Euroviisut 2018


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Olihan jännitystä kerrakseen eilisillalle tarjolla meille kaikille Euroviisu-faneille, kun kisat starttasivat 1. semifinaalilla! Viisut järjestetään jo 63. kertaa ja tänä vuonna isäntämaana toimii Portugali, missä näitä juhlia vietetään ihan ensimmäistä kertaa. Upeat puitteet tarjoaa Lissabonin Altice Arena.


 


Tänä vuonna Euroviisuihin osallistuu yhteensä 43 maata. Eilen 8.5. kisattiin ensimmäinen semifinaali, josta 19:stä kisaajamaasta 10 pääsi yleisöäänestyksen perustella finaaliin, josta voittaja valitaan 12.5. Finaaliin valitaan toiset kymmenen maata samalla äänetysmenetelmällä toisessa semifinaalissa, jota jännäämme 10.5. Maita on siinä mukana yhteensä 18.


 



Tämän vuoden Euroviisuien virallinen sometunniste on #allabroad, joka nimensä mukaisesti toivottaa kaikki kyytiin.


 


Mikä on sinun suosikkisi? 🙂 Ja ettei tästä tule liian helppoa, niin Saaraa ei saa valita! :)


Itse annoin parhaat pisteeni (Suomen jälkeen, tottakai...) Kyprokselle. Pidin erityisesti heidän menevästä esiintymisetä, joka sisälsi paljon näyttävää kimmellystä, letkeää lantiota ja mukaansa tempaavaa rytmiä.


 


Finaaliin päässeet maat:


Albania


Tsekki


Liettua


Israel


Viro


Bulgaria


Itävalta


Suomi


Irlanti


Kypros


2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Mä lukitsen myös Kyproksen jos kerran Saaraa ei saa valita :smileyhappy: Eleni Foureira löytyy myös Spotifylta, joten sitä on luukutettu tänään ihan menestyksekkäästi! Spotifyssa on muuten Eurovision 2018 soittolistakin, joten volumet kaakkoon vaan :smileyvery-happy:

mun pieni pää meni ihan sekasin kun toiselta kanavalta lätkää ja toiselta euroviisut
sit piti pomppia ees taas vähänväliä xD

Vastaa