Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
kolemi50
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

kotisivujen poistaminen personal.inet.fi-palvelimelta

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kuinka saan poistettua kotisivuni personal.inet.fi-palvelimelta. Pääsen kyllä kirjautumaan palvelimelle, mutta en saa avattua FTP-kohdetta resussinhallinassa. Minulla on käytössä Internet Explorer-selain (Firefox ei taida toimia), jossa pitäisi pystyä avaamaan FTP:n resussinhallinnassa, mutta ei onnistu.

Minun ei tarvitse poistaa koko kotisivuani,vaan osa siitä.

5 vastausta
irritus
Konkari ☆
  • 677 custom-general.kudos
  • 1252 custom-general.replies
  • 99 custom-general.solutions

Suosittelen kotisivutilan hallintaan kunnollista ftp-asiakasohjelmaa.

Windowsissa on sisäänrakennettuna komentorivityökalu ftp.

Graafinen ftp-ohjelma on esimerkiksi Filezilla.

Sekunti
Kunniajäsen
  • 1770 custom-general.kudos
  • 2323 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

@irritus kirjoitti:

Suosittelen kotisivutilan hallintaan kunnollista ftp-asiakasohjelmaa.

Windowsissa on sisäänrakennettuna komentorivityökalu ftp.

Graafinen ftp-ohjelma on esimerkiksi Filezilla.

Sonera - Yleistä kotisivuista

https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Yleista-kotisivuista?id=1141

Linkin takaa löytyy mm. FTP-ohjelman tarvitsemat tiedot 🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
kolemi50
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos

Olen katsonut tuolta Soneran sivuilta ohjeita, mutta ongelmana on, että saan aukeamaan FTP-päähakemiston, mutta en pysty avaamaan FTP-kohdetta resussinhallinassa. Vaikka valitsen AVAA FTP-KOHDE RESUSSINHALLINASSA, mitään ei tapahdu .... onko ongelma Soneran päässä, vai minun koneessa. Tässä koneessa on vielä Internet Explorer, joka ei hävinnyt pois kun päivitin koneen Windows 10:iin, mutta voiko ongelma olla juuri tuo Windows 10.

Uudemassa koneessani ei ole enää Internet Exploreria, joten täytyy varmaan kokeilla tuota Filezillaa.

Sekunti
Kunniajäsen
  • 1770 custom-general.kudos
  • 2323 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

@kolemi50 kirjoitti:

Olen katsonut tuolta Soneran sivuilta ohjeita, mutta ongelmana on, että saan aukeamaan FTP-päähakemiston, mutta en pysty avaamaan FTP-kohdetta resussinhallinassa. Vaikka valitsen AVAA FTP-KOHDE RESUSSINHALLINASSA, mitään ei tapahdu .... onko ongelma Soneran päässä, vai minun koneessa. Tässä koneessa on vielä Internet Explorer, joka ei hävinnyt pois kun päivitin koneen Windows 10:iin, mutta voiko ongelma olla juuri tuo Windows 10.

Uudemassa koneessani ei ole enää Internet Exploreria, joten täytyy varmaan kokeilla tuota Filezillaa.

Hei @kolemi50,

Saat määritettyä FTP-yhteyden resurssienhallinnan "Tämä tietokone"-välilehdellä ja napsauttamalla "Lisää verkkosijainti". Asennusvelho on kätevä työkalu.

Windows_10_resurssinhallinnan_asetukset.JPG

Palvelimen osoite taitaa olla muotoa ftp://personal.inet.fi.

Lisäksi Windows 10:een sisältyy Internet Explorer -selain ja jonka voi ottaa pois käytöstä tai laittaa päälle "Ota Windowsin ominaisuuksia käyttöön tai poista niitä käytöstä" Windowsin ohjauspaneelista. Selain löytyy Windowsin hakukoneella "Interner Explorer"-sanalla tai "Windowsin apuohjelmat"-kansiosta Käynnistä-valikosta. Periaatteessa tulevaisuudessa tulee korvaamaan tuon kokonaan Windowsin kehittämä kevyempi versio eli Microsoft Edge-selain. No, itse käytän lähinnä pääsääntöisesti Mozilla Firefox tai Google Chrome -selainta 🙂

Windows_ominaisuudet.JPG

Käytän FileZilla-ohjelmaa omien kotisivujeni hallintaan. Helpompi ja yksinkertaisempi hallinnoida sillä. Jos ei näillä ohjeilla aukea yhteys, niin kannattaa käyttää Filezillaa jossa voi paremmin määritellä tiedot 🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
kolemi50
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos

Kiitti ohjeista, homma saatu ratkaistua, hyvät ja selkeät ohjeet!!

Ylimääräiset tiedostot saatu poistettua palvelimelta, nyt hakukone osaa löytää oikeat kotisivut 🙂