Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
SakkeN1
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

roskapostisuodatus web-mailissä

Miten ihmeessä web-mailissä tehdään se roskapostisuodatus?

 

Miten merkitsen tietyt lähettäjät tai tiettyjä sanoja sisältävät viestit menemään roskapostiin?

 

Ei riitä pelkkä se Asetukset jne. -ketjun kertominen, kun sillä ei näytä pääsevän muuta kuin sellaiseen näyttöön, johon tulee joku virheilmoitus ( Sähköpostisuodattimiesi luetteloa koottaessa tapahtui virhe. Yritä myöhemmin uudelleen.).

 

Ensinnäkin tuollainen virheilmoitus jo kertoo, että eipä taida webmailin suodatusominaisuus edes toimia. Lisäksi pitäisi saada tietoa siitä, miten ne suodatukset asetetaan!

4 vastausta
KalleHa
Telialainen
Telialainen
  • 14 custom-general.kudos
  • 148 custom-general.replies
  • 14 custom-general.solutions

Tuosta virheilmoituksesta ei tarvitse huolestua. Tuo johtunee siitä, että käytät ilmeisesti sähköpostin kirjautumisessa sähköpostiosoitettasi käyttäjätunnuksena? Virheilmoituksen pitäisi poistua, kun kirjaudut sähköpostisi käyttäjätunnuksella, joka on muotoa tunnus-1.

 

Suodattimet olitkin jo löytänyt oikeasta paikasta, eli tosiaan Asetukset >> Sähköposti >> Suodattimet

 

Lisää-napista pääset luomaan uuden suodattimen:

 

Capture.JPG

 

Nimi ja kuvaus eivät vaikuta suodattimen toimintaan.

Ensimmäiseen laatikkoon voi lisätä yhden tai useamman ehdon, että mitä viestistä etsitään.

Seuraavassa Toiminto-kohdassa puolestaan valitaan, että mitä viestille tehdään, kun yläpuolella määritetty ehto täytyy.

 

Toivottavasti näillä pääset eteenpäin 🙂

 

SakkeN1
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

No nyt sitten pitäisi muistaa tai löytää jostain se tunnus - kun on vuosikaudet kirjautunut sähköpostiin sähköpostiosoitteella.

 

Noita tunnuksia kun näissä Soneran palveluissa riittää: sähköposti (jossa mielekkäintä on käyttää sp-osoitetta), omat sivut, keskustelut...

 

Millä hitolla niitä tunnuksia ja salasanoja muistaa, jos niitä ei tarvitse kuin kerran muutamassa vuodessa? Miksi näissä tunnusasioissa ei päästä yhden tunnuksen systeemiin? Sekavaa on Soneran touhu!

MiaSL
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 734 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Luo verkkopankkitunnuksilla Sonera Tunnus, helpottaa ainakin vähän tunnari viidakkoa Hymiö Onnellinen

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7


 


LiAntti
Telialainen
Telialainen
  • 144 custom-general.kudos
  • 349 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

Ei ole pakko käyttää tuota alkuperäistä käyttäjätunnusta, voi käyttää myös omaa sähköpostiosoitetta kirjautumiseen esim. matti12.esimerkki@pp.inet.fi ja siihen se salasana sitten omaan kenttäänsä 🙂