan liittyvän jakelun mukaan. Nyt jokin asia on muuttunut. Kun aiemmin meidän jakelumme toimi ihan hienosti jopa liki 100 osoitteeseen, niin nyt postiserveri ilmoittaakin, että vastaanottajia on liikaa: The server response was: Kieltäydytty yhdistämästä. Yksittäisen sähköpostiviestin maksimi vastaanottajamäärä ylittyi. 00.000.000.1 - xxxxxxxx

 

Siis tuo ilmoitus tulee, kun yritän lähettää viestini entiseen malliin Macin Mail ohjelmalla. Jos menen Telian weppi postiin, niin siellä pystyn vastaamaan kaikille 35:lle, jotka olivat jakelussa saamassani viestissä.

 

Telian chatti totesi, että heodän postissaan on ja on aina ollut 20 vastaanottajan raja. Olen ollut asiakas viime vuosituhannelta alkaen ja koko ajan lähetellyt ilman ongelmia emaileja yli 20 osoitteen jakeluilla kunnes nyt eilisestä alkaen.

 

Chatti suositteli käyttämään Telian weppipostia. Kun totesin, että se on kömpelö joka suhteessa, niin sitten suositteli Gmailia. No jos vaihtamaan ryhdyn, niin vaihdan sitten paljon muutakin.

 

Onko muita, jotka olisivat nyt törmänneet samaan ongelmaan?

16 vastausta
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 126 custom-general.kudos
  • 672 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tähän on saatu nyt uutta tietoa: 

 

Uusi raja on max. 20 vastaanottajaa/viesti, riippumatta lähetetäänkö STMP suojatulla Client -ohjelmalla vai ei. Tämä tieto ei ole valunut ihan loppuun asti, pahoittelut siis aiemmasta virheellisestä tiedosta.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
HKL123
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Koskakohan tämä on tullut voimaan? Tuo raja tekee Soneran postin käyttökelottomaksi esim. omaan yhdistystoimintaan liittyvään käyttööni.

 

Näin kuluttajan näkökulmasta tämä on juurikin, kuten Telian chat sanoi: Jos ei kelpaa, niin suositellaan vaikka Gmailia.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 547 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Lähetysrajaa on jouduttu laskemaan roskapostituksen takia jo hetken aikaa sitten. Tarkkaa päivämäärää en osaa sanoa.

 

Toivottavasti tulevaisuudessa voidaan lähetysrajaa nostaa tuosta korkemmalle tai takaisin samaan 100 vastaanottajan maksimimiin joka aiemmin on ollut käytössä. Tämän vain aika näyttää. Eihän se mukavaa ole kun joudutaan palvelun rajoja tiukentamaan, mutta se on ollut tässä tilanteessa pakollista.

HKL123
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sain tänään eli 20.10.2019 Telia Yhteisöltä sähköpostin:

"Moikka HKL123!

Seuraamaasi aiheeseen Yhteisössä on löytynyt ratkaisu. Käy kurkkaamassa ongelman ratkaissut vastaus ja samalla voit osallistua jatkokeskusteluun.

Ollaan yhteydessä,

Telia Yhteisö -tiimi"

 

Minä jo ehdin liilla, että minun ongelmani on ratkaistu, mutta eihän täällä ollut kuin tuo vanha tieto siitä, että Telia on ratkaissut jonkun oman ongelmansa aiheuttamalle minulle ongelman. Kun tuo minun saamani viesti oli ns. automaattiviesti, jonka todellinen tarkoitus oli ilmeisesti mainostaa erinäisiä voiestissä mainittuja tuotteita, niin kyse on roskapostin lisäämisestä. Toivoisin, että ette jatkossa itse syyllisty moisen roskapostin lähettelyyn ympäriinsä, vaan pidätte jakelut omienkin mainostenne kohdalla sallituissa rajoissa.

ReOlivia
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 295 custom-general.kudos
  • 471 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tuon viestin tarkoitus on infota keskustelussa osallisena olleita, että alkuperäiseen asiaan on tullut selvyys. Profiilin asetuksista saat määriteltyä millaisista ilmoituksista saat sähköpostin. Hymiö Onnellinen

HKL123
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Alkuperäiseen, esittämääni ongelmaan ei ole tullut ratkaisua. Selvyys asiasta on tullut lähinnä Telian asiantuntijoille. Niinikään tuo mainitsemasi "selvyys" on tullut jo 15.7.2019, kun viimeisin viesti keskusteluun on tullut. Naurettavaa informoida, että asiaan on nyt tullut ratkaisu, kun "ratkaisu" on yli 3 kk vanha. Profiilin asetuksissa ei muuten ole valintaa, jolla roskaposti estettäisiin. Sellaisestahan tässä on kyse.

ReOlivia
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 295 custom-general.kudos
  • 471 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Harmi, että tuo viesti häiritsi. Se lähti tänään sen takia, kun merkkasin keskusteluun "ratkaisun", koska sitä ei tässä aiemmin vielä ollut. Sen pystyy määrittelemään ketjun aloittaja tai joku meistä modeista. Yleensä toki ratkaisut pyritään merkitsemään nopeastikin asian selvittyä, tämä ketju oli syystä tai toisestä jäänyt merkkaamatta. Tarkoituksena on nopeuttaa Yhteisön selaamista ja nyt alkuperäisestä viestistä pääsee suoraan klikkaamaan tuohon lopputulemaan. Tässä tapauksessa se on tuo, että roskapostisyistä on vastaanottajamäärää pienennetty.