asiaa win10 asennuksesta

  • 13 July 2016
  • 9 kommenttia
  • 24 katselukertaa

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

nyt uusi kysymys joka on tosi tärkeää saaha tietää eli kun polttaa windows10 asennus median Windows media creation tool työkalua käyttäen usb muistitikulle niin voiko windowsin asentaa puhtasta asennusta käyttäen ilmaiseksi muistitikulta kun windows10 ilmaisaika päättyy ilman että siitä huolimatta tulee onkelmia kuten aktivoinin vaatiminen tai jatkuva uudelleen käynístys tai onkelmia aktivoinin kanssa


9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@tero812 kirjoitti:

nyt uusi kysymys joka on tosi tärkeää saaha tietää eli kun polttaa windows10 asennus median Windows media creation tool työkalua käyttäen usb muistitikulle niin voiko windowsin asentaa puhtasta asennusta käyttäen ilmaiseksi muistitikulta kun windows10 ilmaisaika päättyy ilman että siitä huolimatta tulee onkelmia kuten aktivoinin vaatiminen tai jatkuva uudelleen käynístys tai onkelmia aktivoinin kanssa


Iltaa @tero812,

 

Kannattaa ensin tehdä käyttöjärjestelmän päivitys Windows 10:een, koska näin varmistat Windows-lisenssin siirtymisen uuteen Windows 10 -käyttöjärjestelmään. Toisin sanoen saat automaattisesti tietokoneellesi uuden  ikilisenssin. Sen jälkeen mene Asetukset > Päivittäminen ja suojaus > Palauttaminen > Palauta tietokoneen oletusasetukset. Aktivointi-välilehdessä näet tiedot Windows-versiosta ja onko se aktivoitu. Suosittelen ennen päivityksen alkua ottamaan varmuuskopiot :)

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Windows 10 asennus päivityksenä

Lähde: Windows 10 Hankinta 14.7.2016

 

 

1. Lataa Windows Media Creation Tool -ohjelmisto täältä

 

Työkalun lataaminen

 

2. Avaa MediaCreationTool.exe-tiedosto

3. Valitse "Luo asennustietoväline toiseen tietokoneeseen" ja napsauta "Seuraava"

 

Valinta: Luo asennustietoväline toiseen tietokoneeseen

 

4. Työkalu ehdottaa automaattisesti suositeltuja (arkkitehtuuri) asetuksia tietokoneelle. Tätä voi muuttaa tarvittaessa. Napsauta "Seuraava"

 

Windows 10 -käyttöjärjestelmän asetukset

 

5. Alusta (FAT32) muistitikku ennen asennusta. Valitse tämän jälkeen "USB-muistitikku" ja napsauta "Seuraava". Mikäli haluat päivittää nopeammin niin suosittelen valitsemaan ISO-tiedoston (ei tarvitse tallentaa erilliselle tietovälineelle)

 

USB-muistikun valinta tietovälineeksi

 

6. Valitse USB-muistitikku jonne haluat asentaa asennustietovälineen ja napsauta "Seuraava".

 

USB-muistitikun valinta

 

7. Asennus alkaa. Arvioitu kesto yli tunti

 

Asennus alkaa USB-muistitikulle

 

8. Kun asennus on valmis, avaa USB-muistitikulta setup.exe-tiedosto

 

"Kun versiopäivitys käynnistyy, poista USB-muistitikku tai DVD-levy, ennen kuin asennus käynnistää laitteen ensimmäisen kerran uudelleen. Jos et poista tietovälinettä, laite käynnistyy uudelleen tietovälineestä, jolloin koko asennusprosessi käynnistyy uudelleen." (www.microsoft.com 14.7.2016)

 

USB-muistikku on valmis

 

USB-muistitikun setup.exe-tiedosto

9. Seuraa ohjeita ja aloita päivitys. Tietokone käynnistyy automaattisesti päivityksen aikana useita kertoja. Älä sammuta tai käynnistä uudelleen tietokonetta päivityksen aikana!

 

Windows 10:een päivitys USB-muistitikulta

 

10. Kun Windows 10 -käyttöjärjestelmän päivitys on valmis, ja haluat alustaa käyttöjärjestelmän, niin valitse  Asetukset > Päivittäminen ja suojaus > Palauttaminen > Palauta tietokoneen oletusasetukset. Suosittelen ottamaan varmuuskopiot ennen palauttamista.

