muuttuuko sormenjälkeni


Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

tiedä onko tää oikea osio mut ongelmana iphone 6s plus jonka mielestä minun sormenjäljet muuttuvat parin pvän välein...,kun olen tallentanut sormenjäljet niin toimii pari pvää ja sitten ei tunnista millään,ja kun pyyhkii jaljet ja tallentaa uudestaan niin toimii pari pvää ja sit ei,ja jos pyyhk....eli tämä pyörä pyörii koko ajan,perrrr ku alkaa mennä hermot iphoneen,*******n apple..???


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @arttu1971 !


 


Oletko kokeillut laittaa sormenjäljeksi peukaloa?


Itsellä ainakin iPhone SE:ssä toimii peukalon sormenjälki hyvin. Ei ole tarvinnut kertaakaan vaihtaa.


Sen sijaan Nokia 6.1:ssä on sormenjälkinä minulla etusormet niin monesti käy niin että ei tunnisteta. Jos on esim. hyvin kuivat sormenpäät niin ei tunnista tai jos sormi ei täsmälleen oikein osu sormenjälkitunnistimeen, puhumattakaan jos sattuu olemaan vaikka rasvaa käsissä ?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

nimenomaan peukaloa käytän,eikä auta toisillakaan sormilla.voiskohan tuossa olla vikaa vai ominaisuus?ostin puh telialta ja vielä takuu voimassa et kannattaiskohan kokeilla huoltoa jos menis takuuseen..?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@arttu1971@  kirjoitti:

nimenomaan peukaloa käytän,eikä auta toisillakaan sormilla.voiskohan tuossa olla vikaa vai ominaisuus?ostin puh telialta ja vielä takuu voimassa et kannattaiskohan kokeilla huoltoa jos menis takuuseen..?




Varmaan kannattaa sitten huoltoa kokeilla, jos ongelma ei ratkea ja kun takuuta on vielä jäljellä.


Tuli tuossa mieleen vielä että oletko kokeillut tehdasasetusten palautusta? Ota kumminkin varmuuskopiot, jos teet sen ettei tiedostot häviä kokonaan.

Ihan nyt alan briljeeraamaan kun on sattunut nuppi imemää tätä turhaa tietoa jostain. Mut asiaan.

 

 Kuulemma, tai tarkemmin, näemmä... näin siis jostain, en siis ole mittaillut ihmisten osia.. siis. No voih, Kai tää nyt ymmärretään. 🙂 Mutta siis, ihmisellä kaikki muu kasvaa kuolemaan asti, paitsi pää, joka on jo syntyessä käsittääkseni sen kokoinen kun se tuleekin aina olemaan. Mitä vauvoja olen vähnyt niin onhan niillä iso pää, mut mut.. ja minä olin aivan mutantin näköinen kuulemma, mutta jos niin väitetään ihan tieteellisessä jullkaisussa niin, sitten se on varmaan niin. Maakin oli kyllä maailmankaikkeuden napa, ja litteäkin... Ja kaikki ihmisessä uudistuu, siis solut jakaantuvat, kaikkialla muualla kuin hampaissa, kuolemaan asti. Ja ihohan lopulta "imee" (reagoi veteen sen tavoin tai jotain) vettä itseensä kunnes lopulta ei sekään enää kestä. Noh, sormenjäljet kuitenkin ovat jokaisella, vain koala -karhujen tapaan, aivan uniikkeja (Tilastollisesti, ja niin kauan kun immeisiä tulee lisää, se on "avoin" tilasto.. Väitän.). Mutta kyllä maalauskin muuttuu kun se kanvas.. kangas.. Noh pohja sitten, reagoi vaikka ilman suhteelliseen kosteuteen.).. niin luulisi että kun ihokin menee ryppyiseksi, ja turpoaakin hieman kuin on vaikka haisevan, Mount Everestin kokoisen tiskivuoren tiskannut, käsin siis. Öh, minähän en siitä kuitenkaan mittään tiedä, kun ihan aina, aina, on tuo keittiö kuin leikkaus -sali, aaivan putipuhdas, juu...

 

 Yritän tässä välittää mitä tuossa vähän funtsin, että nuo algoritmit jotka puhelimissa on, ovat melko rajoittuneita, kun niille sormenjälki on juuri se mikä se oli, sen pitää vain tunnistaa ne tietyt määrät strategisia pisteitä jotka kuitenkin ovat vain aina samat suhteessaa toisiinsa, ei siis kuin valokuva, suhtessä mittalaitteeseen. Ehkä on parempi että joku fiksumpi vielä tästä jaarittelusta ottaa ne tietämänsä pointit, tai ne mitkä nyt pystyy järkevä ihmismieli ymmärtämään, ja kääntämäään selko-Suomeksi niin että kaikki ymmärtää. :)

 

 Mulla tosin jossain Nokian 5.2:ssa tai vastaavassa, lähes aina sormenjälki -tunnistin toimikin, muutamasta poikkeuksesta huolimatta. Mutta poikkeushan vahvistaa säännön. Ja muuttujat ne ovat niitä poikkeuksia laitteille jotka ovat usein hieman rajoittuneita.

Vastaa