sähköpostin lähetys

  • 27 April 2016
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei,

 

Osaisikohan joku auttaa ongelmassani. Palasin juuri USAsta läppärinin ja puhelimeni kanssa ja siellä sähköpostin lähetys ja vastaanotto sujuivat ilman ongelmia eri wifi pisteissä (ja sitä ennen täällä kotona). Nyt olen takaisin kotikonnuillani täällä Englannissa ja yhtäkkiä en enää voi lähettää sähköpostia, vastaanotan kyllä. Webmaili (sonera) toimii ongelmitta sekä lähetys että vastaanotto. Kun yritän lähettää viestejä niin virheilmoitus jonka saan on Not Authorized. Kyseessä on macbook läppäri ja sen sähköpostiohjelma ja olen kokeillut uudelleen asentaa mail tilin, asetukset ovat oikein ainakin soneran sivuilta tarkistettuna ja silti viestit eivät lähde. Sama ongelma on puhelimessani jossa on Saunalahden liittymä(Elisa).

 

Olen lukenut eri sivustoilta ohjeita mutta ilman ratkaisua. Joten jos joku täällät osaisi auttaa tai antaa vinkkiä mitä kokeilla niin olisin hyvin kiitollinen. Kiitos jo etukäteen!


2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@MVRLR kirjoitti:

Hei,


 


Osaisikohan joku auttaa ongelmassani. Palasin juuri USAsta läppärinin ja puhelimeni kanssa ja siellä sähköpostin lähetys ja vastaanotto sujuivat ilman ongelmia eri wifi pisteissä (ja sitä ennen täällä kotona). Nyt olen takaisin kotikonnuillani täällä Englannissa ja yhtäkkiä en enää voi lähettää sähköpostia, vastaanotan kyllä. Webmaili (sonera) toimii ongelmitta sekä lähetys että vastaanotto. Kun yritän lähettää viestejä niin virheilmoitus jonka saan on Not Authorized. Kyseessä on macbook läppäri ja sen sähköpostiohjelma ja olen kokeillut uudelleen asentaa mail tilin, asetukset ovat oikein ainakin soneran sivuilta tarkistettuna ja silti viestit eivät lähde. Sama ongelma on puhelimessani jossa on Saunalahden liittymä(Elisa).


 


Olen lukenut eri sivustoilta ohjeita mutta ilman ratkaisua. Joten jos joku täällät osaisi auttaa tai antaa vinkkiä mitä kokeilla niin olisin hyvin kiitollinen. Kiitos jo etukäteen!




Moi!


 


Ongelma taitaa olla siinä, että Soneran sähköpostipalvelin ei hyväksy liikennettä Elisan tai jonkin muun operaattorin IP-avaruudesta. Oletko kokeillut, toimiiko salattu yhteys? Jos ei, niin käytä sen operaattorin palvelinta, minkä verkossa olet. Kerro saitko asiasta kiinni. :)

Näin arvelinkin. Olen yrittänyt muuttaa asetukset niin että sähköposti käyttäisi salattua yhteyttä mutta en saa sähköpostia lähtemään silläkään vaan saan ilmoituksen että salasanaa ei voida varmistaa. En valitettavasti tiedä kenen verkossa olen koska yhteys on vuokraemäntäni tarjoama mutta seuraavaksi selvitän tuon asian ja kokeilen jos se vaikka toimisi.

 

Tällä hetkellä ratkaisuni on käyttää googlen palvelinta jolloin viestit lähtevät ilman ongelmaa mutta silloin näyttää siltä että kaikki viestit ovat googletililtäni mikä hieman harhauttaa joitain yhteyksiäni. Mutta jatkan yrittämistä ja jos jollain on lisäehdotuksia, ne otetaan kiitollisuudella vastaan.

 

Vastaa