kotisivujen poistaminen personal.inet.fi-palvelimelta

  • 4 February 2017
  • 5 kommenttia
  • 18 katselukertaa

Kuinka saan poistettua kotisivuni personal.inet.fi-palvelimelta. Pääsen kyllä kirjautumaan palvelimelle, mutta en saa avattua FTP-kohdetta resussinhallinassa. Minulla on käytössä Internet Explorer-selain (Firefox ei taida toimia), jossa pitäisi pystyä avaamaan FTP:n resussinhallinnassa, mutta ei onnistu.

 

Minun ei tarvitse poistaa koko kotisivuani,vaan osa siitä.


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Suosittelen kotisivutilan hallintaan kunnollista ftp-asiakasohjelmaa.

 

Windowsissa on sisäänrakennettuna komentorivityökalu ftp.

 

Graafinen ftp-ohjelma on esimerkiksi Filezilla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@irritus kirjoitti:

Suosittelen kotisivutilan hallintaan kunnollista ftp-asiakasohjelmaa.


 


Windowsissa on sisäänrakennettuna komentorivityökalu ftp.


 


Graafinen ftp-ohjelma on esimerkiksi Filezilla.




Sonera - Yleistä kotisivuista


https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Yleista-kotisivuista?id=1141


 


Linkin takaa löytyy mm. FTP-ohjelman tarvitsemat tiedot :)

Olen katsonut tuolta Soneran sivuilta ohjeita, mutta ongelmana on, että saan aukeamaan FTP-päähakemiston, mutta en pysty avaamaan FTP-kohdetta resussinhallinassa. Vaikka valitsen AVAA FTP-KOHDE RESUSSINHALLINASSA, mitään ei tapahdu .... onko ongelma Soneran päässä, vai minun koneessa. Tässä koneessa on vielä Internet Explorer, joka ei hävinnyt pois kun päivitin koneen Windows 10:iin, mutta voiko ongelma olla juuri tuo Windows 10.

 

Uudemassa koneessani ei ole enää Internet Exploreria, joten täytyy varmaan kokeilla tuota Filezillaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kolemi50 kirjoitti:

Olen katsonut tuolta Soneran sivuilta ohjeita, mutta ongelmana on, että saan aukeamaan FTP-päähakemiston, mutta en pysty avaamaan FTP-kohdetta resussinhallinassa. Vaikka valitsen AVAA FTP-KOHDE RESUSSINHALLINASSA, mitään ei tapahdu .... onko ongelma Soneran päässä, vai minun koneessa. Tässä koneessa on vielä Internet Explorer, joka ei hävinnyt pois kun päivitin koneen Windows 10:iin, mutta voiko ongelma olla juuri tuo Windows 10.


 


Uudemassa koneessani ei ole enää Internet Exploreria, joten täytyy varmaan kokeilla tuota Filezillaa.




Hei @kolemi50,


 


Saat määritettyä FTP-yhteyden resurssienhallinnan "Tämä tietokone"-välilehdellä ja napsauttamalla "Lisää verkkosijainti". Asennusvelho on kätevä työkalu.


 



 


 


 


 


Palvelimen osoite taitaa olla muotoa ftp://personal.inet.fi.


 


Lisäksi Windows 10:een sisältyy Internet Explorer -selain ja jonka voi ottaa pois käytöstä tai laittaa päälle "Ota Windowsin ominaisuuksia käyttöön tai poista niitä käytöstä" Windowsin ohjauspaneelista. Selain löytyy Windowsin hakukoneella "Interner Explorer"-sanalla tai "Windowsin apuohjelmat"-kansiosta Käynnistä-valikosta. Periaatteessa tulevaisuudessa tulee korvaamaan tuon kokonaan Windowsin kehittämä kevyempi versio eli Microsoft Edge-selain. No, itse käytän lähinnä pääsääntöisesti Mozilla Firefox tai Google Chrome -selainta :)


 



 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Käytän FileZilla-ohjelmaa omien kotisivujeni hallintaan. Helpompi ja yksinkertaisempi hallinnoida sillä. Jos ei näillä ohjeilla aukea yhteys, niin kannattaa käyttää Filezillaa jossa voi paremmin määritellä tiedot :)

Kiitti ohjeista, homma saatu ratkaistua, hyvät ja selkeät ohjeet!!

Ylimääräiset tiedostot saatu poistettua palvelimelta, nyt hakukone osaa löytää oikeat kotisivut :)

Vastaa