Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64842
Kirjoituksia 176363

Kansantanssi ja kansanmusiikki

Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 126 kpl

1/5

Hei

Kesä on jo mennyt. Ainakin seuraavatnfestivaalit peruttin: Kaustisen kansanmusiikkijuhla, Pispalan sottiisi kesällä, Haapavesi folk ja Kihaus folk. Myös muita vastaavia on peruttu.

Minulla on kaksi uutista asiaan liittyen:

Pispalan Sottiisi korvattiin 18.-20.10. verkossa SottiisiMoves 2020 live streemeillä. Katsoin niitä ja antaen anteeksi teknisentoteutuksen kömmähdykset (huom suoria lähetyksiä) niirä kyllä kannatti katsoa. Kun kerran en päässyt kesällä festivaaleille, koska Pispalan Sottiisi Tamperella peruttiiin. Ne löytää osoitteesta sottiisi.fi.

Toiseksi, löysin sattumalta tiedon Facebook-ryhmästä, johon niiden ihmisten kannattaa liittyä, joita kansanmusiikki ja kansantanssi eli yleisesti sanoen ”folk” kiinnostaa. Sen nimi on @folksuomi.

Tässä viimeiset uutiset. Olen itse kiinnostunur ja seuraan tätä aihepiiriä. Tietenkin se on teidän nuorten juttu, mutta tehän tarvitsette myös katsojia ja kannistajia. Siihen vanhempi ikäpolvi oikein hyvin! 😀

Vastaa
4 vastausta
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 126 kpl

2/5

Jos täällä olevia kiinnostaa katsoa Tampereen esityksiä sekä Pispalan Sottiisi-tapahtumassa että sen kanssa yhdessä järjestetyssä Lasten ja nuorten Tanssiralli ja Moves-katselmuksessa (Se on siis muuta tanssia kuin perinteistä kansantanssia.), laitan sinne johtavan suoran linkin, jos onnistun:

https://sottiisi.fi/etusivu/sottiisimoves-2020-srteamit/

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 126 kpl

3/5

Tarkistin vielä, että streamit (videot) ovat katsottavissa vain 31.10.2020 asti. Jos haluatte siis katsoa niitä, niin tehkää se noin 10 päivän aikana.

Asialla ovat Suomen Nuorisoseurojen liitto ja Suomen Kansanmusiikkiliitto.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 126 kpl

4/5

Koska en saanut suoraa linkkiå.toimimaa, niin kokeilkaa sivua

www.sottiisi.fi/etusivu

Jos voisi kokeilla linkkiä kirjoittamisen aikana ennen viestin lähettämisrä, asia olisi helpompi. Onko se mahdollista? Nyt en pääse korjaamaan jo lähetettyä viestiä ja kirjoitusvirheitäni.

Katsoin itse juuri ohjelman Tampereelta videona.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 466 kpl

5/5

@soittajaeino  kirjoitti:

Koska en saanut suoraa linkkiå.toimimaa, niin kokeilkaa sivua

www.sottiisi.fi/etusivu

Jos voisi kokeilla linkkiä kirjoittamisen aikana ennen viestin lähettämisrä, asia olisi helpompi. Onko se mahdollista? Nyt en pääse korjaamaan jo lähetettyä viestiä ja kirjoitusvirheitäni.

Katsoin itse juuri ohjelman Tampereelta videona.

Moderaattori poistelee tyhjät viestit 😊 Linkkiä voit etukäteen testata  esimerkiksi selaimen toisella välilehdellä. Omaa viestiä voi myös kahden tunnin ajan muokata klikkaamalla viestin yläkulmasta kolmea pistettä ja valitsemalla "Muokkaa viestiä". Näin pääsee kirjoitusvirheet tai linkit jälkikäteen vielä korjaamaan. 

Ensimmäinen linkkisi tosiaan vie "ei löytynyt sivulle" ja jälkimmäinenkään ei tunnu vievän mihinkään. Mutta ainakin etusivulta https://sottiisi.fi/ pääsee katsomaan! Toivottavasti aiheesta kiinnostuneet päätyvät tänne keskustelemaan. Voisin tutustua itsekin aiheeseen kun musiikki aina sydäntä lämmittää. 

Vastaa
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.