virustorjunta asiaa


Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

riittääkö windows10 oma torjunta suojaukseen käyttöjärjestelmään kun isosisko osti esetin ja joutuin poistaan sen ja asentaan uudestaan niin ei onnistu sanoo että uusin versio on jo asennettu niin windows10 on oma tietoturva ohjelma microsoftin joka tulee mukana niin onko se riittävä vai suositteletko ostaan vaikka maksullisen avast tai f-secure tai norton jos ei eset enää suostu asentuun ja mikä noista on paras maksullinen versio avast internet security vai f-secure vai norton internet security tai security deluxe


10 kommenttia

Minä en ole tarvinnut moneen vuoteen maksullisia turvaohjelmia,  kun Windows sisältää ilmaisia turvaohjelmia.  Ihan kelpo ohjelmia ne ovat. 

 

 Windowsissa ei pitäisi olla montaa eri turvaohjelma,  koska ne yleensä tappelee keskenään ja torjuilee toisiaan. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

onko avast hyvä jotkut väittää että avastin suojaus on parhaimpia mitä on tarjolla ainakin maksullinen avast internet security

Aikoinaan käytin Avastia ja se oli kyllä ihan kelpo sovellus,  mutta jossain vaiheessa tuli uusi päivitys ja Avast alkoi työntämään mainoksia eteeni ja minulle riitti! 

 

Enpä tiedä Avastista enää yhtään mitään,  kun siitä on sen verran aikaa. 

 

Minä olen harrastanut tietotekniikkaa 25 vuotta ja olen vuosien varrella huomannut kuinka yritykset huijaa asiakkaita. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@tero812 kirjoitti:

onko avast hyvä jotkut väittää että avastin suojaus on parhaimpia mitä on tarjolla ainakin maksullinen avast internet security




Windows Defender kyllä piisaa peruskäyttöön. Paras suoja on kuitenkin yhä se, ettei avaa tuntemattomia tai epäilyttäviä nettisivuja, sähköpostiviestejä, liitetiedostoja ja lataa kaikki sovellukset niiden tekijöiden virallisilta sivuilta. Lisäksi selaimissa ei kannata pitää liitännäisiä/lisätoimintoja, kuten Flash Player, Java, Silverlight ainakaan automaattisesti toistuvana. Monet haittaohjelmat pyrkivätkin tarttumaan liitännäisten haavoittuvuuksien avulla. Eli vierailet korkatulla nettisivulla, jossa esim. flash-pohjainen mainos on valjastettu jakamaan haittaohjelmaa.


 

Käytössäni Win10 ja ainoastaan defender käytössä, kerran viikossa ajan Superantispyware ohjelman (Ilmainen) koneessa jos olisi tullut mahdollia viruksia koneelle kun näistä ei viruksista ei nykyään tiedä että milloin tuppaavat asettumaan tietokoneelle.

 

Eli mielestäni defender toimii vallan mainiosti, mutta kannattaa ladata joku spyware ohjelma siihen rinnalle. :)

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

@Purnipsi kirjoitti:


@tero812 kirjoitti:

onko avast hyvä jotkut väittää että avastin suojaus on parhaimpia mitä on tarjolla ainakin maksullinen avast internet security




Windows Defender kyllä piisaa peruskäyttöön. Paras suoja on kuitenkin yhä se, ettei avaa tuntemattomia tai epäilyttäviä nettisivuja, sähköpostiviestejä, liitetiedostoja ja lataa kaikki sovellukset niiden tekijöiden virallisilta sivuilta. Lisäksi selaimissa ei kannata pitää liitännäisiä/lisätoimintoja, kuten Flash Player, Java, Silverlight ainakaan automaattisesti toistuvana. Monet haittaohjelmat pyrkivätkin tarttumaan liitännäisten haavoittuvuuksien avulla. Eli vierailet korkatulla nettisivulla, jossa esim. flash-pohjainen mainos on valjastettu jakamaan haittaohjelmaa.


 




ja tietenkin se Palomuuri ettei vain koneesi ole suoraan verkossa... Oma pää on se paras tietoturva jos sielä reikä niin eipä mikään pelasta. 


 


Tosiasiassa java on jo korkattu eikä sitä ole syytä pitää enään tietokoneella jos ei ehdottomasti sitä tarvitse. Flash sama juttu, poistaa käytöstä jos sitä ei ehdottomasti tarvitse. Silverlight myös voi kuopata kauas, jääköön Sonera Viihteen katsominen WP sovelluksien varaan sitten. Liitännäiset ovat pian kaluttu läpi joten kyllä tulee uusi tapa päästä koneeseesi. 


 


Hyvä apu on Adblockerit sekä tracking estot koska estävät ärsyttävät mainokset sekä muutenkin ehkä haitallisten mainosten latautumisen... Joka taas ei tietenkään ole verkkosivujen ylläpitäjien mieleen kun pyörivät mainosrahoitteisesti. Google onneksi on päässyt irti flashistä jo kauan sitten ja kaikki mainokset sen jälkeen ollut HTML5 ja salattuina latautuu. Googlen mainosverkko on maailman suurimpia.


 


Tässä on minusta hyvä video kun Mikko Hyppönen kertoo tietoturvasta ja myy samalla tietenkin... (Huomasithan ettei video olekkaan Flashiä koska Google).  Hyvä video kaikille jaettavaksi kun selitetty todella hyvin asiat.


 


Tietokirjailija Petteri Järvinen kertoi dokumentissa,  ettei hän käytä turvaohjelmia lainkaan. 

Kyllä virustorjunta kannattaa olla ja vieläpä oikeasti maksullinen, mikä toimii. Itsellä myös nykyään aina VPN-yhteys käytössä koko ajan, ihan vain yksityisyyden suojaamiseksi. Virustorjunta.biz sivustolla on kattavasti tietoa F-Securen ominaisuuksista. Itselläkin siis tuo käytössä ja virustorjunnasta voin sanoa, että toimii ja VPN on ehdottomasti paras, mitä on itse tullut koskaan kokeiltua.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

@Andyss kirjoitti:

Kyllä virustorjunta kannattaa olla ja vieläpä oikeasti maksullinen, mikä toimii. Itsellä myös nykyään aina VPN-yhteys käytössä koko ajan, ihan vain yksityisyyden suojaamiseksi. Virustorjunta.biz sivustolla on kattavasti tietoa F-Securen ominaisuuksista. Itselläkin siis tuo käytössä ja virustorjunnasta voin sanoa, että toimii ja VPN on ehdottomasti paras, mitä on itse tullut koskaan kokeiltua.


haiskahtaa mainonnalta, suhtautukaa kriittisesti!

Kunniamerkki +14

@Andyss kirjoitti:

Kyllä virustorjunta kannattaa olla ja vieläpä oikeasti maksullinen, mikä toimii. Itsellä myös nykyään aina VPN-yhteys käytössä koko ajan, ihan vain yksityisyyden suojaamiseksi. Virustorjunta.biz sivustolla on kattavasti tietoa F-Securen ominaisuuksista. Itselläkin siis tuo käytössä ja virustorjunnasta voin sanoa, että toimii ja VPN on ehdottomasti paras, mitä on itse tullut koskaan kokeiltua.


Ei niissä maksullisissa mitään vikaa ole, mutta normaali kotikäyttäjä pärjää Windowssin mukana tulevilla virustorjunnoilla ja palomuureilla. Onhan niissä sit kaikkia lapsilukkoja ym, että jos sellaisia ominaisuuksia tarvitsee niin sitten voi olla aiheellista maksaakin.

Vastaa