04-02-2017 15:03
Kuinka saan poistettua kotisivuni personal.inet.fi-palvelimelta. Pääsen kyllä kirjautumaan palvelimelle, mutta en saa avattua FTP-kohdetta resussinhallinassa. Minulla on käytössä Internet Explorer-selain (Firefox ei taida toimia), jossa pitäisi pystyä avaamaan FTP:n resussinhallinnassa, mutta ei onnistu.
Minun ei tarvitse poistaa koko kotisivuani,vaan osa siitä.
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
04-02-2017 18:26
Suosittelen kotisivutilan hallintaan kunnollista ftp-asiakasohjelmaa.
Windowsissa on sisäänrakennettuna komentorivityökalu ftp.
Graafinen ftp-ohjelma on esimerkiksi Filezilla.
04-02-2017 21:07
@irritus kirjoitti:
Suosittelen kotisivutilan hallintaan kunnollista ftp-asiakasohjelmaa.
Windowsissa on sisäänrakennettuna komentorivityökalu ftp.
Graafinen ftp-ohjelma on esimerkiksi Filezilla.
Sonera - Yleistä kotisivuista
https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Yleista-kotisivuista?id=1141
Linkin takaa löytyy mm. FTP-ohjelman tarvitsemat tiedot
05-02-2017 11:00 — muokattu 05-02-2017 11:02
Olen katsonut tuolta Soneran sivuilta ohjeita, mutta ongelmana on, että saan aukeamaan FTP-päähakemiston, mutta en pysty avaamaan FTP-kohdetta resussinhallinassa. Vaikka valitsen AVAA FTP-KOHDE RESUSSINHALLINASSA, mitään ei tapahdu .... onko ongelma Soneran päässä, vai minun koneessa. Tässä koneessa on vielä Internet Explorer, joka ei hävinnyt pois kun päivitin koneen Windows 10:iin, mutta voiko ongelma olla juuri tuo Windows 10.
Uudemassa koneessani ei ole enää Internet Exploreria, joten täytyy varmaan kokeilla tuota Filezillaa.
05-02-2017 13:09 — muokattu 05-02-2017 13:16
@kolemi50 kirjoitti:
Olen katsonut tuolta Soneran sivuilta ohjeita, mutta ongelmana on, että saan aukeamaan FTP-päähakemiston, mutta en pysty avaamaan FTP-kohdetta resussinhallinassa. Vaikka valitsen AVAA FTP-KOHDE RESUSSINHALLINASSA, mitään ei tapahdu .... onko ongelma Soneran päässä, vai minun koneessa. Tässä koneessa on vielä Internet Explorer, joka ei hävinnyt pois kun päivitin koneen Windows 10:iin, mutta voiko ongelma olla juuri tuo Windows 10.
Uudemassa koneessani ei ole enää Internet Exploreria, joten täytyy varmaan kokeilla tuota Filezillaa.
Hei @kolemi50,
Saat määritettyä FTP-yhteyden resurssienhallinnan "Tämä tietokone"-välilehdellä ja napsauttamalla "Lisää verkkosijainti". Asennusvelho on kätevä työkalu.
Palvelimen osoite taitaa olla muotoa ftp://personal.inet.fi.
Lisäksi Windows 10:een sisältyy Internet Explorer -selain ja jonka voi ottaa pois käytöstä tai laittaa päälle "Ota Windowsin ominaisuuksia käyttöön tai poista niitä käytöstä" Windowsin ohjauspaneelista. Selain löytyy Windowsin hakukoneella "Interner Explorer"-sanalla tai "Windowsin apuohjelmat"-kansiosta Käynnistä-valikosta. Periaatteessa tulevaisuudessa tulee korvaamaan tuon kokonaan Windowsin kehittämä kevyempi versio eli Microsoft Edge-selain. No, itse käytän lähinnä pääsääntöisesti Mozilla Firefox tai Google Chrome -selainta
Käytän FileZilla-ohjelmaa omien kotisivujeni hallintaan. Helpompi ja yksinkertaisempi hallinnoida sillä. Jos ei näillä ohjeilla aukea yhteys, niin kannattaa käyttää Filezillaa jossa voi paremmin määritellä tiedot
05-02-2017 15:54 — muokattu 05-02-2017 15:59
Kiitti ohjeista, homma saatu ratkaistua, hyvät ja selkeät ohjeet!!
Ylimääräiset tiedostot saatu poistettua palvelimelta, nyt hakukone osaa löytää oikeat kotisivut
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit sivun yläreunasta.