Sarjauutuus - Kirjoista tuttu Neiti Etsivä nyt C Morella


Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14


 


Neiti Etsivä -kirjasarja on varmasti monelle erittäin tuttu. Jos et ole itse kyseisiin kirjoihin tarttunut, niin todennäköisesti ystäväpiirissäsi on kuitenkin joku joka on niitä lukenut.


Itse muistan tutustuneeni kyseiseen kirjasarjaan oman äitini houkuttelemana, sillä hän oli itsekin innokas Neiti Etsivä -sarjan lukija omassa nuoruudessaan. Carolyn Keenen kirjoittamia Neiti Etsivä -kirjoja onkin suomennettu jo 1950-luvulta lähtien, eli mistään hetkellisestä suosiosta ei ole kysymys. Kirjasarjassa riittääkin luettavaa, sillä Suomessa sarjan osia on ilmestynyt yli 100 kappaletta.


 


Nyt siis kaikki uudet, vanhat ja kenties jopa tulevat Neiti Etsivä -fanit huomio!


Kirjoihin perustuva tv-sarja saa tänään 25.11. ensi-iltansa C Morella. Sarja starttaa kahden jakson voimin, ja tämän jälkeen jaksoja ilmestyy jakso per viikko tahdilla. Ensimmäisessä tuotantokaudessa on kaikkiaan 22 jaksoa, eli sarjasta riittää oikein mukavasti katsottavaa pitkälle kevääseen, jes! :smileyhappy:


 


Kaikki tutut kirjasarjan päähahmot ovat myös TV-sarjassa mukana; itse Neiti Etsivä Nancy Drew (Kennedy McKann), paras ystävä George (Leah Lewis), hänen serkkunsa Bess (Maddison Jaizani), sekä tietenkin Nancyn poikaystävä Ned Nickerson, joka tosin tv-sarjassa tunnetaan nimellä Nick (Tunji Kasim). 


 


Neiti Etsivän alkuasetelmat


 


Sarjassa Neiti Etsivä on 18-vuotias. Tarina käynnistyy murhamysteerillä, kun tarjoilijana työskentelevä Nancy löytää ruumiin ravintolan pihalta. Vainaja osoittaituu paikallisen bisnesmiehen vaimoksi. 


Epäiltyjen listalle ajautuvat niin päähenkilömme Nancy, Bess, George, sekä Nick, mutta jotkut epäilevät syyllisen olevan myös 19 vuotta sitten kadonneen henkilön haamu.


 


Neiti Etsivä on ennen kaikkea nuorille suunnattu jännitysdraama pienillä yliluonnollisilla lisämausteilla. Sarjan takana ovat O.C. ja Gossip Girl -nuortensarjoista tutut tuottajat Josh Schwartz sekä Stephanie Savage. Itse en kuitenkaan aio säikähtää nuortensarja -titteliä, ja entisenä Neiti Etsivä -fanina sarja päätyy ehdottomasti katselulistalle. Toivon erityisesti kokevani nostalgisia fiiliksiä ja mieleen palaavia muistoja Neiti Etsivä -kirjojen lukuajoilta! 


 


Jos itselläsi ei ole vielä C Morea, voit tilata sen verkkokaupastamme 1kk maksuttomalla tutustumisedulla!


 



 


Mitä muita kirjasarjoja muistat omasta nuoruudestasi? Neiti Etsivien lisäksi itselläni oli ainakin Viisikko mitä myös tuli ahkerasti luettua. 


 


Lue lisää:


 



0 vastausta

Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!

Vastaa