peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
59251 Jäsentä
164190 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Perusta oma blogi

Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎04-11-2018
Kirjoituksia: 83
1/8

Perusta oma blogi

Hei.

Minulle kuuluu uutta enkä malta olla kertomatta sitä.

Olen kesän aikana viime toukokuusta alkaen lähettänyt lukijoiden kirjeitä oman paikkakuntani sanomalehteen. Sain niistä ystäviltäni kehuja ja niitä ehdittiin julkaista 6 kpl. Sitten tapahtui muutos: Kirjoitukseni hylättiin ja ilmoitettiin että ne eivät jatkossa enää sovi lehden ko palstan tarkoitukseen.

Kyseessä on pääasiassa historiasta kertovat kirjoitukset, joita oli 4 ja muuta kulttuuria käsitteli 2 kirjoitusta. Olin saanut niin positiivista palautetta, että pohdin asiaa hoitavan toimittajan kanssa yhdessä, miten jatkaisin. Silloin huomasimme lehden netissä julkaistavat eri henkilöiden blogit. Avasin sellaisen itselleni ja nyt tuntuu mukavalta. Kirjoitin vimmatusti kuin irtipäästynä 4 uutta kirjoitusta 2 viikossa. Kaikki ovat Suomen historiaa omalla tyylilläni kerrottuna.

En paljasta nimeäni, mutta jos olet ko lehden lukija, ehkä tunnistat minut. 

7 vastausta
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎26-09-2018
Kirjoituksia: 226
2/8

Vs: Perusta oma blogi

Kiva kuulla, että olet perustanut blogin! Jos haluat niin voit laittaa linkin blogiisi niin täältäkin kiinnostuneet löytävät lukemaan Hymiö Onnellinen

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Vakiokalustoa
3/8

En halua tehdä asiaa noin helpoksi. Mielestäni kiinnostuneet saavat nähdä vähän vaivaa. Helpotan etsimistä kuitenkin kertomalla lehden nimen ja etusivun. Se on oululainen

www.kaleva.fi

Siellä on myös oululaisten poliitikkojen kirjoituksia aihepiirissä "Pohjoisen puolesta". Itse olen aihepiirissä "pallolla", joka viittaa Oulun kävelykadulla sijaitsevaan suureen kiviseen palloon.

0 tykkäystä
Vakiokalustoa
4/8

Korjaan hieman. Poliitikkojen aihepiiri olikin "Pohjoisen ääni". Eikö se olekin äänestäjiin vetoava nimi? Monet vanhemmat jo syrjään veräytyneet henkilöt antavat poliittisia neuvoja nuoremmille, esim. Erkki Pulliainen.

Aihepiirin "pallolla" voidaan tulkita myös, kuten minä teen: maapallolla. Olen hyvässä joukossa, sillä siellä on ennakoluulotonta sanailua hyvin monista aiheista.

Kolmas aihepiiri on "Kampus-Kaleva", joka keskittyy yliopistoon ja ammattikorkeakouluun Oulussa. Jos tiede ja koulutusasiat kiinnostavat, se on oikea kohde. Siellä kerrotaan mm. opiskelijoiden ryhmäprojekteista kotimaassa ja jopa Venäjällä.

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa
5/8

Olen yleensä vaatimaton, mutta nyt olen hämmästynyt omasta menestyksestäni.

Julkaisen lähiaikoina jo 9. kirjoitukseni. Useimmat tekstini ovat päässeet viikon 5 suosituimman joukkoon. Niistä 2 pääsi listan kärkeen, joten ne oilivat viikon luetuimmat blogikirjoitukset. Tuntuu ihmeelliseltä.

Voiko historia kiinnostaa näin paljon? Luulen, että on ollut puute tarjonnasta. Monet vanhemmat ihmiset lukevat muistelmia ja sotahistoriaa. Tiedän sen omasta kokemuksestani. Ehkä kirjoitan aiheesta eri tavalla, koska en ole historian rutkija vaan sen harrastaja. Kirjoitustyylini olen löytänyt itse. En matki ketäään toista usein kuivaa tieteellistä kirjoitutapaa.

Koetan eläytyä aiheeseen. Otan mukaan vain aitoja historiallisia valokuvia. Tarkistan tietojen oikeellisuuden tarkasti. Ehkäpä siinä ovat tärkeimmät keinoni.

Oikotie blogeihini on osoite:  blogit.kaleva.fi

Moderaattori
Moderaattori
6/8

Tosi hienoa kuulla! Blogi on lähtenyt siis hyvin rullaamaan. Varmasti lukumääriin vaikuttaa nimenomaan tuo kerronta ja aiheet suuresti. 

0 tykkäystä
Vakiokalustoa
7/8

Blogini kirjoituksia on tällä hetkellä 12 kpl ja aloitin syyskuussa. Aion hiljentää vauhtiani ja käyttää enemmän aikaa yhtä kirjoitusta kohden. Tavoitteena on niiden tason parantaminen, koska teen ne joskus melko nopeasti.

Itselleni uutena asiana tuli esiintyminen historian luennoijana. Minua nimittäin pyydettiin pitämään esitelmä paikallisessa eläkeyhdistyksessä. Valitsin aiheen Petsamo Suomen osana, koska olin kirjoittanut siitä blogiini. Tulos hämmensi minua. Sali täynnä ihmisiä puhkesi suosionosoitukseen lopetettuani. Se oli kuitenkin 1. kerta tässä roolissa.

Työelämässä olin Oulun yliopistossa ja pidin siellä luentoja ja laskuharjoituksia. Olin siis esiintynyt ennenkin yleisölle.

Elämä on ihmeellistä. Myös eläkkeellä voi oppia uusia asioita ja kokea olevansa tarpeellinen ihminen.

Moderaattori
Moderaattori
8/8

Vau! Uskon, että olet raikuvat suosionosoitukset ansainnut ja voit olla itsestäsi ylpeä Hymiö Onnellinen 

0 tykkäystä