29-11-2015 16:36
Miten ihmeessä web-mailissä tehdään se roskapostisuodatus?
Miten merkitsen tietyt lähettäjät tai tiettyjä sanoja sisältävät viestit menemään roskapostiin?
Ei riitä pelkkä se Asetukset jne. -ketjun kertominen, kun sillä ei näytä pääsevän muuta kuin sellaiseen näyttöön, johon tulee joku virheilmoitus ( Sähköpostisuodattimiesi luetteloa koottaessa tapahtui virhe. Yritä myöhemmin uudelleen.).
Ensinnäkin tuollainen virheilmoitus jo kertoo, että eipä taida webmailin suodatusominaisuus edes toimia. Lisäksi pitäisi saada tietoa siitä, miten ne suodatukset asetetaan!
30-11-2015 09:28
Tuosta virheilmoituksesta ei tarvitse huolestua. Tuo johtunee siitä, että käytät ilmeisesti sähköpostin kirjautumisessa sähköpostiosoitettasi käyttäjätunnuksena? Virheilmoituksen pitäisi poistua, kun kirjaudut sähköpostisi käyttäjätunnuksella, joka on muotoa tunnus-1.
Suodattimet olitkin jo löytänyt oikeasta paikasta, eli tosiaan Asetukset >> Sähköposti >> Suodattimet
Lisää-napista pääset luomaan uuden suodattimen:
Nimi ja kuvaus eivät vaikuta suodattimen toimintaan.
Ensimmäiseen laatikkoon voi lisätä yhden tai useamman ehdon, että mitä viestistä etsitään.
Seuraavassa Toiminto-kohdassa puolestaan valitaan, että mitä viestille tehdään, kun yläpuolella määritetty ehto täytyy.
Toivottavasti näillä pääset eteenpäin 🙂
30-11-2015 10:37
No nyt sitten pitäisi muistaa tai löytää jostain se tunnus - kun on vuosikaudet kirjautunut sähköpostiin sähköpostiosoitteella.
Noita tunnuksia kun näissä Soneran palveluissa riittää: sähköposti (jossa mielekkäintä on käyttää sp-osoitetta), omat sivut, keskustelut...
Millä hitolla niitä tunnuksia ja salasanoja muistaa, jos niitä ei tarvitse kuin kerran muutamassa vuodessa? Miksi näissä tunnusasioissa ei päästä yhden tunnuksen systeemiin? Sekavaa on Soneran touhu!
30-11-2015 17:15
Luo verkkopankkitunnuksilla Sonera Tunnus, helpottaa ainakin vähän tunnari viidakkoa
Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7
30-11-2015 18:13
Ei ole pakko käyttää tuota alkuperäistä käyttäjätunnusta, voi käyttää myös omaa sähköpostiosoitetta kirjautumiseen esim. matti12.esimerkki@pp.inet.fi ja siihen se salasana sitten omaan kenttäänsä 🙂