 

Windows 10 Asetukset-valikkoon linkki

 

Windows 10 -tietokoneen palauttaminen oletusasetuksiin

 

Huom.! Tarjous päättyy 29.7.2016. Tämän jälkeen se muuttuu maksulliseksi. Lisätietoja saat täältä.

 

Toivottavasti tästä on apua myös muille! :smileyvery-happy:

 

 

Sekunti on ollut täällä ihan tomerana.  Hyvä niin,  sillä pelkkä linkki ei kiinnosta. :smileywink:

 

Tuommosesta toimesta minä tykkään. :smileyhappy:

 

Ps,  minä, en tarvinnut tuota apua,  sillä minä olen itse asentanut uuden järjestelmän. 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Sekunti on ollut täällä ihan tomerana.  Hyvä niin,  sillä pelkkä linkki ei kiinnosta. Hymiö Silmänisku


 


Tuommosesta toimesta minä tykkään. Hymiö Onnellinen


 


Ps,  minä, en tarvinnut tuota apua,  sillä minä olen itse asentanut uuden järjestelmän. 


 


 




Mukava kuulla ! Pidän itse ohjeiden isoista kuvista ja ytimekkäistä lauseista, kun niitä on välillä helpompi seurata. Edellinen aihe johtui silkasta inspiraatiosta ja omasta innokkuudesta. Olen myös harkinnut siirtymistä tulevaisuudessa Soneralle 😁>

Minun mielestäni  on tärkeää antaa kunnolla apua. Minusta on typerää,  kun heitetään vain linkki eteen ja sanotaan "hae ite ohjeet" 

 

Itse olen "kädestä pitäen"  opettanut Suomen suuren yrityksen työntekijöitä miten tietokonetta käytetään. Lisäksi olen joutunut opettamaan vapaa-ajalla muita. Onneksi nuo muut osaa jo käyttää tietokonetta.  

 

Jos olisin halunnut olla  typerä,  niin olisin heittänyt heille ohjekirjan käteen ja sanonut "lue tosta" 

 

Että semmosta. :smileyhappy:

Kunniamerkki +14
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Minun mielestäni  on tärkeää antaa kunnolla apua. Minusta on typerää,  kun heitetään vain linkki eteen ja sanotaan "hae ite ohjeet" 


 


Itse olen "kädestä pitäen"  opettanut Suomen suuren yrityksen työntekijöitä miten tietokonetta käytetään. Lisäksi olen joutunut opettamaan vapaa-ajalla muita. Onneksi nuo muut osaa jo käyttää tietokonetta.  


 


Jos olisin halunnut olla  typerä,  niin olisin heittänyt heille ohjekirjan käteen ja sanonut "lue tosta" 


 


Että semmosta. Hymiö Onnellinen




Kyllä mun mielestä linkki ohjeisiin on ihan riittävä. Ei ollenkaan sama asia kuin "etsi itse ohjeet", jos joku sen linkin laittaa ohjeisiin niin silloinhan ne ohjeet se joku on etsinyt eikö vain? Mikähän tämä firma mahtoi olla, ihan näin mielenkiinnosta?😁>

Kunniamerkki +14

Joo, kyllä mäki työn puolesta olen kädestä pitäen vienyt ihmisiä eteenpäin, mutta vapaa-ajalla nettifoorumilla pyöriessäni heitän ehkä ennemmin sen linkin valmiisiin ohjeisiin jos sellainen on olemassa, tai kirjoitan vain lyhyen ja ytimekkään ohjeen vastaukseksi ;)


 


Tosin, mun mielestä ihan mahtavaa ja ollaan levelillä "true dedication", että jaksaa tuollaisen pitkän kuvallisen ohjeen tänne tehdä! Iso peukku multa :)


 


Asiaan liittyen muuten, ilmainen päivitystarjous päättyy huomenna 29.7., joten nyt kipin kapin asentamaan jos meinaat saada uusimman Windowsin päivitettyä ilmaiseksi!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Perjantain puolen yön jälkeen tulee Windows 10 Home -käyttöjärjestelmään päivittäminen maksamaan 135 euroa.

 

Tämän lisäksi on mahdollisuus palata kuukauden (31 päivän) sisällä vanhaan Windows-käyttöjärjestelmään mikäli ei ole tyytyväinen :D

 

Minulla kun on Pro 64bit versio,  niin en ole ottanut selvää kuinka pitkälle pystyn siirtämään uuden version,  joten päivitin sen heti. 

 

Kerran maksoin suoraan  Microsoftille 28,90$,  kun päivitin 8 järjestelmään ja sen jälkeen on ollut ilmaista päivittää. 

Vastaa