Huijaus

  • 12 January 2017
  • 8 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Miksi ei voida ehkäistä noita huijauksia. Se on ärsyttävää kun ne tuppaavat jonkun facebookissa olevan jutun päälle. Se on tietoista sillä niihin ei kiinnitettäisi huomiota muutoin niin suurta huomiota.


8 kommenttia

Olet oikeassa, ne ovat todella häiritseviä, ja tarkoitus on varmasti herättää huomiota.


Netissä on oltava tarkkana, siellä ei kaikilla ole niin sanotusti puhtaat jauhot pussissa. Mutta miten näitä voisi ehkäistä? Siinäpä kysymys.


Tietoturvaohjelmat pitäisi tänä päivänä olla jo itsestään selvyys kaikilla käyttäjillä, mutta miten estää väärinkäytökset netissä muuten? Itse ajattelen että merkittävin tapa huijausten ehkäisemiseen on, että me käyttäjät ollaan itse tarkkoina. Aina pitäisi miettiä hetki, ennen kuin klikkaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@MiaSL kirjoitti:

Olet oikeassa, ne ovat todella häiritseviä, ja tarkoitus on varmasti herättää huomiota.


Netissä on oltava tarkkana, siellä ei kaikilla ole niin sanotusti puhtaat jauhot pussissa. Mutta miten näitä voisi ehkäistä? Siinäpä kysymys.


Tietoturvaohjelmat pitäisi tänä päivänä olla jo itsestään selvyys kaikilla käyttäjillä, mutta miten estää väärinkäytökset netissä muuten? Itse ajattelen että merkittävin tapa huijausten ehkäisemiseen on, että me käyttäjät ollaan itse tarkkoina. Aina pitäisi miettiä hetki, ennen kuin klikkaa.




Ghostery + jokin mainonnanesto, niin aika paljon estyy mainontaa. Jopa Youtube -mainokset. uBlock on myös hyvä esto-ohjelma.


 


On myös hyvä tiedostaa, onko nuo mainokset "mainoksia" vai esim. haittaohjelman luomia. Joskus jotkin haitakkeet saattavat tuoda käyttäjän näkyville ties mitä mainoksia ja muuttaa nettisivujen sisältöä.


 


 

Tällä pääset eroon youtube videoiden mainoksista ja eipä tarvii huijauksia katsella enää facebook " Paras" chrome laajennus suosittelen.

 

Eroon mainoksista ! Ratkaisu kaikkeen !!!! 

https://adblockplus.org/

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Purnipsi kirjoitti:


@MiaSL kirjoitti:

Olet oikeassa, ne ovat todella häiritseviä, ja tarkoitus on varmasti herättää huomiota.


Netissä on oltava tarkkana, siellä ei kaikilla ole niin sanotusti puhtaat jauhot pussissa. Mutta miten näitä voisi ehkäistä? Siinäpä kysymys.


Tietoturvaohjelmat pitäisi tänä päivänä olla jo itsestään selvyys kaikilla käyttäjillä, mutta miten estää väärinkäytökset netissä muuten? Itse ajattelen että merkittävin tapa huijausten ehkäisemiseen on, että me käyttäjät ollaan itse tarkkoina. Aina pitäisi miettiä hetki, ennen kuin klikkaa.




Ghostery + jokin mainonnanesto, niin aika paljon estyy mainontaa. Jopa Youtube -mainokset. uBlock on myös hyvä esto-ohjelma.


 


On myös hyvä tiedostaa, onko nuo mainokset "mainoksia" vai esim. haittaohjelman luomia. Joskus jotkin haitakkeet saattavat tuoda käyttäjän näkyville ties mitä mainoksia ja muuttaa nettisivujen sisältöä.




Näin juuri ja ne kaikki ovat maksuttomia ohjelmistoja :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Ludikka kirjoitti:

Tällä pääset eroon youtube videoiden mainoksista ja eipä tarvii huijauksia katsella enää facebook " Paras" chrome laajennus suosittelen.


 


Eroon mainoksista ! Ratkaisu kaikkeen !!!! 

https://adblockplus.org/




Totta! Tämä voi myös muokata nettisivujen tärkeää sisältöä kuten esimerkiksi Telian Omia Sivuja, joten tiettyjä sivuja kannattaa lisätä ns. valkoiselle listalle :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Facebookin käyttäjät olkaapa varovaisia, sillä taas on haittaohjelmia liikkeellä : https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000005565949.html 

FB purity on aika tehokas facebookin siistintään jos käytät koneella facebookkia. Tosin shokki siirtyessä puhelimelle voi olla melkoinen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Ekylmis@  kirjoitti:

FB purity on aika tehokas facebookin siistintään jos käytät koneella facebookkia. Tosin shokki siirtyessä puhelimelle voi olla melkoinen.




Itse olen käyttänyt FB:tä puhelimella selaimessa mobiilisivujen kautta jo ties kuinka pitkään. FB -sovellus kun tuntui syövän akkua ja enkä tee yhtikäs mitään push-ilmoituksilla. Kerrn-pari päivässä kun tulee FB:ssä katsottua oman seudun ilmoitusryhmät yms. niin se riittää. Kovasti se yrittää tyrkyttää sovellusta, mutta ei kiitos.

Vastaa